• asta se întreabă o brăileancă, pensionară, care locuieşte în centru • aceasta consideră că băncile din refugiile pentru călători sunt un lucru de bun-simţ, mai ales pentru cei în vârstă, care uneori stau mult timp în picioare aşteptând autobuzul
“De ce nu s-au pus bănci în toate staţiile Braicar de pe traseele autobuzelor? Foarte puţine adăposturi au bănci, dar majoritatea nu, mai ales aici în centrul Brăilei. Staţia de la Hotelul Traian şi vizavi nu au”. Aceasta este nemulţumirea unei brăilence, care consideră că dotarea tuturor staţiilor de autobuz cu bănci pentru călători este un lucru de bun-simţ, mai ales pentru cei în vârstă.
“Aici, în Centru, sunt zone cu multă lume şi se aşteaptă mult timp în staţii şi măcar pentru cei mai în vârstă care ies pentru cele două Biserici vecine (Biserica Greacă şi Biserica Sfinţii Arhangheli) ar fi fost utile”, susţine femeia într-o sesizare trimisă pe adresa redacţiei.
De asemenea, având în vedere situaţia transportului în comun din municipiul Brăila, brăileanca sugerează înlocuirea “cutiilor de conservă cu 10 locuri şi cu o uşă”, în care lumea stă “înghesuită ca sardelele”, cu autobuze mari, pe trasee precum 16 sau 13.
Contactat de redactorii “Obiectiv”, directorul “Braicar”, Cornel Săndulescu, ne-a declarat că staţiile pentru călători sunt în gestiunea autorităţilor locale, însă se va continua modernizarea acestora. De asemenea, acesta ne-a explicat că există o strategie după care sunt distribuite pe trasee autobuzele de capacitate mică, medie şi mare.
“Staţiile de îmbarcare/debarcare călători sunt puncte publice, ele sunt în gestiunea autorităţii locale, care a modernizat şi va moderniza amenajările de tip adăpost de călători în staţii. În zona cartierelor, pentru a rezolva astfel de probleme şi pentru cetăţenii de acolo, noi am amenajat nişte staţii portante, adică de capacitate mică, şi care să rezolve nevoile acelor cetăţeni, acelor fluxuri de călători, care sunt mai mici în cartiere decât în zonele principale. Capacităţile de transport pe care le utilizăm sunt corelate cu fluxurile de călători. De regulă, pentru arterele principale, avem autobuze de capacităţi mari. Pe traseele secundare, în anumite secvenţe de timp şi în funcţie de posibilitatea traseului, pentru că sunt trasee care nu permit capacităţi de transport mari datorită dimensiunilor, folosim capacităţi medii. Cum este 13 sau alt traseu care trece prin zona centrală a oraşului”, ne-a declarat directorul “Braicar”.
Săndulescu ne-a mai spus că în prezent sunt în desfăşurare mai multe proiecte, majoritatea pe fonduri europene, şi flota “Braicar” se va mări cu noi autobuze.