Mergi la conţinutul principal

Şoselele brăilene, cel mai prost semnalizate din România

• asta afirmă un brăilean care circulă des prin ţară • acesta se plânge că pe drumurile brăilene vizibilitatea este aproape de zero pe timp de noapte • asta spre deosebire de drumurile din Buzău, de exemplu, unde vizibilitatea creşte la peste 250 metri, datorită faptului că acolo asfaltul conţine pigmenţi de reflexie, care pe teritoriul judeţului Brăila nu ar exista • situaţia ar fi cea mai gravă în zona Vărsătura, unde s-au montat în urmă cu doi ani separatoare de sens • şoferul nemulţumit a solicitat explicaţii oficiale din partea CNAIR • în răspunsul primit, i s-a transmis că totul este bine pe drumurile brăilene, deci aspectele sesizate de el nu se confirmă...

 

Un brăilean care, probabil prin natura meseriei, circulă cu autoturismul foarte des prin ţară a remarcat faptul că şoselele brăilene sunt mai prost semnalizate decât cele de pe raza altor judeţe, existând chiar şi o diferenţă vizibilă referitoare la calitatea asfaltului. Printr-o sesizare adresată redacţiei noastre, Ionel Tătăruş ne-a informat despre existenţa acestor probleme, adăugând că a solicitat o explicaţie din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar că răspunsul primit nu prea l-a convins. “Datorită faptului că circul mult pe străzile patriei, în special noaptea, mă lovesc constant de proasta semnalizare, atât a marcajelor cât şi a lipsei semnelor de pe drumurile din judeţul Brăila. Ciudat este că fenomenul se prezintă, în mare, doar aici. Maşina mea are becuri xenon lupă de 52 mm, originale, noi, achiziţionate cu 500 lei bucata. Cu toate acestea, în special pe sectorul Vărsătura, nu vezi nimic, mergi orbeşte, marcajele nu reflectă lumina. În aceleaşi condiţii, însă, când intri în judeţul Buzău vizibilitatea creşte instant la plus 250 metri. Nu mai vorbim de asfaltul de pe şoselele brăilene, care este negru smoală, fără pigment de reflexie”, ne-a informat conducătorul auto Ionel Tătăruş.

Departamentul Relaţii Publice şi Comunicare al CNAIR afirmă, însă, că aspectele sesizate nu se confirmă în teren. “Marcajele rutiere de pe drumurile naţionale de pe raza judeţului Brăila, aflate în administrarea Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Brăila, subunitate a DRDP Constanţa, sunt executate la dimensiunile prevăzute în standardul SR 1848-7, neexistând elemente geometrice lipsă. Sunt asigurate condiţiile minime de vizibilitate atât pe timp de noapte, cât şi pe timp de zi, iar coeficienţii de retroreflexie luminantă şi aderantă se situează în limitele prevăzute în SR EN 1436/A1:2009. În ceea ce priveşte vizibilitatea pe timp de noapte a marcajelor rutiere, precizăm că acestea se diminuează până la dispariţia totală odată cu creşterea umidităţii la sol, când stratul superficial al marcajului este acoperit cu apă. Explicaţia fenomenului este aceea că apa care umple spaţiile dintre corpurile retroreflexive  (microbile) aflate la suprafaţa marcajului este dispersată spaţial în toate direcţiile, modificând modul de reflectare a luminii incidente, ceea ce duce la dispariţia retroreflexiei”, se precizează în răspunsul specialiştilor în comunicare din cadrul CNAIR.

Afirmaţiile acestora sunt catalogate drept “invenţii” de către autorul sesizării. “Este, totuşi, trist... invenţiile cu umezeala, că marcajele sunt conforme, atât timp cât CNAIR nu deţine aparat de măsurare a reflexiei!”, ne-a scris Ionel Tătăruş.

Cert este că nu e prima dată când şoferii se plâng despre semnalizarea rutieră defectuoasă din zona Vărsătura - Staţiunea Lacu Sărat, acolo unde s-au montat, în urmă cu doi ani, acele separatoare de sens pe drumul naţional 2B, iar recent a început construcţia unui sens giratoriu. La sfârşitul săptămânii trecute, brăileanca Geanina O. ne semnala faptul că lucrările la sensul giratoriu de la intrarea în Staţiunea Lacu Sărat nu sunt semnalizate corespunzător şi că există risc major de accidente. “Noul giratoriu este un real pericol, până se va semnaliza mai bine şi va fi mai vizibil. Cei ce vin dinspre Slobozia nu ştiu de el şi nu acordă prioritate, circulând în continuare cu 100 km/h. Dacă tot s-a făcut acest giratoriu, măcar să fim în siguranţă... Astăzi, de două ori mi s-a întâmplat să nu mi se acorde prioritate. Am fost precaută, dar nici măcar claxonul nu i-a făcut pe cei care veneau dinspre Slobozia să sesizeze că s-a pus giratoriul în funcţiune”, ne-a scris şoferiţa Geanina O., într-un mesaj trimis pe adresa redacţiei la mijlocul săptămânii trecute. Avertismentele acesteia aveau să se adeverească în noaptea de vineri spre sâmbătă, când nu doar una, ci două maşini au intrat, una după alta, la diferenţă de câteva ore, în rondoul prost semnalizat aflat în lucru pe şosea. Cei doi şoferi s-au plâns de proasta semnalizare a sensului giratoriu amenajat recent, despre existenţa căruia încă nu aflaseră când au pornit la drum.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro