• municipalitatea a hotărât că, tot de astăzi, se suspendă executarea transportului pe acest traseu, motivat de faptul că oricum itinerarul se suprapunea peste traseul 34, operat de “Braicar” • “Mantrans” era, de altfel, singurul operator maxi-taxi fără datorii la plata redevenţei • în primăvara anului viitor vor expira toate contractele de concesiune pentru traseele secundare din municipiu operate în regim maxi-taxi
Brăilenii care s-au obişnuit să circule cu maxi-taxi pe linia 33 ar face bine să se reorienteze rapid către un alt traseu, deoarece chiar de astăzi începând operatorul de transport “Mantrans” se retrage cu totul de pe acest circuit. El a notificat încă din luna august autoritatea locală cu privire la intenţia de reziliere a contractului de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport public de călători pe traseul secundar 33, pe motiv că nu mai poate respecta prevederile acestui contract, mai precis cele referitoare la vechimea microbuzelor din traseu (maxim 10 ani vechime). La vremea respectivă, primăria i-a solicitat să continue prestarea serviciului până la expirarea termenului de 90 de zile de la notificarea rezilierii, iar în şedinţa publică a Consiliului Local Municipal de luna trecută aleşii locali au aprobat o hotărâre de CLM în care se face menţiunea că “Mantrans” se poate retrage din traseul în cauză de miercuri, 15 noiembrie. Aceeaşi hotărâre menţionează faptul că începând cu acea dată se suspendă executarea traseului secundar 33 până la finalizarea programului de transport 2012 - 2018, motivat de faptul că oricum se suprapune, în mare parte, pe traseul 34 operat de SC “Braicar”, diferenţa relevantă fiind “bucla” Bariera Călăraşilor - prelungirea bulevardului Dorobanţilor spre fostul hypermarket PIC - Şantierul Naval - strada Celulozei - Calea Călăraşilor (Ciocârlia), iar fluxul de călători era unul scăzut (aproximativ 30 de călători/zi îmbarcaţi/debarcaţi conform unei monitorizări realizate de autoritatea locală prin serviciul de specialitate).
În contextul suspendării traseului 33, în municipiu mai rămân doar traseele de maxi-taxi 8 şi 41 operate de “Gebamy Trans Junior” şi linia 40 asigurată de “Minibus 2002”. De precizat că, oricum, în primăvara anului viitor, mai precis în cursul lunii aprilie, vor expira contractele de operare şi ale acestor transportatori (programul de transport 2012 - 2018). Iar dacă CLM va decide că nu vor mai fi organizate noi licitaţii pentru operarea de trasee secundare de transport persoane în regim maxi-taxi, “Braicar” va rămâne practic singurul operator care va acoperi întreg municipiul. De altfel, în ultima perioadă, municipalitatea a alocat sume importante de la bugetul local pentru a asigura celor de la “Braicar” banii necesari în vederea cumpărării de autobuze noi. Astfel au fost achiziţionate în urma unor licitaţii peste 30 de mijloace auto de transport în comun, toate fabricate în Turcia sub marca “Isuzu” şi “Karsan”, importatorul în România al celor două modele.