• echipamentele de ultimă generaţie au intrat în posesia SUPAGL, iar din primăvara acestui an ar trebui puse la treabă • mai sunt, totuşi, de achiziţionat câteva utilaje, dar şi de angajat oamenii care să le folosească • până acum s-au organizat trei concursuri de angajare, însă participarea a fost aproape inexistentă • la al patrulea concurs, ce se va organiza în zilele următoare, se anunţă, totuşi, o participare mai numeroasă, fiind primite deja mai multe CV-uri • salariile muncitorilor pornesc de la circa 2.000 lei şi pot ajunge la aproximativ 4.000 pentru cei cu vechime în domeniu • Divizia de Reparaţii Stradale va interveni pentru amenajarea trotuarelor şi parcărilor, dar şi pentru plombarea gropilor de pe străzi
Divizia de Reparaţii Stradale pentru care Primăria şi-a anunţat încă de anul trecut intenţia de a o înfiinţa a început să prindă contur. De ceva vreme, o parte dintre utilajele care vor fi folosite pentru intervenţii pe străzi şi pe trotuare au intrat deja în posesia Primăriei, fiind parcate momentan în curtea Patinoarului de lângă Grădina Mare. După cum se ştie, patinoarul municipalităţii este administrat de Serviciul de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL), instituţia ce va avea în subordine şi echipa de reparaţii stradale.
Primarul Marian Dragomir a anunţat încă din luna ianuarie a anului trecut că vrea să înfiinţeze o secţie în cadrul Primăriei pe care să se poată baza atunci când e nevoie de reparaţii urgente pe străzi, fără să mai fie nevoie de organizarea de licitaţii pentru angajarea unor firme private. Edilul şef spera în urmă cu un an că divizia respectivă va fi funcţională din vara lui 2017, însă, aşa cum era de aşteptat, lucrurile s-au mişcat mai greu decât s-a anticipat iniţial. Licitaţia pentru achiziţionarea utilajelor necesare s-a organizat abia spre sfârşitul verii, începutul toamnei, iar în primă instanţă s-au depus mai puţine oferte decât ar fi fost necesar. A durat câteva luni până când s-au achiziţionat şase din cele zece utilaje aflate pe lista Primăriei. Pentru celelalte patru s-a lansat o nouă licitaţie, care încă se află în curs de desfăşurare şi la ora actuală.
Important este, totuşi, că utilajele pentru care s-a finalizat licitaţia au fost deja livrate şi se află în “curtea” autorităţilor locale, aşteptând să fie puse la treabă.
Este vorba despre un autogreder, un rulou compactor, o maşină de frezat asfalt, o maşină de repartizare a mixturii asfaltice, un utilaj pentru amorsare şi un vibrocompactor.
Viceprimarul Doiniţa Ciocan ne-a spus că până cel târziu spre sfârşitul lunii aprilie vor fi achiziţionate şi celelalte utilaje - un buldoexcavator, un miniîncărcător frontal, o talpă compactoare şi o autobasculantă -, astfel încât să se poată intra efectiv la treabă încă din primăvara acestui an.
Pentru achiziţionarea celor 10 utilaje, Primăria a alocat un buget de 4 milioane de lei. În urma licitaţiilor deja finalizate şi a ofertelor avantajoase primite de Primărie, se preconizează o economie de aproape o jumătate de milion de lei la achiziţia finală.
Lipsă acută de angajaţi
Partea proastă este că până acum nu s-a putut alcătui echipa de muncitori care să preia aceste utilaje, din simplul motiv că nu prea au fost persoane interesate să se angajeze pe posturile scoase la concurs de SUPAGL. Din toamnă şi până acum s-au organizat trei concursuri, însă participarea a fost foarte slabă, astfel că nu s-au făcut decât două angajări: şeful de serviciu, cu studii superioare, şi un mecanic de utilaje. Urmează să mai fie organizat un concurs în perioada următoare, iar vestea bună este că, de data aceasta, există mai mult interes din partea potenţialilor angajaţi. Reprezentanţii SUPAGL ne-au spus că deja s-au depus câteva CV-uri, astfel că sunt şanse mari să se completeze schema de personal. Mai este nevoie de cinci muncitori asfaltări, un mecanic utilaje, un şofer şi un şef de echipă, cu studii medii. Salariile muncitorilor pornesc de la circa 2.000 lei pentru un începător fără experienţă şi pot ajunge până la 4.800 lei, brut, pentru cei care au vechime în domeniu.
Primarul Marian Dragomir ne-a declarat că, după ce echipa va fi completă şi va avea toate utilajele în dotare, Divizia de Reparaţii Stradale din cadrul SUPAGL va interveni, la început, pentru reabilitarea unor trotuare de pe raza municipiului. “În primă fază, nu vom aborda cu echipa noastră şi astuparea gropilor de pe carosabil, atât timp cât încă este în derulare contractul pe care Primăria îl are cu firma «Micatis» pentru acest tip de intervenţii. După finalizarea contractului cu «Micatis» vom intra inclusiv pe plombări asfaltice”, ne-a spus Dragomir.
Şi Consiliul Judeţean vrea o secţie proprie de drumuri, însă a rămas mult în urma Primăriei Brăila
După cum v-am mai informat, şi Consiliul Judeţean pune la bătaie suma de 2.348.514 lei cu TVA, pentru achiziţionarea a patru utilaje de ultimă generaţie, în vederea formării unei echipe de lucru destinate intervenţiilor în regim de urgenţă pe drumurile judeţene. Echipa respectivă ar urma să se ocupe de plombarea gropilor, de cosirea ierbii de pe marginea şoselelor, de schimbarea şi întreţinerea indicatoarelor rutiere, de deszăpeziri pe timpul iernii etc. Grosul reparaţiilor va fi făcut, totuşi, ca şi până acum, tot de firme specializate de construcţii, cu care să se încheie contracte multianuale, însă unitatea înfiinţată de CJ se va ocupa de probleme punctuale, ce nu necesită foarte multă logistică, în schimb trebuie rezolvate cât mai repede. Reamintim că, pentru a-şi pune în practică aceste planuri, Consiliul Judeţean a lansat o cerere de oferte pentru o serie de utilaje. Primul pe listă este un echipament multifuncţional de întreţinere şi reparare a drumurilor dotat cu placă frontală pentru montare echipamente (incluse şi ele în pachetul de dotări cu un preţ total estimativ de 1.03 milioane lei) de genul utilaj frontal pentru cosire vegetaţie şi tăiere crengi, lamă plug şi freză pentru zăpadă, dispozitiv de împrăştiere a materialelor antiderapante, rezervor de apă cu o capacitate de 6.000 l plus capete de spălare a indicatoarelor rutiere. Urmează un utilaj pentru frezare, mixare şi reciclare a betonului asfaltic, la pachet cu trailer de transport, placă compactoare cu motor termic, grup electrogen şi trusă de scule aferentă, totul la maxim 183.120 lei, fără TVA. Pentru o valoare estimată de 393.708 lei, se mai doreşte o autoutilitară multifuncţională dotată cu macara pentru transport materiale şi muncitori. De asemenea, CJ mai vrea un tractor rutier cu dotări precum braţe hidraulice şi cupă de încărcare, lamă plug pentru zăpadă plus o remorcă basculabilă, totul la 457.800 lei. În fine, lista se încheie cu un burghiu pentru distrugere cioate şi un tocător de vegetaţie, pentru 283.836 lei, fără TVA.
Din câte se pare, însă, banii alocaţi de CJ pentru fiecare utilaj în parte sunt consideraţi prea puţini de către distribuitorii de utilaje, care nu s-au grăbit să-şi prezinte ofertele.
“Nu s-au depus oferte, deşi sumele prevăzute de noi corespund preţurilor de catalog aflate în prezent pe piaţă. Un singur dealer a venit cu o ofertă pentru un utilaj. În condiţiile acestea, va trebui să reluăm licitaţia”, ne-a declarat, recent, vicepreşedintele CJ, Ionel Epureanu.