Asfaltarea Căii Galaţi, minunea aşteptată de brăilenii din cartierul Vidin, a venit odată cu Postul Paştelui | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Asfaltarea Căii Galaţi, minunea aşteptată de brăilenii din cartierul Vidin, a venit odată cu Postul Paştelui

• după doi ani şi jumătate de şantier, a început să se toarne asfalt pe Calea Galaţi, mai exact pe tronsonul care tranzitează cartierul Vidin • “Tancrad” a început operaţiunea de sâmbătă, 9 martie • cu câteva zile înainte, conducerea firmei gălăţene anunţa că lucrările vor rămâne blocate până când Primăria va semna un act adiţional prin care valoarea contractului va creşte în aşa fel încât să fie acoperite creşterile salariale impuse de Guvernul PSD - ALDE • între timp, “Tancrad” s-a răzgândit şi a început lucrul, chiar dacă problema banilor în plus pentru salarii nu s-a rezolvat

 

Firma “Tancrad” a început, de sâmbătă, 9 martie, să toarne primul strat de covor asfaltic pe Calea Galaţi, mai exact pe tronsonul cuprins între intersecţia cu strada Ulmului şi capătul cartierului Vidin. Pentru brăilenii care locuiesc în zonă, dar şi pentru şoferii care tranzitează frecvent această importantă arteră rutieră a oraşului, vestea că, în sfârşit, se toarnă asfalt, nu poate fi decât una foarte bună. După ce au îndurat atât timp gropile uriaşe, praful, respectiv noroaiele din perioadele ploioase, bieţii oameni începuseră să îşi piardă nădejdea că vor mai circula vreodată pe asfalt. S-ar putea spune aşadar, că pentru mulţi dintre ei este o adevărată minune petrecută, întâmplător, exact când se intră în postul Paştelui! După cum se ştie, Calea Galaţi a intrat în reparaţii pe porţiunea respectivă în urmă cu circa doi ani şi jumătate. Firma care a câştigat iniţial contractul, “Tehnologica Radion” Bucureşti, a intervenit asupra fundaţiei străzii, însă nu a putut duce lucrările până la capăt, iar abandonarea şantierului a transformat traficul auto într-un adevărat coşmar. Primăria a dat în judecată firma bucureşteană, pentru că nu a finalizat proiectul de reabilitare în termenul prevăzut - 31 decembrie 2017 -, iar în vara anului trecut a organizat o nouă licitaţie, contractul fiind adjudecat de firma “Tancrad” Galaţi. Aceasta a început lucrările abia în toamna lui 2018, însă a reuşit într-un timp relativ scurt să finalizeze refacerea fundaţiei străzii, pe tronsonul care tranzitează cartierul Vidin. Pe acest tronson se toarnă în prezent primul strat de covor asfaltic, operaţiune care ar trebui finalizată astăzi, marţi, 12 martie, dacă starea vremii va permite continuarea lucrărilor. În caz că va ploua, aşa cum au prognozat meteorologii, asfaltarea ar mai putea fi întârziată o zi, două sau mai multe...

După turnarea primului strat, va urma ridicarea capacelor de canalizare la nivel şi turnarea celui de-al doilea strat de asfalt, aşa încât tronsonul respectiv să fie complet finalizat. Ulterior, vor intra în lucru şi celelalte două tronsoane contractate de Primărie, adică cel cuprins între Pod Brăiliţa şi Str. Ulmului, respectiv cel dintre limita cartierului Vidin şi intersecţia cu şoseaua de centură a municipiului.

 

“Tancrad” a intrat, totuşi, la lucru, chiar dacă nu s-a rezolvat problema creşterilor salariale

Faptul că de câteva zile se lucrează pe Calea Galaţi nu poate decât să bucure pe toată lumea. Asta cu atât mai mult cu cât, la mijlocul săptămânii trecute, conducerea firmei “Tancrad” anunţa că nu vor fi reluate lucrările până când nu se rezolvă o problemă legată de creşterea salariilor în domeniul construcţiilor, impusă printr-o Ordonanţă de Urgenţă adoptată recent de Guvernul PSD - ALDE. Mai exact, prin OG 114 din decembrie 2018, s-a stabilit că salariul minim în construcţii va fi de 3.000 lei. Cei de la “Tancrad” reclamă faptul că această măsură adoptată de Guvern schimbă situaţia contractului semnat cu Primăria Brăila, deoarece salariul minim al angajaţilor firmei creşte de la 1.900 lei, la 3.000 lei, aspect care nu a fost luat în calcul atunci când s-a făcut oferta de preţ, la licitaţia din vara anului trecut. În fapt, “Tancrad” doreşte semnarea unor acte adiţionale la toate contractele aflate în derulare, atât cu Primăria Brăila cât şi Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât valoarea lucrărilor plătite de beneficiari să acopere creşterile salariale impuse de guvernanţi.

Faptul că “Tancrad” a reluat lucrul pe Calea Galaţi nu înseamnă că deja acele acte adiţionale au fost semnate. Conducerea Primăriei Brăila ne-a confirmat faptul că “Tancrad” a făcut diligenţele necesare pentru majorarea valorii contractelor aflate în derulare, însă spune că acest lucru se va întâmpla doar în condiţiile respectării cu stricteţe a legilor în vigoare. “Am primit aceste cereri şi am solicitat, la rândul nostru, anumite clarificări de la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice. După ce vom primi aceste clarificări, vom rezolva, în condiţiile legii, aspectele reclamate de firma Tancrad. Până atunci, lucrările de asfaltare continuă pe străzile municipiului conform graficului stabilit”, ne-a declarat viceprimarul Alexandru Jantea.

În ceea ce priveşte Calea Galaţi, reamintim că reabilitarea porţiunii cuprinse între Pod Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, mai exact până la intersecţia cu Şoseaua de Centură, ar fi trebuit să fie gata încă de la sfârşitul anului 2017, însă nu s-a întâmplat aşa deoarece firma care a câştigat iniţial contractul - Tehnologica Radion Bucureşti - s-a dovedit incapabilă să ducă treaba la bun sfârşit, executând doar 4% din volumul de lucrări. Primăria a dat în judecată firma respectivă, solicitând prejudicii pentru abandonarea şantierului. Totodată, Primăria Brăila a suplimentat bugetul acestei investiţii, de la  6.178.640 lei, cât era iniţial, la valoarea actualizată de 8.685.051,67 lei, pe motiv că Tehnologica Radion a făcut decopertări pe carosabil, iar pentru că nu s-a turnat asfalt la timp au apărut tasări ale fundaţiei, fapt ce face ca volumul de lucrări să fie mai mare decât era înainte de deschiderea şantierului. După suplimentarea bugetului, lucrarea a fost scoasă din nou la licitaţie, prin cerere de oferte. Oferta cea mai bună a fost cea a firmei “Tancrad” Galaţi, care s-a angajat să facă lucrarea contra sumei de 6,55 milioane lei, faţă de 8,6 milioane lei cât era dispusă Primăria să plătească, rezultând astfel o economie considerabilă. Lucrarea este finanţată de Guvern, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, data până la care pot fi folosiţi banii fiind luna iunie a anului 2019, după cum ne-a explicat viceprimarul Alexandru Jantea.

Deocamdată, nici Primăria şi nici “Tancrad” nu ne-au oferit informaţii exacte referitoare la suma cu care ar trebui suplimentat contractul de 6,55 milioane de lei, astfel încât să fie acoperite creşterile salariale rezultate în urma ordonanţei de urgenţă adoptate de Guvern.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro