• marţi, un conducător auto şi-a vărsat nervii pe muncitorii firmei “Cricons” Galaţi, care turnau asfalt pe trotuarele străzii • “Noi ne rupem maşinile în gropi şi voi asfaltaţi trotuarele!”, a strigat acesta, adresându-le injurii muncitorilor care tăceau chitic • de fapt, angajaţii firmei bucureştene “Telor Invest” ar fi trebuit să “încaseze” înjurăturile respective, pentru că ei ar fi trebuit să asfalteze până acum carosabilul plin de găuri şi denivelări • Primăria a luat decizia de a rezilia contractul cu această firmă, iar conflictul va fi tranşat în instanţă pe 12 septembrie • cât priveşte prezenţa muncitorilor firmelor gălăţene “Cricons”/”Tancrad” în zonă, aceştia lucrează la alt contract, ce are ca obiect doar reabilitarea trotuarelor
Marţi după-amiază, un şofer aflat în trafic pe Calea Galaţi, dinspre Vidin spre podul Brăiliţa, şi-a vărsat nervii pe o echipă de muncitori a firmei “Cricons”, care turna asfalt pe trotuar. Potrivit martorilor de la faţa locului, şoferul i-a luat la rost pe oamenii în salopetă, supărat de faptul că, în loc să astupe gropile de pe carosabil, aceştia pun asfalt pe trotuare. Incidentul ne-a fost relatat de martori oculari, potrivit cărora, şoferul, enervat la culme după ce ar fi fost nevoit să îşi schimbe pivoţii maşinii din cauza stării avansate de degradare a Căii Galaţi, le-a adresat inclusiv injurii muncitorilor respectivi. Aceştia nu au ripostat în niciun fel, astfel că nu s-a ajuns la violenţă fizică. Incidentul este, însă, emblematic pentru problemele existente în prezent pe acea porţiune din Calea Galaţi intrată în reabilitare în urmă cu câteva luni. Din păcate, în ciuda bugetului de circa 3 milioane de lei alocat pentru modernizarea acestei străzi, lucrurile stau mai prost acum decât în urmă cu jumătate de an, când s-a deschis efectiv şantierul de reabilitare a carosabilului. După cum v-am mai informat, Primăria acuză firma bucureşteană “Telor Invest”, cea care a câştigat contractul, că nu şi-a făcut treaba cu simţ de răspundere. Primarul Marian Dragomir a luat, în premieră pentru Brăila, decizia de a rezilia contractul cu această firmă. În luna august, “Telor Invest” a fost somată să îşi ia utilajele de pe şantier şi să predea amplasamentul către Primărie, astfel încât să poată fi angajată altă firmă pentru continuarea lucrărilor. Bucureştenii au refuzat, însă, să semneze actele de reziliere, ameninţând că vor acţiona în judecată municipalitatea brăileană, dacă nu îi lasă să continue contractul. În consecinţă, Primăria a apelat la o Ordonanţă Preşedinţială care să îi permită să evacueze firma “Telor Invest” de pe amplasamentul şantierului. Marţi, 12 septembrie, Ordonanţa Preşedinţială va fi judecată în instanţă, iar Primăria speră la un răspuns cât mai rapid. “O astfel de ordonanţă trebuie judecată cu celeritate, în termen de câteva zile. Dacă instanţa ne va da dreptate, cei de la «Telor Invest» trebuie să predea cât mai rapid amplasamentul, astfel încât să putem organiza o nouă licitaţie pentru găsirea unei firme care să continue lucrările. Fără o decizie a instanţei nu îi puteam evacua, deoarece ar fi însemnat un abuz. Sperăm ca pe 12 septembrie sau în zilele următoare acestei date, să primim un răspuns favorabil”, ne-a declarat primarul Marian Dragomir. Acesta ne-a mai informat că, până în prezent, “Telor Invest” a executat maxim 7% din contractul de înlocuire a bordurilor şi de reabilitare a carosabilului prin turnarea de covor asfaltic. În ceea ce priveşte sumele încasate de firma bucureşteană, acestea s-ar situa, potrivit primarului, la doar 3-4% din valoarea contractului, restul de până la 7% urmând să fie achitat de Primărie după ce documentele necesare vor fi avizate de dirigintele de şantier. În prezent, chiar dacă refuză să semneze actele de reziliere a contractului, “Telor Invest” nu mai derulează nicio activitate pe Calea Galaţi, iar în afară de un segment de la capătul cartierului Vidin, unde s-a turnat un strat de asfalt, carosabilul a rămas plin de gropi şi cu porţiuni întinse de pe care s-a raşchetat vechiul asfalt. Situaţia cea mai rea este pe tronsonul dintre podul Brăiliţa şi linia de tramvai de la intrarea în Vidin. Pe acest tronson s-a lucrat la înlocuirea ţevilor de apă şi canalizare, în dreptul fiecărei case, iar şanţurile săpate pentru aceste lucrări au fost astupate superficial, fapt ce accentuează starea de degradare a carosabilului.
Muncitorii de la “Cricons” încasează înjurăturile meritate de “Telor Invest”
În ceea ce priveşte lucrările de asfaltare derulate în prezent pe trotuarele Căii Galaţi, Primăria precizează că acestea nu au nicio legătură cu contractul de reabilitare a carosabilului pe care ar fi trebuit să îl execute “Telor Invest”. Contractul respectiv a prevăzut doar asfaltarea carosabilului şi schimbarea bordurilor, pe lungimea întregului tronson dintre podul Brăiliţa şi capătul cartierului Vidin. Chiar dacă în ceea ce priveşte asfaltarea nu a făcut mai nimic, firma bucureşteană a reuşit, totuşi, să înlocuiască toate bordurile. În prezent, trotuarele trebuie ridicate la nivelul noilor borduri, iar de acest lucru se ocupă firma “Cricons” (sora “Tancrad” Galaţi n.n.), cu care Primăria are încheiat un contract separat. Aceasta nu are nicio legătură, aşadar, cu gropile de pe carosabilul Căii Galaţi, deci muncitorii ei sunt înjuraţi degeaba de şoferii nervoşi, cel puţin în speţa respectivă.
Cât priveşte starea carosabilului, aceasta este afectată şi de faptul că s-au schimbat conductele de apă şi canalizare, iar şanţurile săpate în transversalul străzii nu au fost astupate corespunzător. Ideea era ca ţevile subterane să fie schimbate înainte ca “Telor Invest” să înceapă asfaltarea străzii. Ulterior, odată cu asfaltarea, ar fi trebuit rezolvată şi problema şanţurilor şi a tasărilor cauzate de acestea. Socotelile iniţiale nu s-au potrivit, însă, cu situaţia din teren, iar faptul că s-a ajuns până la rezilierea contractului cu “Telor Invest” face ca problemele cauzate de şanţurile în cauză să poată persista mult şi bine de acum încolo. Primarul Dragomir dă asigurări, însă, că se vor lua măsuri, astfel încât şanţurile să nu rămână pe poziţie până la venirea iernii. “În mod normal, zonele unde au săpat cei de la Compania de Utilităţi Publice «Dunărea» pentru montarea de conducte subterane noi ar fi trebuit astupate cu covorul asfaltic turnat de «Telor Invest». Pentru că situaţia este de aşa natură încât acest lucru nu mai este posibil, odată ce vom lămuri în instanţă problema rezilierii contractului, iar «Telor Invest» ne va preda amplasamentul, CUP «Dunărea» va proceda la asfaltarea corespunzătoare a traseelor şanţurilor respective. Cu ceva timp în urmă, tot compania de utilităţi a astupat aceste şanţuri cu mixtură asfaltică, însă măsura a fost doar provizorie, iar mixtura în cauză nu avea cum să reziste prea mult în trafic”, ne-a mai explicat edilul-şef.