* primarul Marian Dragomir a prezentat, recent, stadiul celor mai importante lucrări care se derulează în momentul de față la nivelul Municipiului Brăila * acesta a amintit despre asfaltarea străzilor din cartierele Pisc, Brăilița și Vidin, despre montarea bordurilor în cartierul Lacu Dulce, începerea lucrărilor în Comorofca și Islaz, dar și alte lucrări * de asemenea, Dragomir a vorbit despre câteva zone cu probleme, unde intervențiile constructorilor s-au blocat din varii motive
Primarul Marian Dragomir a prezentat, recent, schema lucrărilor aflate în derulare la nivelul întregului municipiu. Acesta a precizat că printre cele mai avansate lucrări se regăsești asfaltarea străzilor din cartierele Pisc, Brăilița și Vidin, proiect aflat într-un stadiu de realizare de 80%.
”Considerăm că lucrările sunt de bună calitate acolo, cu câteva mici excepții, acolo unde s-au mai dat remedieri, care se vor menționa și la recepția finală. Dar vorbind la modul general, lucrările sunt foarte bune”, a declarat Dragomir. Totodată, acesta a adăugat că se lucrează în Cartierul Lacu Dulce, unde se montează borduri și se pregătesc straturile peste care se va turna asfalt pe mai multe străzi. Primarul Marian Dragomir a dorit să anunțe că au început în sfârșit lucrările și în cartierele Comorofca și Islaz.
”Au început din Comorofca, pe strada Vulturului și Strada Rodnei. Puteți să mergeți și dumneavoastră acolo. Se face săpătură și se compactează stratul de balast și urmează ca, cel târziu luna viitoare, să monteze și bordurile. Tot în această perioadă se lucrează pe bretelele de la Viziru, la trotuare și în spatele blocurilor B1, B2, B3, unde se toarnă și covoare asfaltice la parcările de acolo. Inclusiv la parcarea de la unitatea militară, unde am construit și un acces pentru a putea intra pompierii oricând în zona blocurilor respective”, a mai adăugat edilul-șef.
Sursa citată a mai anunțat că se frezează și se va turna primul strat de covor asfaltic pe Strada Gării. Mai exact, pe zona de la sensul giratoriu de la Gară, spre Autogară, continuând până sub podul de la Baldovinești.
”Acolo era într-adevăr nevoie. Vorbim de două straturi de covor asfaltic, nu de un singur strat. Și nu mai vorbim de plombe, de peticire, tocmai pentru că este o stradă foarte tranzitată”, a mai completat acesta.
Drumurile cu probleme și soluțiile avute în vedere
Întrebat ce se întâmplă pe Șoseaua Baldovinești, care a rămas decopertată de săptămâni bune, Dragomir a recunoscut că acolo este într-adevăr o problemă, dar a oferit asigurări că se va interveni în zona respectivă.
”Echipa care lucrează în momentul de față pe Șoseaua Viziru, va avea o divizie mai mică, care va intra la plombarea străzilor la care au într-adevăr câteva restanțe, exact așa cum ați spus și dumneavoastră. Și când vor termina lucrările pe Șoseaua Viziru - mai au foarte puțin în zona din spatele blocurilor B1, B2, B3, să toarne al doilea strat de asfalt și să ridice capacele de canalizare la cotă -, apoi vor finaliza trotuarele până în Barieră și vor intra și pe Râmnicu Sărat”, a explicat Dragomir.
Cât despre zona Aleea Radu Negru și Strada Milcov, edilul-șef a precizat că a preferat să o lase la final, pentru că acolo va fi nevoie de relocarea stației de autobuz pentru o scurtă perioadă de timp.
”Am vrut prima oară să facem accesul și să modernizăm zona dintre Milcov și Sebeș, astfel încât să putem să mutăm acolo stația de autobuz, provizoriu, în perioada în care lucrăm între Aleea Radu Negru și Strada Milcov. Nu am fi vrut să intrăm cu autobuzul tot într-o zonă deteriorată. Și atunci am pregătit totul. Am marcat deocamdată, dar în perioada în care vom lucra acolo, o perioadă de timp, stația de autobuz va fi mutată”, a mai adăugat primarul.
Întrebat ce se mai întâmplă cu Strada Griviței, Dragomir a explicat că Primăria se va judeca cu o bancă, pentru a accesa garanția societății care a început lucrările acolo dar nu le-a dus la bun sfârșit pentru că ulterior a intrat în faliment. În paralel, Dragomir a promis că în septembrie ar putea fi demarate lucrările în zonă.
”Problema de acolo este înainte să vin eu primar, doar că în ultimii ani s-a mai accentuat foarte mult tasarea. Soluția va fi următoarea: pentru că societatea respectivă a intrat în faliment și nu am putut să accesăm garanția, noi ne-am adresat către bancă. E o bancă foarte renumită din România, nu am să dau numele acum, pentru că e o problemă în instanță și o vom clarifica atunci. Noi vom deschide un proces în instanță, astfel încât să obligăm banca respectivă să ne elibereze garanția de bună execuție la Strada Grivița. Și din acei bani să efectuăm reparații pe tronsoanele unde strada este lăsată, cu societatea care lucrează în momentul de față pentru Primăria Municipiului Brăila. Procesul va dura mai mulți ani, cu siguranță, dar noi vom începe lucrările mult mai repede, urmând să acoperim diferența respectivă din suma pe care o vom recupera din garanție. Estimăm că vom începe în septembrie. Garanția înseamnă banii pe care societatea respectivă îi blochează într-un cont la bancă și atunci când sunt lucrări neconforme și constructorul refuză să execute lucrările, Primăria preia acele sume și plătește un alt constructor. Și pentru că societatea respectivă a intrat în faliment, banca refuză să elibereze garanția”, a declarat Dragomir, cu precizarea că în momentul în care strada va intra din nou în reparații, nu va fi vorba despre o intervenție completă, ci doar pe porțiunile care au rămas cu probleme.
Planuri mari și pentru zona unde se află Liceul ”Nenițescu”
Mergând pe aceeași linie, primarul a mai precizat că Strada Râmnicu Sărat va fi reabilitată din banii Primăriei, cu precizarea că aici nu a fost prevăzut transport electric și nu a fost eligibilă pe fonduri europene.
”Exact ca și pe Șoseaua Viziru se vor amenaja trotuare, spații verzi, carosabil. Nu avem voie să mărim numărul de benzi. Trebuie să păstrăm spațiile verzi”, a explicat Dragomir.
Totodată, acesta a dorit să sublinieze și faptul că au început lucrările în zona din afara Parcului Monument, unde se află Colegiul Tehnic C. D. Nenițescu, până la Spitalul Județean.
”Se lucrează, de asemenea, în Parcul Monument, pentru reabilitarea suprafeței de 13,7 ha, situată între parcarea din fața Liceului «Nenițescu», sau Liceul de Chimie așa cum este cunoscut de foarte mulți brăileni și până la Spitalul Județean. Mai precis, până la gardul care înconjoară Parcul Monument către Șoseaua Națională Veche sau Drumul Hoților, cum îi spun unii. Am ales deja modelul de băncuțe, de corpuri de iluminat. Așteptăm ca într-o perioadă destul de scurtă, până la finalul anului, zona aceasta să prindă contur. Să avem aleile deja asfaltate, băncuțele montate, corpurile de iluminat puse și în toamnă să se facă și gazonarea”, a conchis primarul.