“Parcările inteligente ar fi atât de scumpe, încât nu le-ar utiliza nimeni!” | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

“Parcările inteligente ar fi atât de scumpe, încât nu le-ar utiliza nimeni!”

• cam asta este opinia unor brăileni despre ideea parcărilor supraetajate, idee care la ora actuală este susţinută atât de conducerea Primăriei cât şi de reprezentanţii opoziţiei • cetăţenii interesaţi de această temă propun ca, mai întâi, autorităţile să elimine rablele şi maşinile de mare tonaj care ocupă ilegal locurile de parcare existente pe raza municipiului

 

Ideea introducerii parcărilor inteligente, supraetajate, pe raza municipiului Brăila este susţinută atât de opoziţia liberală cât şi de conducerea Primăriei, chiar dacă fiecare dintre cele două părţi are o viziune diferită asupra modului cum ar trebui implementată această chestiune. Reamintim că liberalii susţin că astfel de dispozitive, formate din platforme care se ridică pe verticală ca nişte lifturi, ar trebui amplasate în zone de rezidenţă, de investitori privaţi ce ar urma să îşi recupereze investiţia prin închirierea lunară a fiecărui loc de parcare. Chiria s-ar situa în jurul valorii de 100 lei. Primarul ar vrea, însă, ca parcările inteligente să fie amplasate în zonele cel mai intens circulate din municipiu, unde există deja o criză evidentă a locurilor de parcare, taxarea făcându-se la oră.

Unii cetăţeni nu prea văd, însă, fezabilă folosirea parcărilor inteligente în Brăila, deoarece amenajarea unei astfel de instalaţii costă câteva sute de mii de euro, astfel că, pentru amortizarea investiţiei, chiriile percepute ar trebui să fie de circa 60 de euro pe lună, sumă pe care prea puţini brăileni şi-ar permite-o. “Un loc de parcare, oricât de economic l-ai construi - spun asta în cunoştinţă de cauză, pentru că mă ocup cu asta - nu poate să fie undeva mai puţin de 7 - 8.000 euro. Orice om gospodar ştie că orice investiţie de genul ăsta trebuie să o recupereze în maxim de 10 ani. Vorbim de investiţii mici, care se recuperează în 10 ani maxim. Dacă împarţi acel 7.000 - 8.000 euro la 10 ani ajungi undeva să zicem la 650 euro pe an de recuperat. De unde? Din încasările pe care le ai la parcarea respectivă. Bănuiesc că nu îşi propune nimeni să facă o investiţie de 100.000 euro şi să fie gratis... Deci, 650 euro pe an de recuperat înseamnă undeva la 60 euro pe lună. Şi vă las pe dumneavoastră să spuneţi cam câte persoane din Brăila şi-ar putea permite să plătească 60 euro pe lună locul de parcare. Eu cred că nu prea găseşti! Cine are să plătească 60 euro pe lună locul de parcare are sigur o curte în care să îşi ţină maşină. Drept pentru care vin şi spun că poate că o asemenea investiţie o să  fie la un moment dat o soluţie, dar nu deocamdată”, ne-a transmis un brăilean care se recomandă a fi “un cetăţean documentat în domeniul parcărilor”.

Referitor la argumentaţia acestuia, primarul Marian Dragomir reaminteşte că nici el nu ia în calcul, la ora actuală, construirea de parcări inteligente în cartiere rezidenţiale, ci în zone aglomerate, cum ar fi zona Spitalului Judeţean, unde există la ora actuală posibilităţi foarte reduse de parcare a autoturismelor. “Noi avem în vedere un proiect-pilot care să fie amplasat lângă Spitalul Judeţean. Fiind vorba de o zonă intens circulată, nu se pune problema închirierii lunare a locurilor de parcare ci a folosirii acestora de cei care vin cu treabă la spital, care ar urma să fie taxaţi cu ora. Calcule exacte, despre cât ar trebui să fie taxa, nu avem deocamdată. Încă suntem în discuţii cu investitorul interesat să participe la acest proiect pilot”, ne-a declarat primarul Dragomir.

În altă ordine de idei, brăileanul care a abordat acest subiect spune că, în mod normal, Primăria ar trebui să ia mai întâi anumite măsuri pentru a mări posibilităţile de parcare pe raza municipiului. Astfel, în opinia acestuia, ar trebui percepute taxe modice, de ordinul a circa 16 lei pe lună, pentru fiecare loc de parcare existent în zonele rezidenţiale. În acest fel, cei care ocupă spaţii degeaba, cu maşini pe care nici nu le mai pot utiliza, ar elibera acele locuri. O altă măsură ar trebui să fie sancţionarea drastică a celor ce ţin pe domeniul public camioane, autobuze şi tot felul de autoutilitare care, potrivit legilor în vigoare, ar trebui parcate în autobaze aflate la marginea oraşului.

Referitor la acest aspect, conducerea Poliţiei Locale, instituţia cu atribuţii în domeniu, susţine că se fac periodic acţiuni în teren pentru identificarea celor care ocupă ilegal locurile de parcare din municipiu. “Cetăţenii care au cunoştinţă despre maşini de mare tonaj parcate pe raza municipiului pot oricând să apeleze dispeceratul nostru, pentru a fi luate măsurile care se impun”, susţine directorul Georgică Tănase.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro