«Regele» asfaltului dă-n gropi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

«Regele» asfaltului dă-n gropi

Contractul de întreţinere, reparaţii şi reabilitare străzi, încheiat de Primăria Brăila cu "Tancrad" SRL Galaţi, este pe cale să se încheie. Ultimul din cele patru subsecvente ale acestui contract va expira pe 12 septembrie anul curent. Deocamdată, nu există un punct de vedere oficial al Primăriei referitor la felul cum se va proceda după ce se va termina acest contract.
Mulţi dintre brăileni, în special din rândul şoferilor, nu îşi vor mai dori, probabil, să se continue colaborarea dintre autorităţile locale şi această firmă. În ultimii patru ani, "Tancrad" s-a ocupat, în exclusivitate, de reparaţiile prin plombări de pe străzile Brăilei şi nu puţine au fost reclamaţiile participanţilor la trafic legate de starea carosabilului care, teoretic, ar fi trebuit să fie păstrat în bune condiţii de firma în cauză.
În 2011, când s-a semnat acest contract, lucrările pe care autoritatea contractantă, adică Primăria Brăila, le avea în vedere pe parcursul următorilor 4 ani erau: reparaţii prin plombări pentru 70.000 mp, reparaţii prin covor asfaltic pentru alţi 28.000 mp, reparaţii la fundaţii de străzi - 49.000 mp, ridicarea la cotă a capacelor de canalizare şi a gaigerelor câte 2.000 bucăţi/an şi reparaţii crăpături prin îmbrăcăminţi bituminoase pentru 7.000 metri liniari. Nota de plată estimată iniţial era de 62,1 milioane lei fără TVA, iar după licitaţie câştigătorul, adică asocierea SC "Tancrad" SRL Galaţi, ca lider, plus "Tancrad Construct" SRL Brăila s-a angajat să facă lucrările pentru suma de 62,05 milioane lei. Adică echivalentul a 15 milioane de euro. Teoretic, această sumă ar fi trebuit să fie fixă şi să se împartă la patru, pentru fiecare an prevăzut în contract. Aşadar, fiecărui sezon de plombări ar fi trebuit să-i corespundă suma de 15,51 milioane de lei. În anii trecuţi, surse din Primărie afirmau, însă, că au fost subsecvente ale contractului în care numărul uriaş de gropi apărute pe străzile principale brăilene a făcut ca valoarea reparaţiilor să depăşească suma prevăzută în contract, aşa încât bugetul a trebuit suplimentat.

Evidenţa mai strictă a gropilor şi a reparaţiilor duce la facturi mai mici

Din câte se pare, anul acesta suma încasată de "Tancrad" va fi mult mai mică decât cea cu care s-a obişnuit firma gălăţeană. Pe fondul unei mai stricte evidenţe a lucrărilor executate, până la jumătatea lunii iunie s-a ajuns la o factură de doar 1,02 milioane de lei, fără TVA. E drept că nici ritmul de lucru nu a fost foarte bun, multe străzi aşteptând încă să le vină rândul la reparaţii.
Astfel, până la jumătatea lui iunie, s-au pus plombe asfaltice pe următoarele artere: Calea Galaţi, Centura Nord a municipiului - între Şos. Baldovineşti şi Calea Galaţi, prelungirea Bdului. Dorobanţilor până la şoseaua dig Brăila - Galaţi, Str. Chişinău - între Calea Călăraşilor şi Şos. Buzăului, Şoseaua de Centură, între Calea Călăraşilor şi Şos. Buzăului, Str. Apollo, Şos. Baldovineşti, Str. 1 Decembrie, Str. Pietăţii, Str. Hepites, Str. Ana Aslan. Pentru toate aceste străzi, Primăria are de plătit factura de 1,02 milioane lei.
În următoarea perioadă, Primăria i-a solicitat firmei "Tancrad" să intervină pe următoarele străzi: Str. Rândunicii, Şos. Naţională Veche, Str. Negoiului - între Calea Călăraşilor şi Str. Comunarzi, Str. Călugăreni - între Şos. Naţională Veche şi Aleea Calatis şi între Aleea Tomis şi Str. Chişinău, Str. Milcov - între Calea Călăraşilor şi Str. Comunarzi, Str. Şebeş - între Calea Călăraşilor şi Str. Grigore Alexandrescu, Str. Radu Negru - între Calea Călăraşilor şi Str. Grigore Alexandrescu, Str. Simion Bărnuţiu, Str. Oborului, Str. Albina, Aleea Învăţătorilor, Aleea Cutezătorilor, Str. Împăratul Traian, Str. Siretului, Şos. Focşani, Str. Ardealului.
Mai sunt, aşadar, destul de multe străzi de reparat. Pe multe dintre acestea există gropi foarte mari şi periculoase, care le-au provocat pagube şoferilor. Pe Str. Rândunicii, de exemplu, care trece prin spatele Stadionului Municipal, există de câteva săptămâni o groapă atât de adâncă, încât maşinile ce nu reuşesc să o ocolească la timp sunt victime sigure. "Eu trec zilnic prin această zonă şi cunosc foarte bine această groapă. Când mă apropii de ea încetinesc, ca să o pot ocoli chiar dacă îmi vine maşină pe contrasens. Cei care nu ştiu de locaţia ei, au toate şansele să o ia în plin. Într-o zi, vreo trei maşini erau oprite, una după alta, după ce nu reuşiseră să evite groapa asta şi s-au ales cu roţile îndoite", ne-a povestit şoferul brăilean Mircea T.
De ce o groapă atât de periculoasă a stat atât de mult pe poziţie fără să fie astupată? La această întrebare responsabilii Primăriei nu au putut să ne dea un răspuns concret. Tot ce au putut spune este că firma "Tancrad" este cam suprasolicitată în acest moment, având echipe de lucru atât pe şantierele de pe Calea Călăraşilor şi Şos. Buzăului unde, cel puţin teoretic, ar trebui să se toarne covor asfaltic în perioada aceasta, cât şi în alte zone din municipiului, cum ar fi cartierul Cimbrului, unde se execută asfaltări de străzi. Din acest motiv, întreaga operaţiune a reparaţiilor prin plombări ar fi atât de întârziată.
Din păcate, cei care ţin evidenţa arterelor rutiere cu probleme nu reuşesc să facă prea bine acest lucru. De exemplu, pe lista străzilor care urmează să intre la reparaţii nu figurează şi Str. Industriei, din cartierul Progresul, care efectiv este ciuruită cu găuri ce încep să semene a cratere. Vom reveni.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro