Mergi la conţinutul principal

Iată salariile din Judeţean!

* cel mai mare venit brut înregistrat la nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Brăila îi aparţine şefei de secţie de la Serviciul de Anatomie Patologică şi se ridică la peste 16.700 lei lunar * la polul opus, cel mai prost plătit angajat este un registrator medical angajat cu jumătate de normă, care nu încasează mai mult de 1.100 lei * în ceea ce-l priveşte pe managerul SJU Brăila, dr. Mihail Iugulescu, acesta se poate lăuda cu un venit brut lunar de aproape 12.500 lei * informaţiile privind lefurile conducerii, medicilor şi personalului din cadrul spitalului au fost făcute publice, recent, fiind cuprinse în organigrama SJU, aprobată de către consilierii judeţeni, la cea mai recentă şedinţă ordinară * tot în cadrul documentului sunt specificate şi posturile vacante din cadrul unităţii spitaliceşti

Consilierii judeţeni au aprobat în şedinţa ordinară din luna august organigrama şi statul de funcţii ale Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Brăila. Hotărârea CJ Brăila conţine şi veniturile angajaţilor din spital, venituri care vor intra în vigoare începând cu data de 1 septembrie. Conform organigramei, la nivelul unităţii spitaliceşti există 2.251 de posturi din care, circa 230 de posturi (10%) sunt vacante. Suma totală alocată pentru plata salariilor de bază este de peste 5.880.000 lei. Interesant de precizat este că cel mai mare salariu brut îl are medicul principal şef de secţie de la Serviciul de Anatomie Patologică, Daniela Mihalache, mai exact 16.748 lei, iar la polul opus, cu cel mai mic venit înregistrat este al unui registrator medical, angajat cu jumătate de normă - 1.139 lei. Managerul Spitalului Judeţean, dr. Mihail Iugulescu are un venit brut lunar de 12.413 lei, directorul financiar Maria Vrânceanu are 9.486 lei, directorul general adjunct medical Alina Neacşu, 10.498 lei, iar directorul de îngrijiri, asistent Olguţa Crivăţ, are pe hârtie 7.865 lei. Ca o paranteză, salariile brute ale managerului şi directorilor cumulează în total suma de 40.262 lei. Revenind, precizăm că din aceste sume se scad impozitele şi se adaugă gărzile, acolo unde este cazul. Cert este că, în ciuda problemelor reclamate de conducerea spitalului, situaţia la nivelul salariilor şi a deficitului de medici nu este chiar atât de gravă, dacă "frunzărim" organigrama, cu excepţia Unităţii de Primiri Urgenţe (UPU), unde doar o treime din posturile de medici sunt ocupate. 

Documentul aprobat de CJ este structurat pe secţii şi compartimente, iar în această ediţie ne vom concentra analiza pe două dintre cele mai importante zone ale spitalului: UPU şi Medicină Legală. Şi pentru că în ultimele zile s-a declanşat un adevărat scandal privind situaţia de la UPU şi pentru că unitatea reprezintă interfaţa dintre pacienţi şi spital, începem cu ea analiza, urmând ca în ediţiile viitoare să vă prezentăm în amănunt şi restul secţiilor. Aşadar, în cele ce urmează vă invităm să lecturaţi o analiză marca "Obiectiv - Vocea Brăilei", prin care scoatem în evidenţă salariile şi deficitul de cadre din Spitalul Judeţean.

UPU, deficit masiv de medici

Scandalul mediatic privind situaţia de la UPU, unde pacienţii au reclamat, recent, că sunt nevoiţi să aştepte ore bune până când personalul medical îi bagă în seamă, a clasat această secţie, pe locul 1 în cadrul analizei "Obiectiv - Vocea Brăilei". După cum s-a plâns şeful spitalului, Mihail Iugulescu, într-adevăr, situaţia la această secţie, atunci când vine vorba de deficitul de medici, nu este una tocmai bună. La UPU, din totalul de 236 posturi 45 sunt vacante. Mai exact, în organigrama aprobată în cea mai recentă şedinţă ordinară a Consiliul Judeţean sunt prevăzute următoarele posturi: 6 medici primari, 12 medici specialişti, 5 alţi medici (fără nicio altă precizare), 1 psiholog, 1 asistent şef, 68 de asistenţi medicali, 3 asistenţi sociali, 6 registratori medicali, 25 infirmiere, 30 îngrijitori curăţenie, 25 brancardieri, 1 subinginer, 1 analist, 1 secretar dactilograf şi 5 portari. La aceştia se adaugă angajaţii de la laboratorul de analize medicale din cadrul UPU - 1 biochimist principal şi 10 asistenţi, cei doi medici de la cabinetul de medicină dentară de urgenţă şi 37 de medici rezidenţi. 

Totuşi, la capitolul medici unitatea funcţionează cu o treime din personalul necesar. Asta deoarece din cele 23 de posturi de medici primari şi specialişti prevăzute în organigramă doar 8 sunt ocupate în acest moment: 5 medici primari şi 3 specialişti. Astfel sunt vacante 3 posturi de medici primari, 9 de medici specialişti şi alte 5 posturi de medici. Nici la capitolul rezidenţi situaţia nu este mai bună fiind vacante 5 posturi de rezidenţi anul I, 2 posturi - anul II, 3 - anul III şi 7 - anii IV şi V. 

"Avem exact o treime, chiar în momentul ăsta avem 8 medici din 24 - 25 necesar. La aceşti 8 medici se vor adăuga cât de curând încă 2. Funcţionăm aşa de câţiva ani de zile, sunt 2 medici de gardă pe zi, iar în perioadele încărcate din weekend se mai sunau şi se ajutau între ei. Noi avem două linii de gardă, una pe urgenţe medii una pe resuscitare. Asta e aprobată de Minister şi de CJ şi cu ele mergem înainte. Deci practic avem doi doctori. Punct. În fiecare zi. Avem puţini specialişti pentru că nu există medici specialişti în medicină de urgenţă, în toată România", a declarat Mihail Iugulescu, managerul Spitalului Judeţean. 

În ceea ce priveşte restul personalului de la UPU, lucrurile stau bine, fiind vacante doar 4 posturi de asistent medical, 5 de infirmier, 1 post de îngrijitoare şi 3 de brancardier. "Avem asistenţi suficienţi, avem personal mediu suficient, dar filtrul este doctorul. El pune diagnosticul, el dă consultul, el ia analizele, el face ecografia. Deci asta e situaţia. Cum sunt numai doi se stă la coadă. Ceea ce nu am lucrat noi suficient şi am vorbit şi cu domnul preşedinte CJ Francisk Chiriac, trebuie să punem un accent pe asta, nu există o bună comunicare acolo cu aparţinătorii şi cu pacienţii", a mai completat sursa citată. Managerul a explicat că frustrarea pacienţilor apare când stau de prea mult timp în sala de aşteptare, dar susţine că de cele mai multe ori se pierde din vedere faptul că în unele cazuri există pacienţi care au probleme ce necesită atenţia imediată a medicilor.

Care sunt salariile angajaţilor de la UPU

Potrivit organigramei, la capitolul salarizare, în total, pe UPU, suma alocată este de 1.054.424 pentru toate posturile. Un medic primar la UPU are venitul brut de 7.642 lei, medicul specialist şef de secţie, 7.770 lei, iar un specialist în medicină de urgenţă - 5.613 lei. Un asistent şef înregistrează un venit brut de 5.501 lei, un asistent principal cu studii superioare gradaţie V - 5.501 lei, iar unul doar cu studii postliceale 4.341 lei. Cert este că există diferenţe de aproximativ 1.000 lei între asistenţii cu studii superioare şi cei care au absolvit o postliceală, în ciuda faptului că au aceleaşi atribuţii. Salariile brute ale infirmierelor pornesc de la 2.000 de lei şi ajung până la 2.596 lei. În ceea ce priveşte personalul auxiliar, îngrijitorii au venitul brut de cel puţin 2.000 de lei, cel mai mare ajungând la aproximativ 2.500 lei, la fel ca în cazul brancardierilor. De asemenea, trebuie punctat că portarul are pe hârtie 1.828 lei, secretarul dactilograf - 2.228 lei, registratorul medical principal are peste 3.300 lei, asistentul social principal peste 4.100 lei, iar psihologul 5.500 lei.

În ceea ce priveşte veniturile brute ale personalului de la laboratorul de analize medicale din cadrul UPU, biochimistul principal are peste 5.300 lei, în timp ce asistenţii medicali principali au peste 4.000 lei. 

La cabinetul de medicină dentară de urgenţă, un medic are pe hârtie 4.179 lei.

În grila de salarizare, veniturile brute ale medicilor rezidenţi sunt în jur de 1.900 de lei. Probabil acesta este unul dintre motivele pentru care toate cele 5 posturi de medici rezidenţi anul I sunt vacante. Rezidenţii din anul II au aproximativ 2.200 de lei, cei din anul III au între 2.395 şi 4.074 lei. Salariile brute ale rezidenţilor din anul IV şi V sunt curpinse în intervalul 2.648 lei şi 4.334 lei.

Cele mai mari venituri sunt la Medicină Legală

Serviciul Judeţean de Medicină Legală are, conform organigramei, 21 de angajaţi, iar suma totală alocată salarizării acestora este de 157.277 lei. Medicul principal şef de secţie, Gina Ilie, are venitul de bază de 10.399 lei iar venitul brut 16.436 lei. Conform oraganigramei, veniturile brute ale celorlalţi medici sunt cuprinse între 10.402 lei şi 14.162 lei. Biologul principal are pe hârtie un salariu de 9.377 lei, un psiholog 6.204 lei, cel mai mare salariu brut al unui asistent este de 8.341 lei, iar autopsierii au între 5.573 lei şi 6.427 lei. La capitolul personal auxiliar, salariul brut al unei îngrijitoare sau al unui brancardier este de 3.900 de lei, în timp ce dactilografii au între 2.009 lei şi 2.464 lei. 

La Serviciul de Anatomie Patologică - Citologie, Histopatologie, Prosectură sunt 17 angajaţi, iar veniturile totale ale acestora însumează 156.977 lei. Venitul de bază al medicului primar şef serviciu, Daniela Mihalache, este de 10.909 lei şi cel brut, adică cel cu sporuri, de 16.748 lei. Ceilalţi medici au peste 14.000 lei, asistenţii au venitul brut între 6.826 lei şi 8.854 lei, un autopsier 6.427 lei, iar o îngrijitoare 4.132 lei.

Iugulescu nu consideră că medicii din SJU au salarii mari

În ceea ce priveşte salariile medicilor din subordine, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila, Mihail Iugulescu, susţine că nu ar fi exagerat de mari. Acesta susţine că veniturile înregistrate lunar de către medici sunt aceleaşi ca peste tot în ţară. "Nu pot să spun că în momentul ăsta au existat la noi, în afară de ce a dat Guvernul, alte creşteri sau sporuri. Practic, salarizarea este după grila obişnuită existentă. În momentul acesta nu avem alte sporuri, stimulente sau salarii mai mari. Sunt salariile pe care le iau toate spitalele publice judeţene din România, aceleaşi sunt şi la noi", a afirmat Iugulescu.

Vom reveni în ediţiile viitoare cu detalii legate de fiecare secţie în parte.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro