• la o săptămână după mediatizarea cazului „Mihai Bravu”, o echipă a Companiei de Utilități Publice „Dunărea” Brăila a reparat conducta de apă care-i dăduse atâtea bătăi de cap brăilencei Vasilica Covalschi • moștenitoare a casei părintești de pe Mihai Bravu 431, aceasta primise o factură de peste 1.800 de lei la apă, deși la adresa specificată nu mai locuiește nimeni
Povara facturilor și neplăcerile cauzate de o avarie la conducta de alimentare cu apă a casei părintești de pe Strada Mihai Bravu sunt acum de domeniul trecutului pentru o brăileancă mutată la București, care s-a adresat, luna trecută, redacției „Obiectiv-Vocea Brăilei”.
Cazul a fost mediatizat în cadrul rubricii „Vocile Brăilei”, după ce, în prealabil, am sesizat conducerea Companiei de Utilități Publice (CUP) „Dunărea” Brăila. La o săptămână după apariția articolului „Avarie pe coloana de apă, factură de speriat la CUP „Dunărea” (29 noiembrie 2022), o echipă a companiei a mers la fața locului și a reparat avaria de la conducta de alimentare cu apă, fără să-i perceapă niciun leu reclamantei. Vasilica Covalschi, moștenitoarea casei părintești de pe Strada Mihai Bravu nr. 431, ne-a contactat, ieri, ca să ne mulțumească pentru sprijinul nesperat oferit de simpla mediatizare a cazului.
„Joia trecută, pe 8 decembrie, a venit o echipă de la CUP „Dunărea” SA și a reparat conducta de apă. Spărtura era aproape de apometru, în stradă. Pe acolo s-au produs pierderile de apă, de aceea venise o factură așa de mare. Înainte de aceasta, am fost primită în audiență de dl. director economic al CUP „Dunărea”, care s-a purtat foarte frumos cu mine. A promis că mă va ajuta și că urmează să închei un contract nou, de la zero, cu societatea”, ne-a declarat, marți, Vasilica Covalschi.
Reamintim că, în cursul lunii noiembrie a.c, Vasilica Covalschi, proprietară a casei părintești de pe Strada Mihai Bravu, ne-a contactat pentru a ne solicita ajutorul. Reclamanta, mutată la București, a refuzat să preia contractul de furnizare a apei potabile, după ce a constatat că are de plătit o factură de 1.851 de lei. Ulterior, s-a adresat companiei de apă, care a trimis echipe la fața locului. Acestea au constatat că este vorba de o avarie între apometru și curte și că, potrivit legii, clienta este „bună de plată”. Reclamanta a precizat că, până să devină unic moștenitor al casei de pe Mihai Bravu, facturile au fost plătite la timp. Ulterior, însă, după moartea fratelui său, au venit două facturi de la CUP „Dunărea”, ultima, de 1.851 lei, pe data de 30 octombrie 2022.
Contactat, la acel moment, de reporterii noștri, directorul general al CUP „Dunărea” SA, Silviu Mangiurea, ne-a precizat că lucrările companiei de apă-canal se execută conform legii și că se cunoaște situația de pe Mihai Bravu 431. Contractul de furnizare a apei este pe numele defunctului Grosu Cornel, care a acumulat o datorie de 1.851,30 lei, facturile fiind emise la finele lunilor septembrie, respectiv octombrie a.c. Cât privește reparația la instalația de apă de pe Mihai Bravu, directorul general al CUP „Dunărea” a precizat că nu poate fi făcută decât în baza Legii nr. 241 din 22 iunie 2006 (republicată) privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare - art. 3 lit. i, ș, u și art. 30. Altfel spus, dacă „spărtura” este între apometru și intrarea în curte, cheltuielile pentru reparații cad în sarcina beneficiarului.
Din fericire, cazul „Mihai Bravu” a avut un deznodământ fericit. Până la urmă, compania de apă a efectuat lucrările de reparații la conductă pe propria cheltuială, iar reclamanta este așteptată să încheie un nou contract de furnizare a apei.