«Casa», un spectacol despre neputinţa de a fi fericit | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

«Casa», un spectacol despre neputinţa de a fi fericit

Vineri seara, după o nouă reprezentaţie a spectacolului "Casa", spectatorii au participat la a doua ediţie a întâlnirilor numite Divanele "Maria Filotti", moderate de directorul Lucian Sabados. Au fost în faţa publicului regizoarea Sânziana Stoican, scenograful Valentin Vârlan şi actorii: Alin Florea, Ramona Gângă, Corina Borş, Liliana Ghiţă, Marius Exarhu, Emilian Oprea, Liviu Pintileasa, Valentin Terente. "Textul în sine e un foarte bun punct de pornire pentru discuţii legate de viaţa noastră şi de cum o percepem oglindită în acest spectacol. Toţi avem un ideal, o aspiraţie, un suport pe care ne axăm viaţa, fără de care băltim şi la un moment dat dăm înapoi. Consider că este excepţional cum au reuşit creatorii acestui spectacol să redea potenţialităţile textului cu o minuţie surprinzătoare", a explicat Lucian Sabados. Apoi, moderatorul a invitat spectatorii să facă aprecieri asupra substanţei textului, asupra biografiilor tulburătoare, lăsând deocamdată deoparte aprecierile estetice.
Tinerii prezenţi la spectacol au subliniat importanţa unei relaţii bune cu părinţii şi importanţa voinţei de a lupta pentru propriile idealuri, indiferent de obstacolele întâlnite. Un alt spectator, matur, s-a declarat surprins foarte plăcut de puterea creatorilor de a gândi prin metaforă, prin sugestii tehnice şi a punctat faptul că în piesă este vorba, de fapt, de teoria existenţialistă a idealului, a neîmplinirii, a neputinţei omului de a fi fericit. În schimb, alt spectator consideră că spectacolul este un îndemn ca atunci când ai un vis, un ideal, să te bazezi numai pe tine, nu pe cei din jur, pentru că ei s-ar putea să te trădeze, dar nu pentru că ar fi prieteni falşi, ci pentru că pur şi simplu ei vor relaţii simple, odihnitoare, relaxante cu cei din jur.
Un alt spectator s-a declarat impresionat de decorul minimalist, dar cu mare putere de sugestie şi a explicat că piesa l-a făcut să se gândească la o carte a unui alt autor rus, Nicolai Ostrovski, "Aşa s-a călit oţelul". Spectatorii au mai fost curioşi să afle dacă scena ciorbiţei date la pachet şi scena visului au făcut parte din scenariul original sau au fost introduse de regizoarea Sânziana Stoican. Creatoarea a precizat că scena ciorbiţei date la pachet face parte din amintirile sale din copilărie, iar cea a visului este din viaţa sa actuală, dorinţa de întoarcere la copilărie, la perioada când era protejată şi era sigură că nimic rău nu i se poate întâmpla, atunci când în viaţă întâlneşte obstacole.
La finalul întâlnirii, directorul Lucian Sabados a anunţat că următoarele întâlniri sub genericul Divanele "Maria Filotti" vor pune în discuţie spectacolele: "O scrisoare pierdută" - 11 ianuarie şi "Sufletul. Puncte de veghere" - februarie.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro