• au fost reluate lucrările de reparaţii la podul peste calea ferată de lângă poligonul Vulpea • şantierul va fi deschis cel puţin până în luna iulie
Restricţiile de circulaţie care i-au stresat pe toată durata verii şi a toamnei anului trecut pe şoferii aflaţi în tranzit pe Şoseaua de Centură a Brăilei s-au reluat la începutul acestei săptămâni şi vor fi valabile cel puţin până în luna iulie a anului în curs. Conform contractului iniţial încheiat de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu firma gălăţeană “Lemacons” SRL, lucrările de reabilitare a podului peste calea ferată de lângă poligonul Vulpea ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a acestui an, însă realitatea din teren nu s-a potrivit nici de această dată cu documentele şi declaraţiile oficiale. “Lemacons” SRL a semnat cu CNAIR pentru suma de 4.769.547,27 lei, fără TVA, pentru reabilitarea pasajului de cale ferată de pe DN 2B. De aceşti bani, în linii mari, antreprenorul şi-a asumat să execute consolidarea pasajului prin execuţia unei plăci de suprabetonare suplă, cu grosime de minim 8 cm, asigurând un gabarit de minim 7,8 m carosabil şi două trotuare a câte 1m fiecare. De asemenea, vor fi protejate, cu vopseluri speciale, betoanele expuse fenomenelor naturii şi vor fi refăcute hidroizolaţiile. În plus, se va face şi o consolidare a rampei de acces pe pod dinspre oraş.
După cum s-a putut vedea la faţa locului anul trecut, în special pe parcursul toamnei, activitatea pe acest şantier a fost destul de “relaxată”, puţinii muncitori prezenţi ocupându-se mai mult cu dirijarea maşinilor care circulau, alternativ, pe o singură bandă, decât cu lucrările propriu-zise.
Aşa se face că s-a intrat în iarnă cu restanţe destul de mari, iar şantierul nu a fost deschis în luna martie, aşa cum se preconizase, ci abia acum, la jumătatea lunii mai.
Conform reprezentanţilor Regionalei Drumuri Naţionale Constanţa, instituţie care are în subordine Secţia Drumuri Naţionale Brăila, în momentul de faţă mai sunt de executat lucrări la consola trotuar, placa de suprabetonare şi trotuarul propriu-zis. De asemenea, mai sunt de turnat două straturi de asfalt pe partea carosabilă şi mai e de lucru la rosturile de dilataţie, dar şi la alte detalii.
Cert este că, în perioada următoare, traficul auto de pe Şoseaua de Centură va fi puternic afectat de reparaţiile care se execută la acest pod, cu depăşirea termenului de finalizare iniţial.