Teoretic, lucrările de turnare a covorului asfaltic pe Şos. Buzăului s-au finalizat. Practic, însă, mai e mult până când carosabilul va arăta aşa cum ar trebui să arate. Primarul Aurel Simionescu a anunţat, ieri, în cadrul conferinţei de presă săptămânale, că la recepţia preliminară, beneficiarul, adică Primăria Brăila, a făcut câteva observaţii. Asttfel, i s-a atras atenţia constructorului, recte firma "Tancrad", că în dreptul Parcului Monument gurile de canalizare de pe partea dreaptă, înspre ieşirea din municipiu, nu sunt ridicate la cota străzii. Potrivit primarului, "Tancrad" a rezolvat problema, ridicând gaigărele respective până la nivelul carosabilului, aşa încât şoferii să nu mai aibă impresia că "dau în gropi" când circulă pe banda respectivă. Pe teren, însă, lucrurile nu stau tocmai aşa. Câteva gaigăre au fost ridicate, într-adevăr, dar multe altele au rămas tot sub cota străzii.
O altă problemă semnalată la recepţia preliminară a lucrării ţine de felul cum s-a turnat asfaltul în curba din dreptul fostului Liceu de Chimie. "Pe porţiunea respectivă, asfaltul e vălurit mai mult decât permit normele în vigoare. Ar trebui decopertat şi turnat un nou strat, mai drept, dar suntem la sfârşitul lui octombrie, iar vremea se poate strica oricând. I-am spus constructorului să nu înceapă să decoperteze decât dacă există siguranţa că finalizează rapid reparaţia", a declarat primarul Aurel Simionescu.
"Tancrad" recunoaşte doar parţial problemele semnalate de Simionescu. Directorul executiv al firmei gălăţene, Lucian Stanciu, ne-a declarat că, într-adevăr, au fost probleme cu gaigărele din dreptul Parcului Monument, dar că s-au rezolvat între timp. La replica reporterului nostru, care i-a spus că încă mai sunt câteva sub nivelul străzii, Stanciu a spus că, dacă e aşa, se vor lua măsuri, astfel încât, la recepţia finală, toate gurile de canalizare să fie aliniate cu carosabilul.
În ceea ce priveşte asfaltul vălurit din curba de la Liceul de Chimie, directorul "Tancrad" afirmă că nu are cunoştinţă de aşa ceva. "Nu ştiu să fi fost probleme în acest sens. Dar dacă spune Primăria Brăila că nu e în regulă, o să facem şi noi nişte măsurători la faţa locului, o topometrie, ca să vedem cum stau lucrurile. Dacă e asfaltul vălurit, rezolvăm...", ne-a declarat Lucian Stanciu.
Şos. Buzăului, dar şi Şos. Vizirului au intrat în reabilitare în toamna anului trecut, iar lucrările au fost oprite pe perioada iernii. Şantierul nu s-a redeschis în primăvară, aşa cum ar fi fost normal, din cauza unor probleme legate de finanţare. Lucrările au fost reluate abia în luna iulie, dar au avansat într-un ritm destul de bun.
Firma care le execută este "Tancrad" Galaţi. Reabilitarea a constat, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Şos. Vizirului şi cam tot la fel pentru Şos. Buzăului. Investiţia anunţată pentru Şoseaua Buzăului se ridică 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a trei sensuri giratorii - 5,3 milioane lei, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat, alocaţi prin Ordonanţa nr. 28, celebra "Ordonanţă a lui Dragnea", şi 25% de la bugetul local.
La ora actuală, turnarea covorului asfaltic s-a finalizat atât pe Şos. Buzăului, cât şi pe Şos. Vizirului. Cât priveşte sensurile giratorii, doar unul, cel din zona Barierei Călăraşilor, se află într-un stadiu avansat al execuţiei. Acesta ar putea fi finalizat în următoarele două săptămâni, urmând ca lucrările să înceapă şi la celelalte două: Şos. Vizirului, la intersecţia cu Str. Mecanizatorilor, şi Şos. Vizirului, la intersecţia cu Şoseaua de Centură.