* serviciul este disponibil pe site-ul instituției, iar prin intermediul acestuia cetățenii pot beneficia de asistență în vederea accesării diferitelor servicii
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat pe 22 noiembrie, CHAT, un nou serviciu electronic disponibil pe site-ul www.anaf.ro. Prin intermediul serviciului de CHAT, contribuabilii pot beneficia de asistență în vederea accesării serviciilor disponibile pe portalul instituțional. În situația în care contribuabilii doresc alte informații decât cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, aceștia sunt rugați să apeleze la celelalte modalități de acordare a asistenței, cum ar fi Call Center ANAF.
”Viziunea Agenției Naționale de Administrare Fiscală este aceea de a deveni o administrație inovatoare și eficientă, capabilă să răspundă provocărilor mediului extern, care să ofere servicii noi și adaptate diferitelor categorii de contribuabili și care să faciliteze conformarea fiscală voluntară”, precizează ANAF într-un comunicat de presă.
Noul serviciu se află în fază de testare până la sfârșitul anului și poate fi accesat la următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/contact/call_center
Obligațiile fiscale pot fi depuse online
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați (DGRPF) reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând mijloacele de comunicare la distanță. Astfel, declarațiile fiscale pot fi depuse prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV) sau prin www.e-guvernare.ro.
Înregistrarea în serviciul „Spațiul Privat Virtual“ se face accesând pagina principală A.N.A.F (www.anaf.ro), apoi secțiunea „Servicii Online“ - „Înregistrare/Înrolare persoane fizice și juridice în SPV“.
Instituția reamintește cetățenilor și care sunt avantajele utilizării serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV): disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7, acces facil și gratuit; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale; posibilitatea depunerii declarațiilor fiscale; posibilitatea de a solicita/primi diferite documente (adeverință de venit, certificat de atestare fiscală, certificat de cazier fiscal, duplicate declarații depuse, duplicate recipise etc.); posibilitatea de a primi informații cu privire la obligațiile fiscale; plata obligațiilor fiscale; informații cu privire la contribuțiile sociale; posibilitatea de programare online a contribuabililor; posibilitatea de a transmite solicitări de asistență în domeniul fiscal prin Formularul de contact inclus în SPV; acces gratuit la noutăți legislative.
Pentru efectuarea plăților pot fi folosite servicii oferite de terți: Internet banking sau www.ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal se pot obține la Callcenter ANAF, la numãrul de telefon 031.403.91.60.