• Primăria Brăila a început procedura angajării altei firme care să asfalteze carosabilul lăsat baltă de bucureştenii de la “Telor Invest” SRL • contractul cu “Telor” a expirat, astfel că şantierul abandonat poate fi luat în primire de municipalitate • deocamdată, trebuie făcută o evaluare, pentru a se vedea exact în ce stadiu se află strada
Contractul cu asocierea SC “Telor Invest” SRL - “Teloxim Con” SRL Bucureşti a expirat în data de 22 decembrie, astfel că Primăria Brăila poate acum să reia în primire şantierul deschis pe Calea Galaţi, între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu. După cum se ştie, respectivul tronson de stradă ar fi trebuit reabilitat complet, în perioada ianuarie - decembrie 2017, însă cele două firme bucureştene care au câştigat la licitaţie acest contract în valoare totală de 4.375.903, 55 lei nu au fost capabile să execute decât un procent infim din volumul total de lucru. În fapt, conform unei evaluări provizorii, lucrările executate efectiv nu depăşesc 4,6% din valoarea totală a contractului. Mai exact, “Telor Invest” şi “Teloxim Con” nu au făcut decât să demonteze şi să monteze borduri, în valoare totală de 170.450,58 lei, sumă care a fost deja decontată de Primăria Brăila. În ceea ce priveşte carosabilul, potrivit contractului ar fi trebuit raşchetat tot asfaltul vechi şi turnat un covor asfaltic nou, iar pe porţiunile unde există tasări trebuie refăcută fundaţia. “Telor Invest” a reuşit să îndepărteze asfaltul vechi doar pe o porţiune de câteva sute de metri, în zona cartierului Vidin, a pus asfalt nou pe câteva zeci de metri, iar apoi a abandonat efectiv şantierul. După cum se ştie, şoferii care au circulat pe Calea Galaţi s-au confruntat vreme de câteva luni cu gropile rămase pe porţiunile ce fuseseră decopertate şi lăsate neastupate.
Primăria Brăila a încercat să rezilieze contractul cu “Telor Invest” încă din luna octombrie, însă bucureştenii au făcut contestaţie în instanţă, iar judecătorii le-au dat dreptate, respingând acţiunea municipalităţii. În consecinţă, gropile de pe Calea Galaţi au rămas la locul lor, deoarece Primăria nu putea interveni pe şantier, atât timp cât contractul era valabil, iar “Telor Invest” refuza accesul altor firme pe amplasamentul şantierului. Situaţia s-a rezolvat abia la începutul lunii decembrie, când Poliţia Rutieră a emis o somaţie prin care solicita oficial Primăriei să ia măsuri pentru astuparea gropilor de pe Calea Galaţi, care deja puneau în pericol siguranţa participanţilor la trafic. În baza solicitării oficiale emise de Poliţia Rutieră, Primăria a putut da o dispoziţie de intervenţie în regim de urgenţă, pentru astuparea porţiunilor de asfalt decopertate, situate de la linia de tramvai de la intrarea în cartierul Vidin, până dincolo de stadionul “Progresul”. În prezent, pe acolo se poate circula decent, dar şantierul trebuie finalizat complet, iar pentru asta trebuie angajată o altă firmă. Deocamdată, însă, trebuie făcută o expertiză tehnică, ca să se vadă cu precizie ce lucrări au fost executate de firmele “Telor Invest” şi “Teloxim Con” şi ce lucrări mai sunt de executat de acum încolo. Pentru această exprtiză, Primăria a alocat suma de 6.500 lei şi a lansat deja procedura de achiziţie, în vederea angajării unei firme specializate. “În funcţie de soluţiile adoptate în expertiza tehnică, se va întocmi proiectul tehnic pentru restul lucrărilor necesare de executat”, ne-a informat conducerea Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.
Viceprimarul Alexandru Jantea ne-a explicat că Primăria are termen până la jumătatea anului 2019 să finalizeze proiectul de modernizare a Căii Galaţi, în caz contrar riscând să piardă finanţarea de 4,3 milioane lei, primită prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL). “Imediat cum vom avea acea expertiză din care să reiasă cu exactitate ce mai este de făcut pe şantierul abandonat de firmele bucureştene Telor şi Teloxim, o să dăm drumul la licitaţie pentru angajarea unei alte firme care să ducă proiectul la bun sfârşit”, ne-a declarat Jantea. Viceprimarul ne-a mai spus, de asemenea, că Primăria va da în judecată asocierea “Telor Invest” - “Teloxim Con”, solicitând daune interese pentru abandonarea şantierului, pentru prejudiciile de imagine aduse municipalităţii, dar şi pentru faptul că a fost pusă în pericol siguranţa participanţilor la trafic.