Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au analizat, în şedinţa de ieri, modul în care televiziunile centrale şi locale au reflectat campania electorală în primele zile de la debutul ei în audiovizual.
Campania electorală în audiovizual a început oficial pe 11 mai şi se va încheia pe 7 iunie, la ora 24.00, iar candidaţii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale şi de dezbatere electorală difuzate de televiziuni şi radiouri, potrivit Deciziei CNA nr. 195 din 24 aprilie 2012. Această decizie a fost adoptată de CNA în conformitate cu Legea 67 pe 2004 pentru alegerea autorităţilor locale.
Narcisa Iorga remarcă lipsa dezbaterilor electorale
Narcisa Iorga, membru al CNA, s-a plâns în şedinţa de ieri a Consiliului că, deşi s-au angajat să facă emisiuni electorale şi dezbateri electorale, unii radiodifuzori, precum Antena 3, nu dezbat teme electorale.
"Sunt declarate emisiuni electorale majoritatea emisiunilor din grilă, de dezbateri, dar nu se respectă legea, întrucât şi legea alegerilor locale şi decizia CNA privind alegerile locale prevăd foarte clar că emisiunile de dezbatere electorală trebuie să cuprindă teme electorale. Deocamdată, campania electorală nu a început în audiovizual. Sunt dezbateri numite electorale, dar în care nu se dezbat programe electorale. Se prezintă anumiţi candidaţi, alţii nu, sunt primiţi anumiţi candidaţi, alţii nu. Asta nu e campanie electorală şi au trecut deja trei zile", a spus Iorga. "În afara campaniei, posturile fac campanie, iar în campanie nu fac. Este culmea", a spus Iorga.
Ea a solicitat "o intervenţie fermă" a CNA, în sensul "respectării interesului public". "Un telespectator se uită la o dezbatere electorală ca să se pună la curent cu programul electoral, nu cu temele de interes general, aşa cum se întâmplă în afara campaniei electorale", a explicat Iorga.