61.000 euro, factura Primăriei Brăila pentru evenimentele din timpul Sărbătorilor de Iarnă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Studiu naţional: Cât au cheltuit autorităţile cu distracţia de Crăciun şi Revelion

61.000 euro, factura Primăriei Brăila pentru evenimentele din timpul Sărbătorilor de Iarnă

• Primăria Brăila a derulat în perioada analizată 4 evenimente pentru care a cheltuit circa 283.000 lei, echivalentul a circa 61.000 euro • potrivit unui studiu realizat de InfoCons, suntem printre primăriile care au raportat costurile cele mai mici la acest capitol, cu mult sub media naţională de 744.000 lei

 

Evenimentele festive organizate de către Primăria Brăila în perioada Sărbătorilor de Iarnă 2017 - 2018 au avut o alocare bugetară de circa 61.000 euro, bani din care, pe lângă costurile cu artiştii chemaţi să susţină spectacole, au fost cumpărate şi căsuţele din lemn pentru târgul de Crăciun, dar au fost asigurate atât mâncarea împărţită brăilenilor la Ziua Naţională 1 decembrie, cât şi cadourile pe care Moş Crăciun le-a dat copiilor. Cu o notă de plată totală undeva la 283.000 lei, suntem printre primăriile cu cheltuieli modeste pentru evenimentele din perioada decembrie 2017 - ianuarie 2018. Studiul pe această temă a fost realizat de InfoCons, care a solicitat tuturor primăriilor din cadrul reşedinţelor de judeţ, plus primăriei generale a capitalei, precum şi celor de sector, date cu privire la sumele alocate tuturor evenimentelor organizate pe bani publici cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Per total, raportul în cauză arată că în ce priveşte alocaţia bugetară, 9 milioane lei a fost suma cea mai mare pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă (2017-2018), achitată de Primăria Municipiului Bucureşti, în timp ce la polul opus cei mai puţini bani i-a cheltuit administraţia locală din Giurgiu, puţin peste 27.000 lei. A rezultat astfel o medie per primărie undeva la 744.764, 15 lei. Legat de modalitatea de selectare a agenţilor economici care au semnat 42 de contracte cu primăriile organizatoare pentru serviciile necesare pe timpul evenimentelor, precum şi produsele livrate, studiul arată că 59,52% dintre contracte au fost atribuite prin achiziţie directă, 11,90% - prin achiziţie publică, 9,52% - prin licitaţie, 7,14% - prin acorduri de parteneriat, 4,76% - prin procedura simplificată, 2,38% - prin negociere, 2,38% - prin intermediul sponsorizărilor, 2,38% din contracte au fost finanţate în regie proprie.

“Cu ocazia sărbătorilor, ne bucurăm de participarea la diferite evenimente sociale sau culturale, organizate în familie, cu prietenii, dar şi de către comunitatea locală. Nu trebuie să uităm însă că, deşi mergem gratuit la un foc de artificii sau la un concert şi suntem bucuroşi să vedem luminiţe aprinse de sărbători, acestea sunt plătite de noi, în calitatea noastră de contribuabili, şi cred că lucrul cel mai important este să fim informaţi, să ştim pentru ce se cheltuie banul nostru, cum se cheltuie banul nostru şi de ce se cheltuie banul nostru. Să nu uităm că un consumator informat face cât 2, iar noi suntem şi consumatori de servicii publice. Studiile comparative referitoare la cheltuirea banului public pe diferite domenii reprezintă un plus pentru noi în calitate de consumatori, pentru a avea o evaluare de terţă parte. Suntem cetăţeni europeni şi avem dreptul de a fi informaţi pentru a lua decizii corecte”, a comentat Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.

Cele mai multe evenimente au fost organizate de Primăria Municipiului Giurgiu (11 la număr), la polul opus 11 primării au organizat un singur eveniment în perioada analizată.

În ce priveşte municipiul Brăila, datele colectate de InfoCons arată că suma alocată pentru toate evenimentele din perioada decembrie 2017 - ianuarie 2018, adică Târgul de Iarnă, Orăşelul Copiilor, Revelionul şi activităţile caritabile în colaborare cu Arhiepiscopia “Dunării de Jos” şi Protoeria Brăila, a fost de 282.884 lei, din care cea mai mare sumă, circa 244.800 lei, numai pentru Târgul de Iarnă, sumă ce include achiziţia căsuţelor din lemn în care şi-au expus produsele spre vânzare meşterii populari, artizanii şi comercianţii care au participat la eveniment. 

Ca termen de comparaţie, Primăria Constanţa a cheltuit circa 1,88 milioane lei, Primăria Buzău - 0,816 milioane lei, iar Primăria Galaţi - 0,36 milioane lei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro