Mergi la conţinutul principal

Bani publici dati pe ochi frumosi

Sase firme brailene si-au impartit in 2005 si 2006 mai multe miliarde din banii publici, alocati de CJ pentru efectuarea unor lucrari de reabilitare la citeva dintre imobilele detinute. Interesant e faptul ca, daca privim dincolo de numele firmelor respective, ne apar cam aceiasi oameni de afaceri braileni care si-au rotunjit veniturile prestind pe banii nostri, ai tuturor, diferite lucrari. Mai mult, cu o singura exceptie, majoritatea lucrarilor au fost atribuite prin sistemul cerere de oferta. Adica autoritatea contractanta, in speta Consiliul Judetean, trimite cereri de oferta la citeva societati, citeodata la numai doua, dupa niste criterii care ne depasesc, acestea trimit la rindul lor oferta de pret, si ulterior o comisie a CJ le analizeaza si hotaraste cistigatorul asa-zisei licitatii. Astfel, asa cum a fost prezentat intr-un raport al CJ Braila, dat publicitatii anul acesta, in cursul anilor 2005-2006, consiliul a cheltuit peste 2 milioane RON, adica 20 de miliarde de lei vechi, pentru reabilitarea unor cladiri pe care le are in proprietate si in care functioneaza diverse institutii publice. De pilda, in anul 2005, cei mai multi bani, respectiv 880.000 lei (8,8 miliarde lei vechi), s-au cheltuit pentru reabilitarea vilei Lacramioara din Lacu Sarat, pentru infiintarea unui Centru de informare si documentare pentru integrarea europeana si dezvoltare durabila. Lucrarile au constat in mansardarea cladirii, unde s-au amenajat doua sali de cursuri, repararea si amenajarea cladirii, refacere fatada, inlocuire timplarie interioara si exterioara, amenajari interioare pentru un grad sporit de confort, refacerea instalatiilor interioare si exterioare de apa, canalizare, electrice, termice si constructie centrala termica. Noi am dorit insa sa aflam mai multe informatii despre aceste lucrari, mai precis modul lor de atribuire, firmele care au participat a licitatie, daca s-au organizat licitatii, cistigatorii lucrarilor etc. Asa ca am solicitat in scris un raspuns consiliului. Raspuns pe care l-am primit, insa nu asa cum ne asteptam noi. Ni s-a transmis ca informatiile de care avem nevoie se pot gasi pe site-ul CJ si ca pentru mai multe detalii putem contacta specialistii din cadrul consiliului. Cum pe site nu am gasit nimic de acest gen, am apelat la specialistii institutiei. Specialisti care nu au colaborat cu noi decit dupa ce a intervenit secretarul judetului, Nicu Filote. In final, dupa indelungi insistente, ne-au fost puse la dispozitie datele cerute.

"Confort 2000" SRL Braila si "Confort Construct 2000" SRL Braila si-au adjudecat 3 lucrari substantiale

Asa am aflat ca, pentru reabilitarea Vilei Lacramioara, s-a organizat o licitatie deschisa, anuntata in Monitorul Oficial, la care au participat doi candidati si din care a iesit cistigatoare firma SC "Confort 2000" SRL Braila, firma detinuta de Corneliu Alexandru Pipera. Pina aici nimic deosebit, insa tot din raportul CJ aflam ca o alta cladire la care s-a lucrat este cea din strada Marasesti nr. 1, reabilitata pentru a gazdui Scoala Populara de Arta. La acest imobil s-a mansardat cladirea, s-au facut recompartimentari, reparatii, refacerea fatadei, montare de timplarie exterioara din PVC cu geam termopan, s-au facut amenajari exterioare, o imprejmuire si s-a montat si o centrala termica. Toate acestea au costat 606.000 lei, proiectul situindu-se pe locul II, in topul cheltuielilor facute in perioada 2005-2006. De aceasta data CJ a facut cerere de oferta, catre 7 firme, au raspuns 5, dintre care a fost aleasa SC "Confort Construct 2000" SRL Braila. De pe site-ul Ministerului de Finante am aflat insa ca unul dintre actionarii si administratorii acestei firme este nimeni altul decit patronul SC "Confort 2000", Corneliu Alexandru Pipera. De aceasta data, el imparte beneficiile si pierderile cu Paul - Angelino Pipera.
Alte lucrari executate in anul 2005 au vizat Casa de Cultura a Tineretului si au fost unele de amploare. Ele au constat in: igienizare hol intrare, refacere hidroizolatie la corpul B, amenajare spatiu subsol, montare centrala termica proprie, igienizare si mochetare sala de spectacol si foaier, schimbat tapiterie scaune sala de spectacol si montare instalatie antiincendiu. Pentru toate acestea, CJ a platit 246.500 lei. Si in 2006 Casa de Cultura a Tineretului a mai inghitit niste bani, mai exact, 37.000 lei, folositi pentru reabilitarea instalatiei mecanice. Dupa toate insistentele nu am reusit sa aflam decit cine a asigurat echipamentul de sunet si lumini si pianul cu care a fost dotata institutia. Este vorba despre doua firme bucurestene SC "Senia Company 999" SRL si SC "Divertas" SRL, care si-au adjudecat in total 215.402 lei din totalul desemnat pentru lucrari.

"Antreprenorul" SRL Braila si SC "Agrocons" SRL Braila - alte doua firme cu acelasi patronat, in topul preferintelor CJ

In 2005 s-a reabilitat si imobilul din Aleea Cocorilor nr. 1, lucrarea costind 289.000 lei. Astfel, s-a refacut hidroizolatia terasei, s-au facut recompartimentari interioare, placari cu faianta si gresie, reabilitare instalatie sanitara, canalizare, instalatie electrica de comanda, telefonie si retea de calculatoare, de iluminat, de siguranta, s-a inlocuit timplaria interioara, s-au facut inchideri exterioare cu timplarie PVC cu geam termopan, s-a achizitionat o centrala termica. Lucrarile la aceasta cladire s-au continuat si in 2006, cind s-au investit alte 95 mii RON, pentru finalizarea reabilitarii. Majoritatea acestor lucrari a fost realizata de catre SC "Antreprenorul" SRL Braila, firma aleasa din cele 7 carora li s-au transmis cereri de oferta. Firma respectiv apartine lui Silviu Adrian Mateescu si Benedictei Mateescu, care detine insa numai o parte sociala. In anul 2006 insa, CJ a cheltuit 71.538 lei pentru reabilitarea cladirii in care functioneaza Centrul Militar Zonal. Au fost transmise, de asemenea, 7 cereri de oferta si a fost aleasa firma SC "Agrocons" SRL Braila, condusa de nimeni altcineva decit de Silviu Adrian Mateescu.
Tot anul trecut, s-au facut lucrari de reabilitare a aulei, salii de protocol si grupurilor sanitare ale cladirii din Calea Calarasilor, in care functioneaza Facultatea de Inginerie, proiectul costind 232.000 lei. Si de aceasta data s-a mers tot pe varianta cererii de oferta, fiind desemnata cistigatoare, din nou, SC "Confort 2000" SRL Braila. La fel de reabilitarea scaunelor din Aula facultatii s-a ocupat - tot in urma selectarii dintr-un numar de doar 2 oferte - firma SC "Metropol" SRL Braila, firma condusa in parteneriat de Enache Constantin si de Geta Paraschiv, sotia cunoscutului om de afaceri brailean Ilie Paraschiv.
Pentru reabilitarea imobilului din strada Zambilelor nr. 2, in care a fost mutata Sectia boli infectioase, au fost cheltuite 53.000 lei. Banii au fost utilizati pentru recompartimentarea saloanelor cu pereti rigips, zugraveli interioare, vopsirea timplariei de lemn, montarea de usi interioare la saloanele nou-create. Selectia s-a facut tot prin cerere de oferta. De aceasta data, in urma transmiterii cererilor de oferta, in numar de trei, au raspuns 2 firme, din care a fost aleasa SC "Arial SA" Braila, ai carei actionari majoritari sint Ionel Adetu, Dragos Costel si Valentin Ene.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

 
 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu