Operatorul public de transport în comun a primit oficial, cu titlu provizoriu însă, sarcina asigurării traseului secundar 13, care face legătura între Centrul vechi şi cartierul Chercea. Consiliul Local Municipal a aprobat, la finele săptămânii trecute, un proiect de hotărâre în acest sens, în care se prevede că va fi organizată o licitaţie pentru atribuirea pe o perioadă de 6 ani a serviciului de transport public local de călători pe linia 13. Potrivit documentaţiei ce a însoţit proiectul de hotărâre, calendarul achiziţiei publice a fost gândit astfel încât provizoratul "Braicar" să se termine până la finele lunii iulie. De altfel, anunţul de licitaţie ar urma să fie publicat zilele acestea. "Traseul secundar nr. 13 se va executa de către SC Braicar SA Brăila, conform traseului aprobat prin HCLM nr. 176/2010, cu un număr de 4 autobuze, potrivit graficelor întocmite de SC Braicar SA Brăila. Se împuterniceşte Serviciul de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară Brăila să perfecteze un act adiţional cu SC Braicar SA Brăila şi să demareze procedura de licitaţie a traseului 13 (...)", se menţionează în hotărârea aprobată de consilieri în cea mai recentă şedinţă CLM.
Până la atribuirea licitaţiei, compania publică de transport a acceptat extinderea valabilităţii abonamentelor pentru autobuz/oraş şi în cazul noului serviciu preluat pe relaţia Chercea, spre bucuria brăilenilor care locuiesc în acest cartier şi care au acum la dispoziţie două variante spre şi dinspre Piaţa Halelor: liniile 5 şi 13.
Aşa cum a fost aprobat, cu o lungime de 13 km, traseul secundar nr. 13 are capăt de linie la Soroli Cola, pe Şoseaua Baldovineşti (Dedeman, Şoseaua Focşani, str. Comuna din Paris, TUG Center, Piaţa Halelor, Winmarkt) şi ajunge în Centrul istoric cu punct terminus pe strada Goleşti, microbuzele circulând cu o frecvenţă de 12 minute.
Reamintim că din prima zi a lunii februarie, fostul operator de transport în regim maxi-taxi, "Minibus 2002", a renunţat şi a ieşit din traseu invocând, printre altele, motive de ordin financiar. Cel mai probabil, devenise nerentabil traseul în raport cu numărul de călători care circulau cu microbuzele pe această linie.
Rămâne, totuşi, de văzut dacă la viitoarea licitaţie se va prezenta şi un al doilea ofertant interesat de traseu.