• un cetăţean se declară indignat de faptul că, deşi a făcut lucrări de asfaltare în zonă, Primăria nu s-a obosit să modifice unghiurile de intrare în staţie, pentru ca autobuzele să poată ajunge mai uşor lângă trotuar • explicaţiile oficialilor despre motivele pentru care nu s-au putut face aceste modificări nu l-au convins pe brăileanul revoltat • acesta spune că o intervenţie pentru fluidizarea traficului auto în zonă ar fi fost necesară şi binevenită, lucru pe care oficialii de la Primărie nu prea l-au luat, însă, în seamă
Turnarea covorului asfaltic pe Calea Călăraşilor, de la intersecţia cu bulevardul Independenţei până la intersecţia cu bulevardul Cuza, s-a finalizat de mai bine de o săptămână. Urmează să se facă trasarea carosabilului pe porţiunea în cauză, după care şantierul se va muta pe tronsonul dintre bulevardul Cuza şi Piaţa Traian. Respectivul tronson va beneficia, de asemenea, de covor asfaltic nou pe partea carosabilă, dar şi de reabilitarea trotuarelor, aspect ce va duce la desfiinţarea teraselor de vară existente în prezent pe domeniul public, după cum ne-a informat viceprimarul Alexandru Jantea.
În ceea ce priveşte lucrarea recent încheiată, între Independenţei şi Cuza, există voci nemulţumite de faptul că nu s-a profitat de existenţa acelui şantier pentru a se modifica unghiurile de pătrundere în staţia “Braicar” din dreptul Colegiului “Murgoci”. Reamintim că, în urmă cu circa două săptămâni, când lucrările în zonă erau în plină desfăşurare, brăileanul Ion Ştefănescu, în prezent pensionar, care pe vremuri a activat în domeniul construcţiilor civile şi industriale, a atras atenţia că, din cauza felului cum a fost gândită respectiva staţie, şoferii de autobuz reuşesc destul de greu să intre în refugiu şi să staţioneze cât mai aproape de trotuar, astfel că de multe ori ocupă mare parte din banda 1 a părţii carosabile. Acesta propunea să se mai “taie” puţin din trotuar, la ambele capete ale staţiei, astfel încât unghiul de intrare să fie mai larg. “Locuind în blocul alăturat, observ cât de dificil le este şoferilor de autobuz să intre în acest refugiu, din cauza faptului că unghiul de pătrundere este prea mic. Ar trebui să se mai «decupeze» puţin din trotuar, şi la un capăt şi la celălalt, pentru ca autobuzele să poată vira mai uşor”, spunea pensionarul, menţionând că a discutat problema şi cu responsabili din cadrul Primăriei, fără a găsi înţelegere.
Contactat de reporterul nostru, viceprimarul Jantea ne-a spus iniţial că ideea i se pare bună şi că va discuta cu Direcţia Tehnică şi cu constructorul care se ocupă de reabilitarea străzii, pentru a fi pusă în practică. Ulterior, viceprimarul Jantea ne-a contactat pentru a ne explica faptul că lucrarea începută pe Calea Călăraşilor se referă doar la asfaltarea carosabilului şi reabilitarea trotuarelor, nefiind prevăzute şi intervenţii asupra staţiilor de autobuz. “În devizul de lucrări nu este prinsă şi modificarea amprentei la sol a staţiei de autobuz de la Murgoci”, ne-a precizat Jantea.
Pe acelaşi subiect, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei, Marius Termegan, ne-a declarat că nu vede oportună modificarea unghiurilor de intrare şi ieşire din staţia respectivă, care ar fi destul de bune aşa cum sunt acum. Termegan ne-a spus că, din punctul său de vedere, nu felul cum este “desenată” staţia de la Murgoci este de vină pentru oprirea autobuzelor pe banda 1 ci pur şi simplu comoditatea şoferilor “Braicar”, care nu se obosesc să staţioneze corect, cât mai aproape de trotuar.
Profund nemulţumit de felul cum privesc problema oficialii Primăriei, brăileanul Ion Ştefănescu a ţinut să le demonstreze acestora, prin intermediul unui punct de vedere adresat redacţiei noastre, că modificarea amprentei la sol a staţiei de autobuze de la “Murgoci” ar fi ajutat mult traficul auto din acea zonă intens circulată. Astfel, referitor la faptul că viceprimarul a declarat iniţial că i se pare o idee bună, pentru a se răzgândi ulterior, în contextul în care directorul Direcţiei Tehnice “nu vedea oportună modificarea staţiei”, cetăţeanul Ştefănescu opinează că, în acest caz, “criteriul care trebuie avut în vedere este cel legat de folosirea cu maximă eficienţă a spaţiului, şi aşa insuficient, destinat staţiei. Consider că este necesară consultarea şi a altor specialişti în domeniul traficului urban”, spune acesta.
Şi în ceea ce priveşte faptul că intervenţia asupra refugiului pentru autobuze nu a fost prinsă în devizul investiţiei, cetăţeanul nemulţumit are o replică pentru oficialii Primăriei: “Fără un calcul economic comparativ, nu se poate invoca o depăşire de deviz. Propunerea făcută asigură şansa parcării simultane a mai multor mijloace de transport, cu o apropiere mai accentuată de bordura trotuarului şi implicit cu efect favorabil asupra traficului pe banda 1. Efectul economic al acestor facilităţi este, evident, dificil de calculat...”.
Locatar al unui bloc din zonă, Ion Ştefănescu mai este nemulţumit că, în loc să modifice staţia în aşa fel încât autobuzele să ajungă mai uşor lângă trotuar, autorităţile au avut grijă să desfiinţeze rampa ce asigura accesul spre Colegiul “Murgoci”, prin înălţarea bordurii. “S-a luat această măsură fără a se face nicio menţiune asupra alternativei de acces în zonă, în mod deosebit pentru mijloacele speciale de transport ale Pompierilor, Salvării, Salubrităţii, maşini de marfă ş.a.m.d”, spune cetăţeanul revoltat.