• primarul Dragomir spune că i-a convocat pe constructor şi pe dirigintele de şantier pentru a le cere lămuriri despre ritmul lent în care se derulează lucrările • edilul-şef spune, totuşi, că există motive obiective ce au dus la această situaţie • Dragomir a mai precizat că ar vrea să schimbe proiectul, în sensul scoaterii din schemă a limitatoarelor de viteză prevăzute să se amplaseze pe asfalt • liberalii critică felul cum se lucrează pe Calea Galaţi, considerând explicaţiile Primăriei ca fiind artificiale • Alexandru Dănăilă îl avertizează pe primar să nu renunţe la limitatoarele de viteză, pe care le consideră indispensabile pentru rezolvarea problemelor existente pe Calea Galaţi
Ritmul în care lucrează firma “Telor Invest” Bucureşti pe Calea Galaţi nemulţumeşte inclusiv conducerea Primăriei Brăila. Vineri, 26 mai, constructorul şi dirigintele de şantier care au câştigat contractul pentru reabilitarea acestei artere rutiere importante din Brăila au fost convocaţi la sediul Primăriei, pentru a li se pune în vedere că trebuie să accelereze treaba pe şantier. “Lucrarea este programată, conform câştigării licitaţiei, pentru a se finaliza la sfârşitul anului în curs, dar noi am pus o presiune foarte mare pe constructor, deoarece am constatat că în ultima perioadă lucrările au cam stagnat acolo. Cei de la CUP Dunărea au astupat la un nivel acceptabil acele şanţuri care deranjau pe toată lumea, prin faptul că piatra respectivă se tasa. Acum au pus o mixtură asfaltică temporară. Astăzi (vineri n.n.), la ora 10:00, este o întâlnire între constructor, Primărie, diriginte de şantier şi CUP Dunărea, tocmai pentru a impulsiona desfăşurarea lucrărilor. Luni, 29 mai, se va întruni o altă comisie, pentru a analiza situaţia tasărilor”, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Marian Dragomir. Acesta a ţinut să precizeze şi că lucrările au fost ţinute în loc, o perioadă, de branşamentele făcute de CUP Dunărea, pe porţiunea de stradă dintre podul Brăiliţa şi marginea cartierului Vidin. “Trebuia să le facem pentru că altfel, peste un an sau doi, puteam să avem surprize şi să fie nevoie să se intervină fiindcă ţevile acelea foarte vechi s-ar fi fisurat. Mai sunt trei branşamente de făcut. Acestea sunt întârzieri care apar din cauza situaţiei din teren”, a spus primarul.
În altă ordine de idei, Dragomir a precizat că, din punctul său de vedere, ar trebui să se renunţe la montarea de limitatoare de viteză pe asfalt, chiar dacă acestea sunt prevăzute în contractul de reabilitare a Căii Galaţi. “Acestea ar trebui scoase, pentru că limitarea vitezei nu trebuie să fie prin impunerea unor măsuri restrictive prin care toţi cetăţenii de bună-credinţă să îşi strice maşinile. Măsurile trebuie luate împreună cu cei de la Poliţia Rutieră, pentru a fi depistaţi şi amendaţi doar cei care încalcă regulile de circulaţie. Limitatoarele de viteză ar strica maşinile. Orice proiect, inclusiv cel de pe Calea Galaţi, poate fi modificat. Nu trebuie să uităm faptul că, acum 8 - 10 ani, au mai fost montate pe Calea Călăraşilor şi pe Buzăului limitatoare de viteză, dar nu au avut efectul scontat, iar reacţia cetăţenilor a fost una de respingere a acestor limitatoare. Eu nu cred că trebuie să amplasăm astfel de mijloace pentru a limita viteza. Trebuie să avem bun simţ şi Poliţia să îi prindă pe cei care încalcă regulile de circulaţie”, a punctat Marian Dragomir, amintind că, în ultima perioadă, Poliţia Rutieră şi Poliţia Locală şi-au intensificat acţiunile de sancţionare a şoferilor care intră cu maşini de mare tonaj pe străzi unde accesul acestora este interzis.
Liberalii critică ritmul de lucru şi îi cer primarului să lase în pace limitatoarele de viteză
Situaţia existentă pe Calea Galaţi, unde şantierul de reabilitare a carosabilului pare abandonat de ceva vreme, a fost abordată, vineri, şi de liberali, tot în cadrul unei conferinţe de presă. Preşedintele PNL Brăila, fostul viceprimar al Brăilei, Alexandru Dănăilă, a avut un comentariu sarcastic faţă de declaraţia actualului viceprimar, Alexandru Jantea, potrivit căruia lucrările de pe Calea Galaţi au trebuit stopate pentru o perioadă, pentru ca şanţurile săpate de CUP Dunărea să se poată tasa natural, sub roţile maşinilor. “Păi, dacă în toate ţările dezvoltate s-ar sta să se taseze natural toate fundaţiile de drumuri, toate fundaţiile pentru reparaţii, ar termina lucrările în zeci de ani. La nivelul tehnologiei în 2017, tasarea naturală poate fi înlocuită cu una mecanică fără niciun fel de problemă. Asta este o poveste pe care firmele o spuneau şi când eram eu viceprimar. Spuneau că trebuie tasat natural pentru că ei îşi trimiteau utilajele la o altă lucrare şi nu puteau să se mai întoarcă aici, pentru că îi costa mai mult, nu aveau oameni, utilaje ca să ducă la îndeplinire contractele. Iar dacă îi păsuiai, aşa rămânea, dar dacă nu, trebuiau să vină pentru că altfel nu mai decontau lucrările”, a spus Dănăilă, adăugând că, din punctul său de vedere, lucrările de pe Calea Galaţi ar putea fi finalizate nu la sfârşitul anului, aşa cum zice primarul, ci în maxim două-trei luni. Dar asta în condiţiile în care muncitorii firmei care a câştigat contractul chiar şi-ar da interesul.
În ceea ce priveşte limitatoarele de viteză prevăzute în proiect, la care primarul în funcţie ar vrea să renunţe, Dănăilă spune că nu e deloc nomal să se întâmple aşa, în condiţiile în care proiectul respectiv, în forma actuală, a fost aprobat de consilierii locali. “O părere a domnului primar nu poate veni peste un vot al Consiliului Local Municipal Brăila. Domnul primar poate să aibă păreri pe subiectul ăsta, dar va trebui să ducă la îndeplinire proiectul aşa cum este el asumat de Consiliul Local, aşa cum s-au votat indicatorii tehnico-economici. Dacă îşi asumă această modificare a proiectului, atunci cu siguranţă cele 800 de persoane care au semnat o petiţie către Primărie şi cereau aceste limitatoare din cauza traficului greu de acolo or să meargă la dânsul în audienţe să îl întrebe de ce a făcut chestiunea asta”, a declarat preşedintele principalului partid de opoziţie din Brăila. Potrivit acestuia, felul cum vede Dragomir rezolvarea problemei, prin amenzi aplicate şoferilor de TIR care circulă cu viteză peste limita legală, nu prea este aplicabil. “Poliţia Locală nu are radar, iar cele ale Poliţiei Naţionale sunt împrăştiate prin toate zonele din municipiu şi judeţ. Dar, oricum, s-a mai încercat situaţia asta şi pe strada Carantinei, cu un radar care stătea un anumit interval de timp, în anumite schimburi. Dar acolo traficul era şi zi şi noapte, cel puţin în perioada de vară, când începe transportul cerealelor. La fel se întâmplă şi pe Calea Galaţi. E un fenomen care nu poate fi stopat doar prin indicatoare rutiere. Singura posibilitate ca oamenii să simtă că trebuie să meargă mai încet pe acolo este aceea de a fi construite limitatoarele de viteză direct din asfalt. Nu are rost să mai inventăm apa caldă! Avem la ora actuală o situaţie care funcţionează în municipiu, cu limitatoare de viteză, pe strada Carantinei. Locuitorii de acolo sunt mulţumiţi şi n-am auzit nici măcar transportatorii să se plângă că ar fi probleme deosebite cu maşina pentru că trec pe acolo. Chestiunea asta se aplică în toate ţările europene, în zonele rezidenţiale mai cu seamă, există astfel de limitatoare, mai ales pe lângă şcoli. La noi aici este o problemă cu traficul greu”, a conchis Dănăilă.