• şoferii se plâng de denivelările existente pe carosabil, care n-ar trebui să existe pe un asfalt proaspăt turnat • lipsa unor locuri de parcare prevăzute în proiect face ca banda întâi să fie ocupată de maşini staţionate, pe ambele sensuri de mers • valoarea investiţiei s-a ridicat la 5.347.717,53 lei cu TVA, lucrările fiind executate de “Tancrad” SRL Galaţi, după un proiect întocmit de “Add Global Design” SRL Galaţi
Reabilitarea Şoselei Focşani, între strada Comuna din Paris şi Şoseaua de Centură, a fost finalizată recent, prin turnarea ultimului strat de asfalt, cel de uzură, şi trasarea marcajului rutier. Carosabilul este acum lărgit la patru benzi, iar circulaţia ar trebui să fie, cel puţin teoretic, mai lejeră. Practic însă, realizarea noilor benzi de circulaţie nu prea are mare efect, atât timp cât proiectul nu a prevăzut şi realizarea unor locuri de parcare noi, astfel că banda întâi, de pe fiecare sens se mers, este ocupată permanent cu maşini staţionate. În loc să prevadă realizarea de parcări în spic, Primăria a preferat să menţină spaţii verzi de o lăţime considerabilă, care până acum nici măcar nu au fost amenajate corespunzător, fiind doar nişte petece de pământ generatoare de praf, acoperite parţial cu buruieni crescute sălbatic. Motivul pentru care nu s-a mai tăiat din grădinile de pe marginea străzii, pentru a se putea face locuri de parcare ar fi legat de reticenţa autorităţilor de mediu, care nu ar mai vrea să elibereze autorizaţii pentru desfiinţarea spaţiilor verzi existente pe raza municipiului. Cel puţin aceasta este explicaţia pe care ne-au oferit-o surse din cadrul Primăriei.
Pe lângă problema lipsei locurilor de parcare şi a blocării primei benzi de mers, şoferii care circulă mai des pe Şos. Focşani se plâng că, în special de la intersecţia cu strada Magaziilor şi până la Şoseaua de Centură, asfaltul este foarte prost turnat. “Strada este denivelată, parcă mergi pe valuri nu pe un asfalt pus acum câteva săptămâni. Senzaţia mea este că mai este de turnat un strat de asfalt. Sper că nu e finalizată lucrarea, deşi văd că deja au făcut marcajul rutier...”, ne-a spus Elena P., una dintre brăilencele care tranzitează frecvent zona.
Reprezentanţii Primăriei ne-au confirmat faptul că lucrarea este complet finalizată, fiind turnat inclusiv stratul de uzură pe carosabil, însă spun că deocamdată nu s-a făcut recepţia, aşa că lucrurile mai pot fi perfectate. “Lucrarea va fi recepţionată când va fi conformă cu cerinţele caietului de sarcini. Dacă există probleme cu asfaltul, deficienţele vor fi remediate pe cheltuiala constructorului”, ne-a declarat viceprimarul Alexandru Jantea.
După cum se ştie, contractul de modernizare a Şoselei Focşani a fost câştigat de asocierea de firme gălăţene “Tancrad” SRL - “Add Global Design” SRL, “Tancrad” fiind constructorul, iar “Add Global Design” asigurând partea de proiectare. Valoarea contractului a fost iniţial 5.249.435,60 lei, cu TVA, însă în urmă cu două luni a mai fost adăugat un supliment de 98.281,93 lei (982,81 milioane de lei vechi n.n.), care reprezintă banii în plus plătiţi pentru creşterea de salarii în construcţii, impusă de Guvern prin Ordonanţă de Urgenţă. Valoarea finală a ajuns, astfel, la 5.347.717,53 lei cu TVA. Primăria a motivat această indexare prin faptul că, dacă nu ar fi fost făcută, exista riscul ca firma “Tancrad” să înceteze lucrul şi să lase şoseaua neterminată. Lucrările au continuat, însă rezultatul final lasă de dorit, din câte se pare. Rămâne de văzut dacă denivelările reclamate de şoferi chiar vor fi remediate sau situaţia va rămâne neclară, aşa cum s-a întâmplat, de-a lungul timpului, şi cu alte contracte derulate la Brăila pe bani publici.