La show-urile de moda din ianuarie de la Paris si Milano, designerii au angajat mai putine modele decat anul trecut, astfel ca modelele si agentiile de modelling au simtit criza din plin. Potrivit acestora, banii pe care ii incaseaza pentru o prezentare s-au injumatatit. Potrivit directorului agentiei Premier Model Management din Londra, care a impresariat-o si pe Claudia Schiffer, clienti care obisnuiau sa plateasca 3.000 de lire pe zi au scazut valoarea contractelor la jumatate. Pentru a trece mai usor peste criza, agentiile impresariaza si modele "comerciale", ale caror servicii sunt mai ieftine si sunt folosite pentru sedinte foto de catalog, dar si modele mai scumpe, cele care apar pe podiumul de prezentare sau pe copertele revistelor. Potrivit directorului Premier Model, in prezent sunt mai cautate modelele "comerciale". Agentia Models 1 se asteapta ca impactul crizei sa loveasca mai tarziu anul acesta, deoarece bugetele lor de publicitate si programarea spectacolelor au fost facute cu mai mult timp in urma. Potrivit directorului agentiei, clientii cauta mai mult modelele deja cunoscute decat fetele noi. Chiar si bunurile de lux sunt afectate de criza, un exemplu in acest caz fiind firma elvetiana Richemont, care sta in spatele stilourilor Montblanc si a ceasurilor Cartier, a anuntat anul acesta ca nu vede semne de recuperare dupa rezultatele dezamagitoare ale celui de-al treilea trimestru de vanzari. Chiar si editorii revistelor de moda sunt afectati - Conde Nast, care detine revista Vogue si Time Inc.a declarat ca vanzarile de publicitate au scazut rapid in ultima perioada.