“Porc Crescut Româneşte”, o iniţiativă a fermierilor, o provocare pentru hipermarketuri | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

“Porc Crescut Româneşte”, o iniţiativă a fermierilor, o provocare pentru hipermarketuri

• fermierii solicită în mod expres înfiinţarea raftului de carne de porc românesc, semnalizat distinct în marile magazine • este vorba despre un program lansat la iniţiativa fermierilor români şi a asociaţiilor de zootehnişti • “Este binevenit un astfel de program”, susţine Gheorghe Caruz, unul dintre actorii pieţei locale a producătorilor de carne de porc  

 

Fermierii români au lansat iniţiativa “Porc Crescut Româneşte”, în cadrul unui eveniment la care au participat importanţi crescători de porc, reprezentanţi ai autorităţilor centrale, precum şi asociaţiile de profil, totul gândit cu scopul de a reda cărnii de porc autohton supremaţia în preferinţele de consum ale românilor, prin informarea acestora asupra calităţii cărnii de porc de la noi. De fapt este o formă de atragere a implicării active prin consum a românilor în susţinerea producţiei locale, dar în acelaşi timp, iniţiativa poate fi privită şi ca un semnal de alarmă asupra faptului că porcul crescut în România este pe cale să dispară de pe masa românilor. De altfel, asupra acestui aspect a insitiat şi omul de afaceri Gheorghe Caruz, care a dorit să atragă atenţia asupra problemelor de ordin financiar dar şi birocratic de care se lovesc producătorii români de carne de porc. “Este binevenit acest program pentru că noi, fermierii, trebuie să fim sprijiniţi pentru a reveni în preferinţele românilor în ce priveşte carnea de porc. Românii trebuie practic să redescopere gustul autentic al unei cărni obţinute de la animale care nu au fost crescute intensiv cu ajutorul antibioticelor sau altor stimulatori de creştere. Este îngrijorător pentru noi faptul că peste 60% din consumul intern de carne de porc provine din import în timp ce crescătorii români se zbat la limita subzistenţei”, ne-a declarat sursa citată.  

Programul naţional „Porc Crescut Româneşte” este un proiect iniţiat de cele mai importante asociaţii de profil: Cooperativa Ţara Mea, Federaţia Naţională Pro Agro, Asociaţia Producătorilor de Carne de Porc din România, Asociaţia Fermierilor cu Investiţii în Sectorul Suinelor, Asociaţia InfoCons, Asociaţia AgroInteligenţa şi Centrul pentru Management Agricol.

Potrivit unor statistici la nivel naţional, în anul 2016, un total de 316.960 de tone de carne de porc au fost produse în unităţile autorizate de abatorizare, în timp ce importul a ajuns la 223.752 de tone de carne de porc. „Avem ferme noi, moderne, cu cinci clase peste majoritatea fermelor din UE. Avem această infastructură. Cu toate acestea, efectivul de porcine al României a scăzut cu peste 300.000 de capete în perioada 2009-2016, în timp ce importurile cresc. În ritmul acesta, carnea de porc românesc va dispărea din farfuriile românilor, afectând grav un sector important al economiei naţionale”, au avertizat fermierii români. Totodată, aceştia au subliniat calitatea cărnii de porc românesc ca fiind net superioară celei de import, dar şi faptul că în România consumul pe cap de locuitor este de 30-32 kg porc pe an, cu 30% sub consumul mediu al ţărilor din UE.

Prin lansarea acestui program, fermierii solicită în mod imperios înfiinţarea raftului de carne de porc românesc, semnalizat distinct în marile magazine de retail. De asemenea, fermierii cer consumatorilor să fie implicaţi şi proactivi în apărarea porcului crescut româneşte, cumpărând produse autohtone şi sesizând autorităţile de supraveghere a pieţei neregulile în ceea ce priveşte etichetarea greşită a produselor. Nu în ultimul rând, iniţiatorii programului au solicitat sprijin din partea autorităţilor competente pentru combaterea etichetării greşite şi a dezinformării consumatorului.

 

Investiţie importantă “Premium Porc Group” în judeţul nostru

În altă ordine de idei, publicaţia Profitul.ro a anunţat că holdingul danez DCH Internaţional transferă în România aproape 2 milioane euro pentru lanţul de ferme “Premium Porc Group”, al doilea mare producător de carne de porc pe piaţa autohtonă. În esenţă este vorba despre o majorare de capital social, de la 50.000 lei la peste 9 milioane lei. Asta după ce, în vară, compania s-a împrumutat cu 55 milioane euro de la 4 bănci, timp de 10 ani, pentru a-şi mări capacitatea anuală de producţie cu peste 160.000 de porci şi a-şi susţine activitatea operaţională. Investiţia presupune construirea unei ferme de reproducţie cu o capacitate de 5.200 de scroafe în judeţul Brăila.

Grupul danez Premium Porc Group are în România o producţie anuală de 400.000 de capete, fiind prezent pe piaţa locală cu branduri precum Premium Porc, Degaro, Consinterfin şi Premium Porc Negreni. Grupul operează 6 ferme de porcine în judeţele Brăila, Constanţa, Olt, Sibiu şi Vrancea, raportând pentru anul trecut o cifră de afaceri de 53 milioane euro.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro