Mergi la conţinutul principal

"Vom face si vom drege" ... Cum?

Oficial, campania electorala a inceput de o saptamina. Adica se pun afise, bannere, se dau fluturasi pe strada, se aloca spatiu de antena, etc. Neoficial, ea a debutat ceva mai devreme - asta in cazul partidelor care si-au anuntat din timp candidatii. Nimeni nu i-a impiedicat pe candidati sau pe posibilii candidati sa faca declaratii politice chiar si cu privire la planurile lor in situatia in care ar ajunge primar sau sef de Consiliu Judetean. Si, desigur, multi dintre ei s-au apucat sa si promita ce vor face daca vor fi alesi, ca asa e in campanie. Iar promisiunile vor incepe sa curga girla, odata cu apropierea datei alegerilor, 1 iunie mai exact. Insa ceea ce lipseste acestor promisiuni sint argumentele. Mai exact, nu prea am auzit pe nimeni sa vina cu o explicatie clara, sincera si realista privind modul in care va putea sa-si puna in practica promisiunile. Pentru ca e usor sa spui, de exemplu, ca daca devii primar faci ordine pe strazi si redai cetateanului sentimentul de siguranta intr-o luna de zile, daca nu prezinti si modalitatea in care o sa poti face asta. Pentru ca una e varianta scoaterii Armatei pe strazi - solutie la care te-ar putea duce gindul si care cu siguranta ar rezolva problema rapid, dar imposibil de pus in practica - si alta e sa explici cum poti coordona, ca primar, activitatea Politiei, singura care ar putea face asta. Sau e simplu sa afirmi ca rezolvi problema ciinilor vagabonzi intr-un mandat (oricum, mi se pare un termen nepermis de mare), daca nu spui concret si credibil cum vei putea pune asta in practica. Pentru ca degeaba amintesti de fundatii, de adaposturi, de sterilizare etc - adica, sincer, nimic nou - daca nu vii cu o idee care sa convinga, chiar daca ar putea sa nu convina tuturor, de genul "stringem toti ciinii rapid, ii bagam intr-un mare adapost si ii tinem acolo si ii hranim pina mor de moarte buna, caci legea ne interzice sa-i euthanasiem, iar banii pentru treaba asta ii vom avea din introducerea unei taxe de 1 leu pe luna (de exemplu), pe care sa o plateasca fiecare brailean". Poate ca nu e solutie extrem de populara, dar majoritatea oamenilor ar fi dispusi sa plateasca o taxa chiar mai mare, daca in trei luni n-ar mai vedea picior de maidanez pe strada. Sau una e sa spui ca vei aduce investitori la Braila si cu totul alta sa precizezi prin ce facilitati acordate acestora i-ai putea atrage, fara ca Uniunea Europeana sa le considere ajutor de stat. Or degeaba sustii ca vei aloca mai multi bani pentru asfaltari, de exemplu, daca nu spui si de unde vei lua acesti bani: dintr-o emisiune de obligatiuni municipale, prin cresterea impozitelor, etc, pentru ca bugetul de acum al Brailei nu se va umfla brusc dupa 1 iunie, numai ca sa aiba de unde cheltui viitorul primar bani pentru a-si pune in practica promisiunile. Nu de alta, or fi ele alegerile fix de Ziua Copilului, dar asta nu inseamna ca toti alegatorii accepta promisiuni copilaresti.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro