Din primele cercetari a rezultat ca vinovat de producerea evenimentului ar fi soferul autotrenului nr. B-81-FOI, care a lovit in plin autoturismul "Mitsubishi Colt" nr. B-55981, condus de braileanca. "Am incercat sa evit o alta masina care mi-a taiat calea si am lovit autoturismul", a explicat soferul, la scurt timp dupa accident. Dupa ce a proiectat autoturismul in sant, TIR-ul a iesit de pe sosea, cabina s-a desprins, iar camionagiul a fost aruncat prin parbriz in sant, direct in cap. Soferul a avut un noroc incredibil, scapind cu un traumatism cranian, un picior fracturat si citeva julituri, insa conducatoarea auto s-a ales cu picioarele zdrobite. Un martor a sesizat accidentul rutier la Serviciul de Urgente 112, iar primul care a ajuns la locul evenimentului a fost echipajul de la Ambulanta, coordonat de dr. Tudorel Rizea. Medicii au acordat primul ajutor camionagiului care avea un picior fracturat si leziuni severe la cap, precum si Marianei Prelipceanu, care era captiva in autoturism. Cadrele medicale au ingrijit victima prin portiera, pina cind echipa de descarcerare de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta a ajuns la locul accidentului, la citeva minute dupa Salvare. Dupa alte 20 de minute si-a facut aparitia un echipaj de la Politia Rutiera.
Dupa ce au deschis portiera, pompierii si-au dat seama ca nu au in trusa ultrasofisticata de descarcerare o banala cheie. In timp ce medicii se chinuiau sa calmeze durerile victimei, iar femeia gemea
amarnic, pompierii si politistii opreau masinile care treceau pe sosea si ii rugau pe soferi sa le imprumute o cheie de 16. Faza desprinsa, parca, dintr-o comedie neagra, a durat mai bine de 20 de minute, pina cind specialistii in descarcerari au reusit sa lase scaunul soferitei pe spate si au extras victima dintre fiarele contorsionate.
Femeia si camionagiul au fost urcati amindoi in aceeasi ambulanta si transportati la Spitalul Judetean, unde au ramas internati. Dr. Tudorel Rizea ne-a precizat ca soferul suferise traumatisme craniene, iar conducatoarea auto suferise la piciorul drept fracturi cominutive deschise de femur si tibie, iar la stingul o contuzie.
Intrebat de reporterii nostri cum de a fost posibil ca victima accidentului sa zaca aproape jumatate de ora cu oasele frinte in masina, fiindca echipa de descarcerare nu a avut in dotare o cheie ordinara, locotenentul Cristian Ion, ofiterul de presa al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, s-a incurcat in explicatii: "Echipa de descarcerare avea o cheie reglabila, dar nu a folosit-o, pentru a nu deteriora autoturismul (care era facut praf - n.r.). De fapt, s-a cautat o cheie fixa, pentru a nu pune in pericol starea si chiar viata victimei, deoarece procedura de descarcerare este foarte delicata si s-ar fi putut intimpla orice. S-a intirziat pentru ca... Asta e.."
Politistii au escortat conducatorii auto la spital si au solicitat recoltarea de probe de singe, pentru stabilirea alcoolemiilor si au intocmit dosar penal, pentru elucidarea cauzelor si imprejurarilor evenimentului rutier.