• Florentin Anton a fost condamnat definitiv la 1 an de închisoare, cu suspendare sub supraveghere, prin decizia Curţii de Apel Galaţi • în noiembrie 2016, în timp ce se afla la volanul autobuzului Braicar, Anton a lovit două eleve care traversau Şoseaua Buzăului • prima victimă a avut nevoie de 80 de zile de îngrijiri medicale, iar a doua a fost la un pas de moarte, medicii fiind nevoiţi să-i îndepărteze splina • anchetatorii au stabilit drept cauză a producerii accidentului neacordarea priorităţii de trecere pe marcajul pietonal
Sentinţă definitivă în cazul şoferului de la SC Braicar SA care a accidentat două minore în vârstă de 16 ani chiar pe marcajul pietonal, una dintre victime rămânând infirmă pe viaţă.
Florentin Anton, în vârstă de 50 de ani, conducător auto la SC Braicar SA Brăila (la data comiterii faptei penale) a fost condamnat la 1 an de închisoare, cu suspendare sub supraveghere, pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. Anton a contestat sentinţa Judecătoriei Brăila, însă magistraţii Curţii de Apel Galaţi i-au respins apelul ca nefondat, în iunie a.c.
Copilă de 16 ani infirmă pe viaţă
Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorul Gheorghe Velea, de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Brăila, accidentul rutier s-a produs în seara zilei de 20 noiembrie 2016, după ora 20.30. Astfel, la ora 20.40, dispeceratul Poliţiei Rutiere a fost sesizat despre accidentul care tocmai se produsese pe marcajul pietonal amplasat pe Şoseaua Buzăului, la intersecţia cu strada Milcov - în dreptul magazinului Billa - în urma căruia fuseseră rănite grav două persoane.
Cercetarea la faţa locului relevă faptul că, în acel moment, poliţiştii au găsit staţionat chiar pe marcajul pietonal, pe banda a II-a de mers către strada Chişinăului, autobuzul Karsan Atak cu numărul de înmatriculare BR-17-KAR, la volanul căruia s-a aflat Florentin Anton, şofer la SC Braicar SA Brăila. Posesor al permisului de conducere cat. B, BE, C, CE, D şi DE din anul 1990, Anton a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind însă negativ. Victimele accidentului, M.A. şi C.C.M., ambele în vârstă de 16 ani, au fost transportate cu ambulanţa la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, rămânând internate pentru investigaţii şi tratament. Din nefericire, una dintre fete a rămas infirmă pe viaţă. Procurorul de caz preciza la finalizarea anchetei:
“Din Raportul medico-legal emis de Serviciul de Medicină Legală Brăila, rezultă că persoana vătămată M.A., în vârstă de 16 ani, a suferit vătămări ce au necesitat pentru vindecare un număr de 30-35 de zile de îngrijiri medicale. Urmare a leziunilor suferite, victima prezintă infirmitate fizică permanentă prin pierderea unui organ, consecutiv ablaţiei chirurgicale de necesitate a splinei, iar leziunile i-au pus în primejdie viaţa”.
Cealaltă adolescentă accidentată pe trecerea de pietoni a avut nevoie de 75-80 de zile în îngrijiri medicale pentru vindecare, după ce a suferit leziuni serioase, care însă nu i-au pus viaţa în primejdie. Diagnosticul: politraumatism prin accident rutier, traumatism cranio-facial cu hematom occipital şi traumatism coloană cervicală.
Originare din comuna Frecăţei, victimele locuiau cu gazdă pe strada George Enescu, în apropiere de hipermarketul Billa.
Pe parcursul derulării anchetei, oamenii legii au refăcut filmul accidentului de pe Şoseaua Buzăului, mai ales că acesta a fost surprins de camerele de supraveghere amplasate în zona intersecţiei cu strada Milcov.
Astfel, în seara zilei de 20 noiembrie 2016, în jurul orei 20.40, Florentin Anton conducea autobuzul BR-17-KAR pe banda a II-a a Şos. Buzăului, către strada Chişinău, apropiindu-se de intersecţia cu Milcov. Şoferul era unul experimentat, deşi se circula în condiţii de noapte, iar vizibilitatea era asigurată de lumina farurilor şi de iluminatul public. Partea carosabilă era uscată, fără gropi şi denivelări.
În acest timp, cele două minore în vârstă de 16 ani s-au angajat în traversarea străzii pe marcajul pietonal, dinspre dreapta spre stânga direcţiei de deplasare a autobuzului, exact în momentul în care vehiculul se afla la aproximativ 64 de metri distanţă de traiectoria lor. Autobuzul Braicar circula în acel moment cu 42 de km/h. Potrivit anchetatorilor, în momentele premergătoare accidentului, conducătorul auto a acţionat sistemul de frânare, însă nu a putut evita impactul. Una dintre victime a fost proiectată la o distanţă de 8,5 metri pe carosabil, în acel loc fiind ulterior identificată o pată mare de sânge.
Pe parcursul derulării anchetei, s-a dispus efectuarea unei expertize judiciare auto care a stabilit drept cauză a producerii accidentului rutier neacordarea de către inculpat a priorităţii de trecere persoanelor vătămate aflate pe marcajul pietonal (marcajul semnalizat în mod corespunzător cu indicator). Cauza generatoare a pericolului de accident a reprezentat-o “lipsa de atenţie” a inculpatului Florentin Anton, se mai precizează în raportul de expertiză judiciară auto.