Porţiunea de pe Şos. Buzăului dintre intersecţia cu Str. Chişinău şi cea cu Şoseaua de Centură a fost asfaltată, iar bordurile de pe lateralul părţii carosabile au fost schimbate. După cum se ştie, tronsonul respectiv fusese decapat în luna noiembrie, în cadrul unor lucrări ce vizează înlocuirea covorului asfaltic pe toată porţiunea Şos. Buzăului, de la Bariera Călăraşilor până la Centura municipiului. Faptul că lucrările au fost începute în pragul iernii a iscat comentarii negative din partea şoferilor care au fost nevoiţi să facă slalom printre gropi, în zilele ploioase din ultima perioadă. Primarul Aurel Simionescu a declarat, vineri, în cadrul şedinţei Consiliului Local Municipal, că, după asfaltarea porţiunii intrate în lucru de pe Şos. Buzăului, va fi finalizată, până duminică, cel târziu, şi porţiunea de pe Calea Călăraşilor, dintre benzinăria Luk Oil şi zona Ciocârlia, unde a fost, de asemenea, decapat asfaltul, în cadrul aceluiaşi contract. "Nu vor mai fi pornite lucrări, nici pe şoseaua Buzăului nici pe Calea Călăraşilor, până la sfârşitul anului în curs", a anunţat primarul Simionescu.
Atât Şoseaua Buzăului cât şi Calea Călăraşilor au fost programate pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, pe tronsoanele cuprinse între Bariera Călăraşilor şi Şoseaua de Centură. Reabilitarea constă, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Calea Călăraşilor şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului. Investiţia pentru Şoseaua Buzăului va fi de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a 3 sensuri giratorii - în dreptul Liceului de Construcţii, la intersecţia de la Kaufland şi la intersecţia cu Centura - 5,3 milioane lei, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat şi 25% de la bugetul local.
Cele două contracte de lucrări, inclusiv partea de consultanţă, au fost câştigate în urma selecţiei de oferte de către "Tancrad" şi "Add Global Design" din Galaţi, având subcontractant "Tancrad Construct" din Brăila, practic o subsidiară al grupului de firme aparţinând familiei milionarilor gălăţeni Stăncic, care în prezent au probleme cu justiţia din cauza asocierii cu preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în comiterea unor ilegalităţi.
Teoretic, lucrările pe cele două artere ale municipiului ar fi trebuit începute în luna septembrie şi finalizate în primăvara anului viitor. Practic, ele au început în noiembrie, iar când se vor finaliza nu poate spune nimeni cu exactitate.