* podul de beton, care trece peste unul dintre cele mai mari canale de irigații din județ, avea nevoie urgentă de reparații capitale * lucrările au început, așa cum se întâmplă de obicei, cu trei luni întârziere * din cauza acestui aspect, constructorul nu a putut să profite de perioada când canalul de irigații era aproape secat * cum a fost nevoie de irigații, ANIF a trebuit să bage apă pe canal, astfel că lucrările se derulează în prezent cu dificultățile inerente situației * constructorul promite, totuși, să respecte termenul de execuție, de 12 luni
La ieșirea din Însurăței, există un pod din beton ce aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind administrat de Direcția Regională Drumuri și Poduri Constanța, prin Secția Drumuri Naționale Brăila. Podul de beton traversează un enorm canal de irigații, denumit CA Terasă, ce a fost construit în anii 1980-1982, având la fund o lățime de 5-6 metri și o adâncime de circa 10 metri. Canalul vine tocmai de la binecunoscuta stație I.M. Gheorghiu, de lângă satul Spiru Haret. Este cea mai mare stație de irigat din România, menită să asigure apa pentru 138.000 ha în județul Brăila și 80.000 ha în Ialomița. Revenind la podul cu pricina, el s-a degradat serios în timp, fiind de ani de zile un pericol public pentru traficul rutier tot mai intens, afectarea lui fiind cauzată mai ales de autovehiculele de mare tonaj dar și de apa în care se află pilonii de susținere. În decursul timpului parapeții au fost distruși existând oricând pericolul căderii în acest canal magistral a vreunui autovehicul sau atelaj, tractor etc.
S-a luat decizia reparării lui, iar după inerenta procedură de licitație, firma desemnată să efectueze lucrarea a fost VEPEX din Galați. Aceasta a deschis șantierul cu circa trei luni întârziere, timp în care conducerea ANIF Brăila, cu toată înțelegerea de care a dat dovadă a trebuit să umple canalul cu apă. “Nu se mai putea aștepta, dat fiind instalarea secetei și cererea foarte mare de apă din partea fermierilor agricoli. A fost o necorelare a lucrărilor, care ar fi trebuit să înceapă din timp, când încă nu era pornită stația de pompare. Cu toate acestea am realizat un dop în canal pentru menținerea apei la debit mic , dar mai mult de atât nu a fost posibil” – ne-a declarat Vasile Turcitu, directorul ANIF Brăila.
La pod se lucra zilele trecute în forță, iar șeful de șantier, inginerul Victor Țilea a avut și dânsul câteva observații : “În afară de reprezentanții Secției Brăila a CNADR Constanța și conducerea ANIF Brăila, nu a venit nimeni să ne întrebe ceva. Nu de alta, dar semnalizarea din zona șantierului nu se respectă deloc de către cei cu tirurile care, pe un singur sens, dirijat de noi, circulă cu foarte mare viteză. Se pune astfel în pericol lucrarea de investiție dar și viața constructorilor. Ar fi fost utilă prezența unui agent de poliție, aici…”
Deși, ca de fiecare dată, de la Secția Brăilanu nu se dă nici o relație (fiind trimiși să ne adresăm, cu toată birocrația de rigoare la regionala din Constanța) am reușit să aflăm totuși că “din luna mai s-au atacat lucrările la fundație, culee și pile, acum placa de rezistență de la suprafață este în lucru și se depun toate eforturile pentru încadrarea în termenul de 12 luni”. Termenul respectiv ar putea fi respectat dacă la toamnă se va profita din plin de golirea canalului de irigații. Să vedem…