• deşi lucrările au început, efectiv, în urmă cu un an, Compania de Drumuri a semnat un contract de supervizare abia marţi, 14 ianuarie a.c. • contractul are valoarea de 35,1 milioane de lei şi va fi pus în practică de o asociere de firme specializate
Lucările efectuate la podul peste Dunăre vor fi supervizate de asocierea de firme Compania de Drumuri cu asocierea Metroul SA - Instalrom Inginerie Internationala SRL - Sistema Inginerie SRL - Arex Lider Company SRL. Contractul pentru Supervizarea Proiectării şi Execuţiei Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, în valoare de 35,1 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat marţi, 14 ianuarie a.c., de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). După cum menţionează site-ul de ştiri Hotnews.ro, semnarea contractului de supervizare a proiectării şi execuţiei vine la doi ani de când CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila cu Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”, transmite CNAIR.
Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.
Şantierul podului a fost deschis, efectiv, în luna ianuarie a anului trecut, în prezent lucrările fiind destul de avansate. Concret, pe malul brăilean se lucrează la incinta blocului de ancoraj a cablurilor de susţinere, care se află în imediata vecinătate a digului Brăila - Galaţi, respectiv unul dintre cele două piloane ale podului, care va fi ridicat în zona dig-mal, la circa 100 de metri distanţă de şenalul navigabil al fluviului. Pe malul tulcean se lucrează “în oglindă” la aceleaşi obiective: piciorul podului aflat lângă fluviu şi blocul de ancoraj de dincolo de dig.