• se întâmplă pe Şos. Vizirului, unde a apărut o ditamai groapa lângă un capac de canalizare • carosabilul respectiv a fost reabilitat complet, în urmă cu doar trei ani, cu bani alocaţi de la Guvern, prin celebra “Ordonanţă Dragnea”
Reabilitată contra sumei de 5,2 milioane de lei în urmă cu doar trei ani, Şos. Vizirului din municipiu începe deja să aibă probleme destul de grave. Recent, lângă un capac de canalizare situat în zona unităţii militare de pontonieri a aparut o ditamai gaura, după ce asfaltul s-a măcinat atât de tare încât lasă să se vadă armătura căminului de canalizare respectiv. Pe reţelele de socializare au început să circule poze cu acea groapă, brăilenii exprimându-şi nemulţumirea că aşa ceva se întâmplă pe un carosabil în care s-au investit o mulţime de bani, cu doar câţiva ani în urmă.
Primăria a luat notă de această problemă şi promite că se vor face reparaţii în cel mai scurt timp. Acestea vor fi executate de “Tancrad” Galaţi, firma care deţine în prezent contractul de întreţinere a străzilor din municipiul Brăila. Tot “Tancrad” a lucrat şi în 2015 la reabilitarea Şoselei Vizirului, însă garanţia acelei lucrări a expirat deja, după cum ne-a explicat primarul Marian Dragomir. “Carosabilul de pe Şoseaua Vizirului a ieşit din garanţie. Pe perioada garanţiei, constructorul a asigurat întreţinerea acestei străzi, dar acum reparaţiile trebuie făcute cu bani de la bugetul local”, a precizat Dragomir, menţionând că a dat dispoziţie ca groapa de lângă gura de canalizare să fie astupată în cursul zilei de miercuri sau, cel târziu, joi (astăzi n.n.).
După cum se ştie, Şos. Vizirului şi Şos. Buzăului au intrat în reabilitare în toamna anului 2014, iar lucrările ar fi trebuit finalizate în primăvara lui 2015. Şantierul nu s-a redeschis, însă, în primăvară, aşa cum ar fi fost normal, din cauza unor probleme legate de finanţare. Lucrările au fost reluate abia în luna iulie 2015, dar au avansat într-un ritm destul de bun.
Firma care a avut acel contract este “Tancrad” Galaţi. Reabilitarea a constat, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Şos. Vizirului şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului. Investiţia pentru Şoseaua Buzăului a fost de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor s-a alocat un buget puţin mai mare, deoarece aici a fost prevăzută şi realizarea a trei sensuri giratorii. Preţul final de adjudecare a lucrării a fost de 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia a fost acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat, alocaţi prin Ordonanţa nr. 28, celebra “Ordonanţă a lui Dragnea”, şi 25% de la bugetul local.