Mergi la conţinutul principal

“Groază” şi “Horror”. Fricile mărturisite ale preşedintelui CJ Brăila în privinţa drumurilor judeţene

• Francisk Chiriac a explicat, într-o conferinţă de presă, de ce nu s-a turnat niciun petec de asfalt în această vară pe şoselele administrate de CJ • şeful judeţului promite, însă, că de la anul, mai ales după ce se va înfiinţa un serviciu specializat în cadrul instituţiei pe care o conduce, situaţia drumurilor se va schimba radical

 

Intrăm deja în ultima decadă a lunii septembrie, iar pe porţiunile pline de gropi de pe drumurile judeţene nu s-a turnat, anul acesta, niciun petec de asfalt. Pentru conducerea Consiliului Judeţean, însă, speranţa moare ultima, astfel că preşedintele Francisk Chiriac încă mai trage nădejde că, până la sfârşitul anului, se vor face, totuşi, ceva reparaţii. Totul depinde, potrivit lui Chiriac, de cât de repede se va finaliza licitaţia pentru stabilirea firmei care să toarne plombele şi covoarele asfaltice. “Suntem pe ultima sută de metri cu licitaţia, avem patru firme înscrise, iar după ce semnăm contractul, a doua zi dăm drumul la lucrări”, a anunţat preşedintele CJ Brăila, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sfârşitul săptămânii trecute. Aşa cum a mai precizat şi cu alte ocazii, Chiriac a dat vina pe eternele contestaţii care au făcut ca licitaţiile să se prelungească până în prezent şi să ţină blocate lucrările, în condiţiile în care Consiliul Judeţean are alocat un buget de circa 10 milioane de lei pentru turnarea de covoare asfaltice pe o lungime totală de 35 kilometri şi de plombe asfaltice, pe o suprafaţă totală de 40.000 metri pătraţi.

 

“Îmi e groază că vine toamna, ceaţa, şi nu avem drumurile marcate. Popasurile pentru şoferi arată horror”

La conferinţa de presă de săptămâna trecută, Francisk Chiriac a reiterat ideea înfiinţării unui serviciu de întreţinere drumuri în cadrul Consiliului Judeţean, care să poată fi folosit pentru plombarea în regim de urgenţă a unor gropi, fără a mai fi nevoie de licitaţii, dar şi pentru alte lucrări, cum ar fi cosirea vegetaţiei de pe marginea şoselelor, trasarea carosabilului, schimbarea bornelor kilometrice şi chiar reamenajarea popasurilor care existau pe vremuri şi care în prezent “arată de-a dreptul horror”, după cum s-a exprimat preşedintele CJ. Reamintim că, în ultima şedinţă CJ, consilierii din opoziţie s-au declarat împotriva înfiinţării unui astfel de serviciu atât timp cât nu există un studiu economic din care să reiasă că funcţionarea sa va fi mai ieftină decât angajarea prin contract a unor firme private pentru efectuarea lucrărilor în cauză. În continuarea acestei polemici începute de liberali, Chiriac şi-a exprimat din nou convingerea că existenţa unui serviciu specializat în cadrul CJ nu numai că ar duce la economii, dar ar şi rezolva mai eficient anumite probleme, fără a se mai trece prin procedura birocratică a licitaţiilor. “Pentru cositul ierbii de pe marginea drumurilor avem contract cu o firmă angajată prin licitaţie, pe criteriul preţului cel mai mic, (Tom Trust Holz SRL Maramureş n.n.) care ne-a luat, pentru o singură operaţiune efectuată astă primăvară, circa 6,5 miliarde de lei. În mod normal, ar fi nevoie de două treceri, una în mai şi una în octombrie, ca să fie o cosire eficientă şi să fim siguri că o să intrăm în iarnă fără probleme. Când vom avea serviciul nostru, o să facem două cosiri, la un preţ mult mai mic”, şi-a exprimat convingerea Francisk Chiriac. Acesta s-a declarat profund nemulţumit de felul cum se prezintă la ora actuală situaţia pe multe drumuri judeţene, din cauza bălăriilor. “Pe unele drumuri, mai avem puţin şi suntem ca în savană, mai băgăm două maimuţe şi avem grădină zoologică acolo”, a spus Chiriac. Acesta este deranjat şi de alte aspecte de pe drumurile pe care le are în administrare, promiţând că, de la anul, odată cu înfiinţarea serviciului din subordinea sa, abordarea va fi cu totul nouă, în beneficiul şoferilor. “Bornele kilometrice nu s-au mai schimbat de ani de zile. Popasurile pentru şoferi arată horror. Drumurile nu sunt marcate, mă ia şi groaza la gândul că vine toamna, ceaţa, şi nu mai ştii încotro mergi. Trebuie să avem marcaje pe drumurile judeţene şi de ce să nu facem acest lucru cu serviciul din subordinea CJ?!”, a întrebat retoric Francisk Chiriac.

 

Planuri mari pentru la anul

Una peste alta, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila şi-a exprimat convingerea că, până la primăvara anului viitor, Serviciul de Întreţinere Drumuri va fi funcţional şi îşi va putea face treaba. De altfel, Chiriac promite că 2018 va fi anul în care lucrările de reparaţii şi modernizare a drumurilor judeţene brăilene vor lua un avânt fără precedent. Astfel, pe lângă nou înfiinţatul serviciu din subordinea CJ, care se va ocupa de reparaţiile de mică amploare, va exista şi contractul cu firma câştigătoare a licitaţiilor derulate cu atâta greutate anul acesta. Având contractul semnat, firma în cauză va putea începe din primăvară, odată cu încălzirea vremii, marile reparaţii ce vor consta în turnarea de covoare  şi de plombe asfaltice, pe sute de kilometri de drumuri. Pe lângă toate aceste lucrări de reparaţii, se vor adăuga şi marile proiecte de modernizare a unor drumuri, ce presupun intervenţii inclusiv la stratul de fundaţie. Astfel, graţie unei investiţii de peste 90 milioane de lei, finanţate cu fonduri UE, se preconizează că în 2018 va începe modernizarea drumului care face legătura între localitatea Gulianca, aflată la graniţa cu judeţul Vrancea, şi comuna Viziru. Drumul respectiv, în lungime de 60 kilometri, tranzitează practic judeţul Brăila, putând fi o rută intens folosită de şoferii din Moldova care merg spre litoral.

Pe lângă această investiţie făcută cu bani europeni, CJ vrea să mai dea drumul, tot la anul, altor şase proiecte finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Acestea vizează modernizarea câtorva zeci de kilometri de drumuri judeţene şi ar fi trebuit să înceapă încă din acest an, însă lucrările au fost blocate tot de întârzierea licitaţiilor.

În fine, tot anul viitor, CJ intenţionează să modernizeze, cu bani de la bugetul judeţului, tronsoanele de drum judeţean care leagă localităţile Făurei - Ulmu - Zăvoaia. Sectoarele de drum respective sunt în momentul de faţă foarte greu practicabile din cauza gropilor.

“În 2018, dar şi în 2019, va fi un întreg şantier pe drumurile judeţene!”, promite preşedintele CJ Francisk Chiriac.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro