• ieri dimineaţă, chiar dacă nu a nins foarte consistent, Primăria Brăila a solicitat încă de la ora 4.00 prezenţa pe străzile principale a nu mai puţin de 70 de utilaje • în total, s-au împrăştiat 135,5 tone de material antiderapant, iar carosabilul străzilor principale a fost menţinut “la negru” • nu la fel de bine au stat, însă, lucrurile pe străzile mai puţin circulate din cartierele periferice, unde nu s-a intrat cu utilaje • băltoacele şi zăpada pe jumătate topită acumulată în intersecţii le-a făcut viaţa grea pietonilor • în ceea ce priveşte circulaţia pe şoselele din judeţ, administratorul drumurilor naţionale anunţă că s-au împrăştiat 109 t de sare şi 2.000 litri de clorură de calciu • chiar şi aşa, au existat porţiuni de şosea unde s-a format polei, fapt ce a provocat ieşirea în decor a unor autovehicule
Autorităţile locale brăilene s-au străduit să nu fie prinse pe picior greşit de prima ninsoare ceva mai consistentă din acest an şi, chiar dacă nu s-a depus un strat prea mare de zăpadă pe carosabil, au acţionat, joi, de la primele ore ale dimineţii. Astfel, potrivit conducerii Serviciului de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL), utilajele au fost scoase pe arterele principale ale municipiului începând cu ora 4.00. Acestea au acţionat până la 8.30, iar intervenţia lor s-a cunoscut, ieri dimineaţă, deoarece toate arterele intens circulate din Brăila aveau carosabilul “la negru”. Lucrurile nu stăteau la fel de bine, însă, şi în cartierele periferice, unde nu s-a intervenit decât pe câteva străzi, în timp ce pe celelalte zăpada bătătorită le-a cam dat de furcă şoferilor. Ce-i drept, nu a nins atât de mult încât să fie absolut necesară prezenţa utilajelor şi pe străzile mai puţin circulate din municipiu! Cât priveşte arterele importante şi intens circulate din municipiu, lucrurile au stat bine pentru autovehicule. Nu la fel de bine a fost, însă, şi pentru pietoni, din cauza zăpezii apoase adunate în intersecţii şi a băltoacelor formate ca urmare a amplasării deficitare a gurilor de canalizare. Una dintre intersecţiile cu probleme a fost, ca de obicei, cea a bulevardului Dorobanţilor cu strada 1 Decembrie 1918, intersecţie care, deşi a fost reabilitată relativ recent, are de fiecare dată probleme cu scurgerea apei. Când lângă borduri se acumulează şi zăpadă pe jumătate topită, cum s-a întâmplat ieri dimineaţă, problemele se acutizează, spre profunda nemulţumire a pietonilor, cărora le este aproape imposibil să traverseze fără să “ia apă” la bocanci.
Dincolo de aceste detalii care le-au făcut viaţa grea pietonilor, pentru menţinerea în condiţii decente a circulaţiei auto de pe străzile principale ale municipiului s-a intervenit, ieri dimineaţă, cu 70 de utilaje, dintre care 23 de sărăriţe, 35 utilaje cu lamă, 4 utilaje tip Wolla sau Ifron, 8 buldoexcavatoare. În total, s-au împrăştiat 135,5 tone de sare, dintre care 59 t pe sectorul de activitate al firmei RER, 61,5 t pe sectorul “Braicata” şi 15 t pe sectorul “Eco”.
Dumitru Munteanu, directorul SUPAGL Brăila ne-a declarat, ieri după-amiază, că având în vedere prognoza meteo pentru noaptea de joi spre vineri, ce anunţa precipitaţii sub formă de ninsoare mai consistente decât în noaptea precedentă, se vor lua măsuri pentru suplimentarea utilajelor, astfel încât acţiunile de deszăpezire să îşi menţină eficienţa.
Pe drumurile naţionale, porţiuni cu polei periculos
În ceea ce priveşte drumurile naţionale de pe raza judeţului Brăila, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează, prin intermediul biroului de presă al Direcţiei Regionale Constanţa, că în prima parte a zilei de joi, 10 ianuarie, s-a acţionat cu un total de 24 autoutilaje, pe DN 2B, DN 21, DN 22B, DN 22 şi DN 23. Acestea au împrăştiat 109 tone de sare şi 2.000 litri de clorură de calciu. În ciuda măsurilor anunţate de reprezentanţii CNAIR, au existat porţiuni de drum pe care s-a format polei, viteza maximă de deplasare a autovehiculelor reducându-se până la 30 km/h. Astfel, după cum ne-a sesizat un şofer brăilean care a circulat, ieri, pe DN 2B Brăila - Buzău, pe sectoarele Urleasca - Oprişeneşti şi Ianca - Mircea Vodă carosabilul era “sticlă”, fiind acoperit cu o pojghiţă de gheaţă. “Au trecut utilaje cu lamă pe şosea, dar n-am observat să împrăştie sare sau alte materiale antiderapante. Sunt porţiuni de şosea foarte alunecoase, unde poţi să derapezi la cea mai mică neatenţie. Am văzut două maşini ieşite în decor”, ne-a relatat brăileanul Nicu S.