• după ce lucrările au început cu mare entuziasm, la mijlocul lunii octombrie, pe tronsonul cuprins între Piaţa Traian şi bulevardul Independenţiei, constructorul nu a reuşit deocamdată decât să înlocuiască bordurile vechi cu unele noi • despre turnarea covorului asfaltic pe carosabil şi refacerea trotuarelor şi spaţiilor verzi nu prea mai poate fi vorba până la primăvară • asta deşi Primăria promitea că tronsonul intrat în lucru va fi gata, în totalitate, până la sfârşitul lunii noiembrie a acestui an • există o scuză pentru oprirea bruscă a lucrărilor: scumpirea bruscă a bitumului, aspect ce a împiedicat firma gălăţeană să se aprovizioneze cu mixtură asfaltică timp de câteva săptămâni
Începută cu entuziasm la mijlocul lunii octombrie, imediat după ce firma “Tancrad” a semnat cu Primăria contractul multianual de întreţinere a străzilor din municipiul Brăila, reabilitarea Căii Galaţi, pe tronsonul cuprins între Piaţa Traian şi bulevardul Independenţei, a continuat cu o lungă pauză care nu s-a terminat nici până la ora actuală. Asta deşi Primăria promitea, în octombrie, că lucrările vor fi gata până la sfârşitul lunii noiembrie, aşa încât respectiva arteră rutieră să poată intra în iarnă cu un covor asfaltic nou-nouţ! În momentul de faţă, niciun muncitor nu îşi mai face de treabă prin zonă, şantierul fiind complet abandonat. Singurul lucru dus până la capăt a fost schimbarea bordurilor. Noile borduri sunt puse pe poziţie, iar în unele locuri sunt mai înalte cu până la 15 centimetri decât nivelul trotuarului. În altele, sunt sub nivelul trotuarului. Lucrurile se vor regla, dă asigurări conducerea Primăriei, după ce muncitorii “Tancrad” vor reveni pe şantier şi vor coborî sau înălţa trotuarele, aşa încât pe toată lungimea tronsonului acestea să fie la nivelul noilor borduri. Asta se va întâmpla, cel mai probabil, abia la primăvară, pentru că sunt puţine şanse ca “Tancrad” să mai continue lucrările pe respectiva porţiune a Căii Galaţi pe durata sezonului rece. De ce nu s-a finalizat proiectul până la 30 noiembrie, aşa cum s-a promis iniţial? Viceprimarul Alexandru Jantea ne-a explicat că “Tancrad” ar fi întâmpinat o problemă neprevăzută. Concret, de vină ar fi scumpirea peste noapte a bitumului, aspect ce a împiedicat firma gălăţeană să se aprovizioneze cu mixtură asfaltică proaspătă pe parcursul a câtorva săptămâni.
“Între timp, problema cu bitumul s-a rezolvat, după ce preţurile au revenit la o valoare mai accesibilă. Deocamdată, însă, echipele de lucru ale Tancrad se concentrează să termine asfaltarea carosabilului din zona Spitalului Judeţean, pe Şoseaua Naţională Veche, o zonă intens circulată pe care apucaseră să o decoperteze şi nu putea fi lăsată aşa pe parcursul iernii. Lucrările pe Calea Galaţi se vor relua în funcţie de evoluţia vremii”, ne-a declarat viceprimarul Jantea.
După cum vă informam în luna octombrie, “Tancrad” începuse să facă pe Calea Galaţi, pe porţiunea dintre Piaţa Traian şi bulevardul Independenţei, o reabilitare similară cu cea executată în lunile august - septembrie, pe Calea Călăraşilor, de la bulevardul Indpendenţei până la Piaţa Traian. Astfel, proiectul prevede înlocuirea bordurilor, covor asfaltic pe carosabil, refacerea asfaltului trotuarelor şi reamenajarea spaţiilor verzi. Lucrarea de pe Calea Călăraşilor a fost executată de firma brăileană “Micatis Prod” SRL, cea care a avut contract cu Primăria pentru întreţinere străzi, până la finele lunii septembrie a acestui an.
După ce contractul cu “Micatis Prod” a expirat, Primăria a încheiat un nou contract, valabil pe trei ani, cu firma “Tancrad” SRL Galaţi, cea care a câştigat licitaţia organizată în acest sens.
Contractul pe trei ani semnat de “Tancrad” cu Primăria este cel mai mare de acest gen în domeniul întreţinerii infrastructurii rutiere din municipiul Brăila. Are o valoare de 49.853.316 lei, este valabil până în luna decembrie 2021, iar caietul de sarcini a fost astfel întocmit încât solicită firmei câştigătoare să toarne în total, pe durata celor trei ani, 75 kilometri covoare asfaltice pe raza municipiului Brăila. Astfel, împărţind aceste valori la trei ani, cât durează contractul multianual, “Tancrad” va trebui să realizeze 25 km covoare asfaltice pe an, contra sumei anuale de 16.617.772 lei.