• “Promotas”, care în colaborare cu firma bucureşteană “Viacarpatica” a câştigat contractul pentru reabilitarea drumurilor din partea de sud a judeţului, nu a reuşit să respecte termenul limită, rămânând mult în urmă pe partea de plombări asfaltice • “Tancrad” Galaţi a câştigat licitaţia pentru drumurile din partea de nord şi a reuşit fără probleme să se încadreze în termenul prevăzut în contract • asocierea “Promotas” - “Viacarpatica” a decontat doar o parte din valoarea contractului, iar pentru sumele pe care le mai are de încasat va fi penalizată cu câte 1% pentru fiecare lună de întârziere, ne-a informat conducerea Consiliului Judeţean
Termenul limită prevăzut în contract până la care asocierea de firme “Promotas” Brăila - “Viacarpatica” Bucureşti trebuia să finalizeze reparaţiile pe drumurile din partea de sud a judeţului Brăila a fost 3 septembrie. Însă, deşi în ceea ce priveşte partea de covoare asfaltice lucrările au fost finalizate, pe partea de plombe asfaltice există întârzieri foarte mari. Astfel, în contractul semnat cu Consiliul Judeţean au fost prevăzute covoare asfaltice pe o lungime totală de 25 kilometri, pe mai multe tronsoane de drum judeţean. Toate acestea au fost realizate deja. În schimb, din suprafaţa totală de 42.000 metri pătraţi de plombe asfaltice, s-au turnat până pe 3 septembrie doar 12.993 mp. Conducerea Consiliului Judeţean ne-a informat că asocierea de firme “Promotas” - “Viacarpatica” va fi penalizată cu 1% pe lună din valoarea sumelor pe care le mai are de decontat. Valoarea totală a contractului încheiat cu CJ se ridică la 8,33 milioane de lei, din care până la ora actuală a fost decontată suma de 3,94 milioane de lei, pentru lucrările deja efectuate. La aceasta se va mai adăuga o sumă care încă nu a fost calculată, pentru lucrări efectuate, dar nerecepţionate. Mai rămâne, totuşi, de plată o sumă semnificativă, deoarece volumul de lucrări neefectuate este foarte mare. Vicepreşedintele CJ, Ionel Epureanu, ne-a declarat că este puţin probabil ca restul de 29.000 mp de plombe să fie gata până la sfârşitul lunii septembrie. “Operaţiunile de plombare sunt mai complicate decât covoarele asfaltice, aşa că va dura mai mult de o lună până când firmele Promotas şi Viacarpatica vor reuşi să recupereze întârzierile la acest capitol. Partea bună este că, la ora actuală, au un ritm de lucru foarte bun. Dacă lucrau aşa de la început, cu siguranţă nu ar fi ajuns să depăşească termenul limită prevăzut în contract”, ne-a declarat Epureanu.
Drumurile judeţene pe care încă nu s-au făcut reparaţiile prin plombări comandate de Consiliul Judeţean sunt: DJ 203R Ulmu - Cireşu - Batogu - Ioneşti - Lişcoteanca - Valea Călmăţui, unde trebuie turnate plombe pe o suprafaţă totală de 6.500 mp; DJ 211 Roşiori - Tătaru - Dudeşti - Dudescu - Zăvoaia - Bordei Verde, unde trebuie astupate gropi pe o suprafaţă totală de 10.500 mp; DJ 255A, între Silistraru - Unirea - Gropeni, 2007 mp; DJ 211B Tătaru - Bărăganu - Victoria - Mihai Bravu, 5.000 mp, şi DJ 211C Tătaru - Colţea - Chichineţu - Ciocile, pe o suprafaţă totală tot de 5.000 mp.
Reamintim că şi în ceea ce priveşte covoarele asfaltice de pe sectorul Sud al judeţului au fost probleme, în special pe DJ 203, între localităţile Scărlăteşti şi Zăvoaia, unde firma “Viacarpatica” Bucureşti a făcut decopertări încă din primăvară, uitând apoi timp de câteva luni să vină cu noul strat de asfalt. Abia la începutul lunii august, după ce s-au primit numeroase sesizări de la şoferii revoltaţi, iar conducerea CJ a avut o reacţie destul de dură la adresa constructorului respectiv, s-a reluat treaba pe sectorul de drum respectiv. La ora actuală, şoseaua nu le mai pune nicio problemă şoferilor, noul covor asfaltic fiind pus, în sfârşit, pe poziţie.
În ceea ce priveşte partea de nord a judeţului, lucrurile au stat mult mai bine. Repararea drumurilor din acestă zonă a intrat în sarcina firmei gălăţene “Tancrad” SRL, care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean, semnând un contract în valoare totală de 7,36 milioane de lei. Pentru aceşti bani, “Tancrad” a turnat covoare asfaltice pe o lungime totală de 25 kilometri, pe drumuri precum DJ 203, în zona Galbenu - Sătuc - Jirlău - Făurei sau DJ 202 B pe troansoanele Latinu - Scorţaru Nou şi Gemenele - Movila Miresii - Ţepeş Vodă. Acelaşi contract a prevăzut şi turnarea de plombe asfaltice pe o suprafaţă totală de 28.000 mp şi reparaţii prin pietruiri, pe o lungime totală de 20 kilometri. Toate aceste lucrări au fost terminate la termenul prevăzut în contract, astfel că “Tancrad” nu trebuie să se teamă de penalităţi.