cititori si reprezentantii principalelor institutii publice. In cadrul
acestei rubrici, cititorii isi pot exprima opiniile in legatura cu diverse
probleme cu care se confrunta in viata de zi cu zi. Cititorii sint rugati
sa foloseasca un limbaj decent si sa nu aduca acuzatii nefondate.
Redactorul de serviciu raspunde apelurilor dumneavoastra la tel.
61.10.53, intre orele 9.00-17.00.
Domnul Marin Buican, proprietar al unui apartament in cartierul Radu Negru, este nemultumit de modul in care administratia asociatiei de proprietari de care apartine i-a calculat intretinerea. "Daca o familie pleaca din apartament pe termen nelimitat sau pe termen limitat - 3 luni - ce intretinere trebuie sa plateasca si pentru cite persoane? Daca o familie are in apartament o persoana venita din alta familie pe termen de 9 luni, apoi timp de 3 luni pe timpul vacantei de vara pleaca la parintii ei, ce intretinere trebuie sa platim in aceste 3 luni avind in vedere ca nu mai sta la noi? Atita timp cit nepoata sta la noi, iar familia ii plateste intretinere la asociatia de care apartine, se poate sa nu mai platim la asociatia noastra?", se intreaba Buican. De asemenea, petentul a mai formulat o serie de intrebari legate de modul de calculare a intretinerii, precum si de verificare din partea asociatiei de proprietari a consumurilor de servicii de utilitate publica.
Toate nelamuririle petentului au fost transmise Centrului de Consiliere pentru Asociatiile de Proprietari (CCAP) Braila, care a raspuns punctual la intrebari: "Indiferent daca pleaca sau daca locuieste intr-un apartament, proprietarul trebuie sa plateasca cheltuielile aferente cotei parti indivize (salarii, reparatii, caldura etc). Pentru perioada de 9 luni, invocata in scrisoare, se platesc toate cheltuielile ce revin pe numarul de persoane (diferente apa rece si apa calda, curent electric, gaze, salariu femeie de serviciu etc), iar pentru restul de 3 luni se va face cerere de scazamint de la plata acestor cheltuieli. Daca nepoata locuieste mai mult de 15 zile la dumneavoastra, obligatoriu trebuie sa o inregistrati in cheltuielile asociatiei, iar in paralel sa depuneti o cerere de scazamint de la asociatia unde isi au domiciliul parintii. Salariile angajatilor se stabilesc in cadrul Adunarii generale a asociatiei, iar informatia este publica pentru toti proprietarii. Periodic, administratorul are obligatia sa verifice apometrele din punct de vedere al integritatii, dar si din punct de vedere al citirilor declarate. In cazul cind apar neintelegeri privind numarul de persoane care locuiesc intr-un apartament, comitetul executiv poate delega pe cineva sa verifice veridicitatea datelor parvenite. De asemenea, dumneavoastra puteti depune o intimpinare catre conducerea asociatiei pentru clarificarea datelor aflate in discutie", ne-a declarat Dumitru Girbacea, coordonatorul CCAP Braila.