Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis ca la nivelul judeţului nostru să fie desfiinţate trei administraţii financiare, iar contribuabilii care erau gestionaţi de acestea să fie rearondaţi. Măsura face parte dintr-un "amplu proces de reorganizare şi modernizare" a întregii structuri a ANAF, ce presupune rearondarea contribuabililor începând chiar cu 1 iulie, la administraţiile fiscale ce nu sunt desfiinţate. În cazul judeţului nostru decizia a vizat desfiinţarea AFP-urilor comunale de la Viziru, Movila Miresii şi Dudeşti. Astfel, AFP Municipiu va gestiona contribuabilii din oraş şi din localităţile Chiscani, Cazasu, Frecăţei, Gropeni, Măxineni, Măraşu, Romanu, Salcia Tudor, Siliştea, Scorţaru Nou, Tichileşti, Tufeşti, Traian, Unirea, Vădeni, şi prin preluare de la desfiinţata AFP Movila Miresii, contribuabilii din localităţile Movila Miresii, Gradiştea, Gemenele, Racoviţa, Tudor Vladimirescu şi Râmnicelu. De asemenea, AFP Ianca va rămâne cu administrarea contribuabililor din oraşul Ianca, dar va prelua de la desfiinţata AFP Viziru localitatea Bordei Verde şi de la desfiinţata AFP Movila Miresii localitatea Şuţeşti. În continuare, AFP Însurăţei va prelua contribuabilii din localităţile Bărăganu, Ciocile, Dudeşti, Roşiori şi Zăvoaia, ce aparţineau de desfiinţata AFP Dudeşti, dar şi pe cei din localităţile Berteştii de Jos, Stăncuţa, Victoria şi Viziru ce aparţineau de AFP Viziru.
Singura AFP unde nu intervin modificări este cea a oraşului Făurei, care rămâne cu administrarea contribuabililor din Făurei, Cireşu, Galbenu, Mircea Vodă, Jirlău, Surdila Greci, Surdila Găiseanca, Ulmu şi Vişani.
Ghişeele de relaţii cu publicul ale Finanţelor vor fi închise timp de 4 zile
Conducerea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Brăila, a anunţat că pentru efectuarea transferului în condiţii procedurale normale, a tuturor informaţiilor necesare pentru deschiderea activităţii administraţiilor financiare operative la noile locaţii, în perioada 30 iunie, ora 12.00 până în data de 5 iulie, ora 08.30, va fi oprită activitatea la ghişeele care lucrează cu publicul în cazul tuturor administraţiilor financiare, inclusiv a DGFP Brăila.
"În perioada 30 iunie - 5 iulie a.c., la administraţiile financiare din toată ţara vor funcţiona doar centrele de asistenţă telefonică a contribuabilului, iar pe portalul www.anaf.ro rămân active doar paginile de informare a contribuabililor. În perioada de timp menţionată, trezoreriile din toate administraţiile financiare vor lucra program normal în ziua de 30 iunie, continuând cu toate operaţiunile de închidere a lunii, urmând ca în data de 4 iulie să se deschidă numai trezoreriile rămase după reorganizare, care vor opera pentru toţi contribuabilii rearondaţi", se arată într-un comunicat de presă al DGFP Brăila. Pentru informaţii suplimentare contribuabilii brăileni pot suna la Birourile de asistenţă la nivelul DGFP Brăila (0239 / 612.993 şi 0239 / 619.900 int. 303), la nivelul AFP Municipiul Brăila (0239 / 629.710; 0239 / 619.900 int. 214 şi 312; 0239 / 612.118) sau direct la TEL. VERDE - 0800 800 399.
De precizat este că în paralel cu desfiinţarea/comasarea AFP-urilor, la nivelul ANAF se derulează şi un proces de reorganizare pe parte de personal în cadrul căruia sunt anunţate concedieri. Aşa cum a explicat conducerea DGFP Brăila, la acest moment lucrurile nu sunt clare şi definitive în ce priveşte organigrama instituţiei locale.