Arhivele Naţionale dispun de un nou canal de comunicare (portal.arhivelenationale.ro) prin intermediul căruia persoanele fizice şi juridice au posibilitatea de a depune online solicitări sau cereri pentru eliberarea de extrase şi copii de pe documentele deţinute de instituţie. Mai mult, solicitanţii pot urmări şi verifica, tot online, stadiul de soluţionare. Prin intermediul portalului Arhivelor Naţionale se poate interacţiona cu structura centrală a instituţiei, precum şi cu structurile din judeţele Braşov, Cluj, Iaşi, Timiş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Brăila, Călăraşi, Caraş-Severin, Constanţa, Dolj, Galaţi, Ilfov, Mureş, Neamţ, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava şi Vâlcea. "De asemenea, persoanele juridice creatoare şi deţinătoare de documente au posibilitatea de a depune proiecte de nomenclatoare arhivistice sau inventare ale lucrărilor de selecţionare la structurile Arhivelor Naţionale (servicii/birouri judeţene) în a căror arie de competenţă se află", ne-a declarat Giani Oltianu, şeful Direcţiei Judeţene Brăila a Arhivelor Naţionale, adăugând că finanţarea la nivel naţional a fost asigurată prin accesarea fondurilor disponibile în cadrul FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională).
De precizat că pentru a putea utiliza portalul, cei interesaţi trebuie să se autentifice, mai întâi, prin crearea unui cont cu user-name şi parolă, în baza cărora se poate loga în sistemul informatic.