• municipalitatea a lansat o aplicaţie pentru telefon, care le permite brăilenilor să vadă în timp real ora la care circulă autobuzele, dar şi traseele cele mai rapide către orice destinaţie din oraş • aceasta face parte dintr-un pachet amplu realizat de compania “Telelink” şi ajută societatea “Braicar” să urmărească în timp real flota de autobuze • în următoarele luni, aplicaţia “Brăila Transport Public” va putea permite şi achiziţia de călătorii sau abonamente • în paralel, primarul Marian Dragomir a anunţat că a început montarea de panouri cu afişaj electronic în Brăila, dar a făcut şi dovada că staţiile smart au intrat în atelier • Dragomir a vorbit şi despre concursul pentru postul de director de la “Braicar”, expunându-şi aşteptările faţă de viitorul şef al societăţii
Modernizare de calibru la SC Braicar SA care va schimba radical faţa transportului în comun la Brăila. Este vorba despre o aplicaţie de telefon mobil care permite, în sfârşit, călătorilor să afle la ce oră ajung autobuzele în staţii, dar mai important, să vadă cu exactitate ce traseu trebuie să urmeze pentru a ajunge mai repede la orice destinaţie dorită la nivelul oraşului. Aplicaţia a fost realizată de societatea “Telelink” şi vine ca parte dintr-un sistem integrat pentru municipalitate, ce include resoftarea cititoarelor de bilete din toate autobuzele, realizarea unei platforme pentru “Braicar” care asigură localizarea în timp real a întregii flote de autobuze, dar şi un sistem de ticketing, care va fi disponibil în următoarele luni. Totul contra unui abonament lunar de circa 2.000 euro, la care se mai adaugă, după caz, alţi bani pentru mentenanţă şi service. Aplicaţia se numeşte “Brăila Transport Public”, este gratuită pentru călători şi în viitorul apropiat, după cum promit realizatorii, va putea să ofere celor interesaţi varianta de a achiziţiona bilete (călătorii) sau abonamente prin cardul bancar, şi chiar validarea călătoriilor direct de pe telefon. În plus, la nivelul oraşului, deja a început montarea unor panouri cu afişaj electronic, care permit călătorilor să vadă ce trasee sunt pe o anumită linie, dar şi ora sosirii/plecării autobuzelor. Panourile sunt conectate la toată această reţea cloud, implicit, la aplicaţia de telefon mobil.
Mai mult, primarul Marian Dragomir a făcut dovada că staţiile smart au intrat în atelier şi a precizat că primele două ar putea fi amplasate pe poziţii până la finele anului. În paralel, edilul-şef a anunţat că au fost demarate procedurile pentru concursul de director general la SC “Braicar”, unde s-au înscris şase candidaţi. Dragomir a analizat activitatea actualului director Cornel Săndulescu, dar şi-a expus şi aşteptările de la viitoarea conducere, amintind printre altele şi paşii ce trebuie urmaţi ca “Braicar” să devină, oficial, operator unic şi să se poată dezvolta prin fonduri europene.
Transport în comun “pe cai virtuali mari” la Brăila
Primarul Marian Dragomir a susţinut în această săptămână o conferinţă de presă alături de reprezentanţi ai societăţii “Telelink”, cea care se ocupă de sistemul integrat al SC Braicar SA pentru gestionarea transportului în comun în spaţiul virtual. Potrivit edilului-şef, ideea introducerii acestui sistem inovativ la Brăila a venit ca urmare a faptului că foarte mulţi cetăţeni şi-au exprimat nemulţumirea vizavi de timpul de sosire al autobuzelor, dar şi după analiza soluţiilor adoptate de alte oraşe din ţară.
“Cei de la «Braicar» pot vedea în fiecare minut poziţia tuturor autobuzelor pe care le au în operare. Se poate intra pe o hartă electronică şi de acolo pe fiecare linie de transport şi se poate urmări dacă autobuzul a întârziat sau nu, de ce a întârziat etc. (...) În paralel, venim şi cu o altă aplicaţie inovativă, pe care o va prezenta în detaliu domnul Alexandru Irimia, directorul general al «Telelink». Este vorba de instalarea pe telefonul mobil a unei aplicaţii care se conectează în Google Maps, şi care dă posibilitatea tuturor celor care au un telefon mobil să introducă destinaţia şi să afle efectiv când ajunge autobuzul, eventual cât mai au de mers până la staţie şi care este cea mai apropiată staţie. Un alt element inovativ pe care îl facem noi, dar care mai există şi în alte oraşe este legat de posibilitatea de a-ţi cumpăra biletul online şi faţă de alţii, chiar şi abonamentul”, a declarat Dragomir, arătându-se ferm convins că deşi nu s-a realizat un studiu de impact privind această aplicaţie, ea va avea succes, în special în segmentul de public 16 - 50 de ani, dar cu timpul, chiar şi la persoanele trecute de 50 de ani.
La rândul său, directorul “Telelink”, Alexandru Eremia, a prezentat câteva date despre companie, precizând că este parte dintr-un grup internaţional care are operaţiuni în domeniul tehnologiei, în aproximativ 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est, dar şi în SUA.
“Această investiţie şi acest efort pe care l-am făcut împreună cu operatorul de transport local din Brăila, respectiv «Braicar», a fost un proces care a început acum aproximativ doi ani, am ajuns astăzi să putem moderniza toată flota de mijloace de transport. Iar cu ajutorul echipamentelor montate în aceste mijloace de transport, astăzi suntem capabili să oferim toate datele, toate informaţiile despre poziţia, despre traseul şi programul de circulaţie al acestora, direct călătorilor, pe o aplicaţie de telefon mobil şi pe o serie de panouri care se vor monta în staţiile de călători”, a declarat Eremia.
Acesta a adăugat că în următoarele 3 luni, aplicaţia de telefon mobil va avea şi posibilitatea achiziţionării prin card bancar de călătorii pe autobuz şi chiar abonamente. Ba mai mult, până când toate cititoarele din autobuze vor fi upgradate, telefonul va putea juca şi rolul de validator al călătoriilor.
Sursa citată a făcut şi o demonstraţie în timp real a aplicaţiei, demonstrând cum cu o simplă căutare a unei destinaţii din Brăila, aceasta calculează automat traseul şi recomandă utilizatorului cel mai scurt traseu până în punctul dorit, afişează ora la care vine autobuzul în cea mai apropiată staţie şi oferă chiar şi trasee de legătură. Mai mult, aplicaţia poate memora şi trasee uzuale.
Potrivit lui Alexandru Eremia, “Telelink” a modernizat sistemul de ticketing în cinci oraşe din România: Craiova, Brăila, Bistriţa, Focşani şi Slobozia.
“Vom face publicitate în toate liceele, universităţile şi de asemenea, pe mijloacele de transport, prin afişe în acest sens, de săptămâna viitoare. Vom comunica modalitatea de descărcare a aplicaţiei. Sunt ferm convins că toţi elevii şi studenţii aşteaptă de mult timp această aplicaţie ca să ştie exact când să plece de acasă sau când să iasă de la şcoală ca să nu stea în staţie. De asemenea, şi angajaţii, în special cei care au până în 50 de ani şi se mişcă foarte repede pe telefonul mobil - vedeţi că este un mare apetit pentru Facebook -, vor fi principalii utilizatori”, a conchis Dragomir.
Interesant este că la conferinţa de presă, în momentul în care jurnaliştii au întrebat valoarea totală a investiţiei, atât directorul “Braicar” Cornel Săndulescu, cât şi cel de la “Telelink” au evitat în câteva rânduri să dea un răspuns concret. În cele din urmă, Alexandru Eremia a precizat că ar fi vorba de un abonament de 2.000 euro (24.000 euro/an) pe lună pentru tot acest sistem (aplicaţie internă, aplicaţia pentru călători, cititoare, panouri din staţii), la care s-ar mai adăuga sume, după caz, pentru mentenanţă şi service.
Unde se găseşte aplicaţia «Brăila Transport Public»
Aplicaţia “Brăila Transport Public” ghidează călătorul la o destinaţie aleasă din orice punct al oraşului în cel mai facil şi rapid mod. Se pot obţine instrucţiuni de călătorie pentru rutele optime de autobuz, tramvai, sau o combinaţie a acestora. Aplicaţia se poate găsi la adresa: http://www.braila-transport.com/ alegând apoi în funcţie de sistemul de operare al telefonului (Android sau iOS), varianta Google Play (pentru Android) sau App Store (pentru Apple) pentru descărcarea gratuită. Se mai poate căuta şi direct după nume în cele două magazine însă doar cel de la Apple o poate găsi în acest moment, potrivit reprezentanţilor Primăriei, la Google durează câteva zile până va fi disponibilă la căutare după nume.
Cei interesaţi de aplicaţie pot obţine instrucţiuni pas cu pas cu ghidul live în timp ce călătoresc. Pot afla astfel cât trebuie să meargă pe jos pentru a ajunge la staţia dorită, cât timp au de aşteptat, să vadă orele de sosire pe linia cu pricina şi câte opriri au rămas până la destinaţie. Linii, staţii şi locuri preferate. De asemenea pot avea acces facil la informaţii despre liniile, staţiile şi locurile în care călătoresc şi pe care le vizitează frecvent. În plus, beneficiază de actualizări dacă/când există schimbări pe liniile preferate şi dacă orele de mers cu autobuzul sau tramvaiul sunt afectate.
Urmează staţiile smart, dotate cu panouri cu afişaj electronic
Trebuie subliniat că unul dintre proiectele primarului Marian Dragomir atunci când a câştigat alegerile locale din 2016 a vizat tocmai modernizarea transportului în comun din Brăila. De atunci s-au achiziţionat o serie de autobuze noi şi s-au făcut paşi notabili. Printre altele acesta s-a lăudat la vremea respectivă că va realiza staţii smart. Şi aici lucrurile par să înceapă să mişte, însă destul de greu. După trei ani, Dragomir a făcut dovada în conferinţa de presă pe tema “Braicar” că staţiile au ajuns în atelier. Primarul a precizat că primele două ar putea fi montate în zona Colegiului Naţional “Gheorghe Munteanu Murgoci” până la finele lunii decembrie. Însă tot acum, Dragomir a prezentat şi modelul panourilor cu afişaj electronic, ce urmează să fie montate în interiorul sau proximitatea acestor staţii, după caz. Ca probă, cei de la “Braicar” au montat miercuri deja două astfel de panouri în zona de la Piaţa Concordia. Primarul Marian Dragomir a dorit să avertizeze călătorii că deşi panourile afişează traseele în timp real, mai pot apărea uşoare întârzieri, în funcţie de trafic.
Se schimbă vremurile la «Braicar»
Edilul-şef Marian Dragomir a vorbit cu această ocazie şi despre alte schimbări la nivelul “Braicar”, nu doar legate de modernizări. Mai exact, a precizat că deja a început procedura de desemnare a noului director al societăţii. Deşi a precizat că nu poate oferi mai multe detalii privind acest subiect, deoarece nu este membru în Comisia de Concurs, Dragomir a precizat totuşi că sunt şase persoane înscrise până acum, persoane care au deţinut sau deţin funcţii de director la diferite societăţi comerciale, majoritatea din mediul privat. Dragomir a ţinut totuşi să precizeze că Săndulescu nu se numără printre candidaţi şi că nu este vorba doar despre reprezentanţi ai unor societăţi din domeniul Transporturilor. Primarul a adăugat că există posibilitatea ca anul acesta să se încheie procedurile, însă a afirmat că se aşteaptă să existe totuşi contestaţii, având în vedere că sunt şase persoane înscrise.
Mergând mai departe, Dragomir a făcut o scurtă analiză actualului director, Cornel Săndulescu dar a subliniat şi ce aşteptări are de la viitoarea conducere. Primarul i-a luat apărarea lui Săndulescu şi a afirmat că fiecare om are momente în care excelează şi altele în care lucrurile în carieră nu evoluează exact aşa cum şi-ar dori. Primarul a apreciat că de la venirea sa la Primărie, Săndulescu nu a avut nimic de obiectat vizavi de planurile sale de modernizare şi s-a ocupat foarte bine de procedurile privind achiziţia de noi autobuze, astfel că nu au existat contestaţii şi întârzieri. De asemenea, a fost de acord cu măsurile propuse de la nivelul Primăriei privind gratuitatea elevilor şi studenţilor pe mijloacele de transport în comun. Dragomir nu a dorit să îi dea o notă lui Săndulescu, nici să facă alte comentarii legate de plecarea acestuia în viitorul apropiat. În ceea ce priveşte perioada următoare de după concursul de la “Braicar”, Dragomir a vorbit despre procedurile necesare ce trebuie realizate pentru ca societatea să devină oficial operator unic de transport în Municipiul Brăila, să se doteze pentru acest deziderat, iar mai apoi să continue dezvoltarea prin accesarea de fonduri europene.
“De la noul manager am aşteptări foarte mari în ceea ce înseamnă comunicarea modernă pe care societatea trebuie să o aibă cu toţi călătorii. Programarea la maximă eficienţă a rutelor de transport astfel încât să se evite timpii de aşteptare în staţii şi continuarea modernizării flotei de transport, dar şi a unor programe la fel de inovative, cum este acesta pe care vi l-am prezentat”, a conchis Dragomir.