Cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei" a răspuns invitaţiei Societăţii Academice Române (SAR) de a se alătura Coaliţiei pentru o presă curată, un proiect ce vizează transparentizarea surselor de finanţare ale mass media derulat în colaborare cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Agenţia de Monitorizare ActiveWatch.
Într-o scrisoare remisă preşedintelui SAR, Alina Mungiu - Pippidi, "Obiectiv" semnalează o parte dintre problemele cu care se confruntă presa locală independentă şi propune iniţierea unui proiect de lege care să reglementeze publicitatea publică. Scrisoarea a fost salutată şi publicată integral pe romaniacurata.ro, site editat de SAR.
"Profităm de interesul pe care îl manifestaţi faţă de presa cu adevărat independentă pentru a vă semnala nişte anomalii strigătoare la cer. De ani de zile ziarul nostru este lider de piaţă în judeţul Brăila, auditat BRAT şi SNA. Cu toate acestea, cu mici excepţii, instituţiile care învârt bani publici oferă contracte de publicitate, inclusiv când este vorba despre proiecte cu bani europeni, unor ziare sau site-uri obscure, care, contracost, se comportă fix la fel cum vedem la unele televiziuni. Chiar în acest an am sesizat Comisia Europeană (Anton Schrag, head of unit Romania) pentru a semnala aceste practici, care din punctul nostru de vedere măcar când este vorba despre bani europeni ar fi trebuit să stârnească nişte reacţii. (...) Din păcate, banii alocaţi publicităţii în proiectele cu bani europeni derulate de instituţiile publice se împart după regula bunului plac. (...) De aceea, ar fi binevenită o iniţiativă legislativă care să vizeze publicitatea publică şi publicitatea pentru proiectele cu finanţare europeană, conform căreia, deţinerea certificatului BRAT să fie condiţie de eligibilitate iar criteriul cu privire la preţul cel mai scăzut să se aplice corect", se arată în scrisoarea semnată de conducerea "Obiectiv".
Ţinte predilecte ale atacurilor din partea unor oameni politici ori din partea unor concurenţi întreţinuţi din surse financiare obscure, jurnaliştii de la "Obiectiv - Vocea Brăilei" salută şi se alătură demersurilor de igienizare a presei naţionale şi locale. În totală transparenţă, "Obiectiv" face public, aşa cum cere proiectul SAR, acţionariatul firmei (Monica Paraschiv - 50%, Silvia Preda - 50%) şi faptul că nu a avut şi nici nu are datorii către stat. În plus, editorul cotidianului "Obiectiv" a invitat un auditor din partea organizatorilor proiectului pentru a-i pune la dispoziţie lista clienţilor de publicitate, dovadă a corectitudinii şi bunei sale credinţe.
Cu 41.000 de cititori zilnic pe ediţia print, conform ultimului studiu de audienţă realizat de BRAT, şi peste 8.000 de cititori zilnic ai ediţiei electronice, conform trafic.ro, "Obiectiv - Vocea Brăilei" este liderul de necontestat în mass-media şi publicitatea locală, print şi on-line.