Mergi la conţinutul principal

"Am spus întotdeauna că trebuie să rămânem medici, să nu fim neguţători"

- Când se decide o femeie să treacă pragul clinicii de estetică pentru o intervenţie chirurgicală?
- Pacienta vine la clinică atunci când dorinţa de a face intervenţia şi de a arăta mai bine depăşeşte frica de operaţie, mai puţin de complicaţii, fiindcă nu toate percep complicaţiiile postoperatorii. Am două tipuri de paciente: unele care nu văd complicaţiile la nimeni şi atunci este o noţiune abstractă, însă eu încerc din răsputeri să le concretizez prin exemple. Dacă am întâlnit complicaţii după operaţii, fie de-ale mele, fie de-ale altora şi am poze, le arăt, acesta este un test foarte bun. Apoi, există paciente, foarte rar, care nu acceptă complicaţiile şi atunci nu fac operaţia. Dar majoritatea, când le văd, le asumă. Mă întreabă statistic ce rată de complicaţie este. Şi atunci se decide.
- Care este rolul medicului în pregătirea psihologică a pacientului pentru operaţie?
- Este foarte mare, nu ştiu cât de mult şi-l asumă toţi. Lucrurile stau în felul următor: dacă eşti medic, trebuie să ai în vedere şi acest aspect, iar pregătirea cred că trebuie făcută aşa cum v-am spus, printr-o informare foarte exactă şi foarte cuprinzătoare. Trebuie să-i araţi posibilele complicaţii postoperatorii sau să-l faci să le înţeleagă, să le perceapă. Dacă reuşeşti, înseamnă că ţi-ai făcut datoria de informare. Am spus întotdeauna că trebuie să rămânem medici, să nu fim neguţători. În clipa în care am devenit neguţători, trecem cu vederea, în speranţa că nu se va întâmpla şi nu o să trebuiască să dăm explicaţii.
- Aţi avut cazuri în care aţi refuzat o pacientă care dorea o operaţie?
- Sigur că da, însă mai rar. Mi s-a părut că nu necesită operaţia sau cerinţa era exagerată sau nu avea nevoie şi avea, de fapt, o altă problemă, pe un plan social sau familial, personal şi căuta o rezolvare în asta, dar nu era o rezolvare. A face o pereche de sâni frumoşi sau un nas frumos nu înseamnă că-ţi rezolvă problemele de viaţă, sub nicio formă. Trebuie evitată această greşeală. Pentru că un astfel de pacient nu-şi va găsi mulţumirea şi-l vezi că revine: ori vrea altceva, ori nu l-a mulţumit ce i-ai făcut, deşi el arată foarte bine.
- Care este cea mai frecventă motivaţie pentru care pacientele recurg la opereţii estetice?
- Majoritatea o fac pentru ele, vor să arate mai bine. Asta aduce implicit şi o oarecare creştere a stimei de sine, dar nu ăsta este motivul principal. De obicei ştiu ce vor. Sigur, sunt şi situaţii în care un bust mai proeminent sau un nas mai frumos poate fi o investiţie. E o chestie aproape managerială, pentru că, dacă fata e dansatoare afară, şi apar alte colege mai frumoase, ajunge să-şi facă şi ea ceva, să competiţioneze în continuare. Aşa cum şi vedetele noastre, ca să rămână în cărţile oamenilor bogaţi, să nu iasă din concurs, trebuie să arate bine.
- Aţi avut paciente dintre vedetele show-bizz-ului?
- Sigur că da, le voi numi doar pe cele care au recunoscut public acest lucru, Dana Săvuică, Gina Pistol, Ozana Barabancea, designerul Ştefan Pergler ş.a.
- Le-aţi întrebat de ce v-au ales pe dvs?
- Da, m-au ales pentru că, unele e posibil să fi vrut să mă încerce, m-au văzut în presă, au stat de vorbă şi cu persoane care mă ştiau, nu ca rezultate profesionale, ci ca mod de comportare cu pacienţii, pentru că eu sunt foarte franc, foarte direct. Există şi vedete care au văzut persoane operate de mine şi aşa au venit. Unele au căutat un tip de om, altele un profesionist. Aşa şi dintre paciente, unele văd rezultatele, altele mă aud vorbind la televizor şi văd că sunt un tip care atunci când face o emisiune nu o face pentru reclamă, ci pentru a-i învăţa ceva pe ceilalţi. Implicit are şi un efect de recul bun pentru mine, dar nu e primordial.

Implant pectoral pentru bărbaţi

- Ce premiere medicale în regiune sau chiar în ţară aţi înregistrat la clinică?
- Implantul pectoral la bărbaţi, nu ştiu şi la ora actuală dacă a mai făcut cineva. Este o operaţie nu rară, cred că este singura din ţară. Ca să pui un implant de pectoral la bărbat trebuie să-l cumperi, este o singură firmă care comercializează în România şi a spus că niciodată nu a vândut în România altcuiva, în afară de mine. Asta mă face să cred că probabil sunt primul şi, în continuare, singurul care a făcut această operaţie. Apoi, am fost primii din România care am dotat clinica cu un aparat de lumină intens pulsată, tehnică IPL, care se foloseşte pentru epilări permanente. Acesta este un aparat medical cu putere mult mai mare, cu preţul de 5-6 ori mai mare decât al unuia cosmetic, la care te duci să te epilezi o dată pe lună şi după un an tot părul e la loc. Este o mare diferenţă. Aparatul medical pe care îl avem are rezultate definitive, iar numărul de şedinţe este mult mai mic, astfel că preţul final pentru paciente este identic.
- Descrieţi, vă rog, ce alte servicii oferă Clinica Hyperion.
- Oferim servicii de dermato-cosmetică sau medicină estetică. Acestea se referă la partea de laser şi lumină intens pulsată. Se folosesc aparatele menţionate pentru a cosmetiza anumite aspecte ale trupului şi aici ne referim la: păr, prin epilare, cuperoză, orice pete pigmentare pe faţă, asta intră în cadrul rejuvenării faciale, (pete roşii sau maro). Apoi există lasere pentru varice, angioame (formaţiuni tumorale vasculare) şi pentru îndepărtarea tatuajelor. Tot în cadrul medicinii estetice sau dermatocosmetică mai intră şi mezoterapia.
Mai există un sector de dermatologie, dar care poate să aibă ca rezultat nişte urmări estetice, deşi nu este vorba despre chirurgie estetică. Aici indicaţiile sunt clare şi e vorba despre lucruri frecvente, aluniţele. În acest context, suntem singura clinică ce foloseşte aparat video dermatoscop cu capacitate de a pune şi un prognostic de transformare a aluniţei în cancer sau nu. La începutul anului trecut eram singurii din ţară. Este un calculator cu o videocameră care scanează formaţiunea, o analizează pe baza unor criterii medicale, după aceea dă un prognostic de transformare, mai mare sau mai mic, în melagnom malign şi atunci trebuie să ştii să intervii.
Legat de asta ar fi formaţiunile tumorale de pe piele, chisturi, lipoame, care sunt benigne sau maligne, cancerele. Foarte important, suntem specializaţi în diagnosticarea cancerului de col uterin. Cred că avem cazuistica cea mai bogată în această direcţie, din această parte de ţară. Aproape tot tineretul trece pe aici să-şi facă această investigaţie. Mă interesează partea de diagnostic, însemnând atât colposcopie cât şi recoltarea unor secreţii, a citologiei Papanicolau şi diagnosticul poate să meargă până la biopsierea zonei dacă ridică suspiciuni. Aceste lucruri se fac după un standard ridicat, dotarea este de excepţie, nu există un colposcop de talia asta, pentru că atunci când l-am achiziţionat, am întrebat care este cel mai performant. Este de o rezoluţie fantastică, dar mai mult decât atât, permite memorizarea tuturor lucrurilor şi urmărirea evoluţiei în timp. De altfel, n-am făcut niciodată rabat şi asta în orice domeniu pe care îl avem la Clinica Hyperion.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro