Vocile Brăilei | Avarie pe coloana de apă, factură de speriat la CUP ”Dunărea” | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Vocile Brăilei | Avarie pe coloana de apă, factură de speriat la CUP ”Dunărea”

• moștenitoare a casei părintești de pe Strada Mihai Bravu 431, Vasilica Covalschi, din București, s-a adresat redacției „Obiectiv-Vocea Brăilei”, după ce a constatat că are o spărtură în conducta de apă potabilă • reclamanta spune că a primit o factură mare la apă, de 1.851 de lei, deși nu consumase nimic și că s-a adresat companiei de apă care i-a spus că „este bună de plată” • conducerea CUP „Dunărea” ne-a confirmat existența unei datorii de 1.800 de lei, acumulată încă din primăvară

 

Moștenitoare a casei părintești de pe Strada Mihai Bravu, o brăileancă mutată la București a refuzat să preia contractul de furnizare a apei potabile, după ce a constatat că are de plătit o factură de 1.851 de lei. Ulterior, s-a adresat companiei de apă, care a trimis echipe la fața locului. Acestea au constatat că este vorba de o avarie între apometru și curte și că, potrivit legii, clienta este „bună de plată”.

„Mă numesc Covalschi Vasilica, din București, și vreau să vă aduc la cunoștință următoarele:

După moartea părinților, care locuiau la adresa din Brăila, Strada Mihai Bravu nr. 431, am rămas ca moștenitori eu și fratele meu, GROSU Cornel, care a decedat și el anul acesta, pe 27 iunie. După succesiunea dintre mine și băiatul fratelui meu, am rămas singura moștenitoare la adresa de pe Mihai Bravu nr 431. Am trecut utilitățile pe numele meu, mai puțin apa, deoarece am constatat că mi-a venit o factură foarte mare, cu toate că la adresă nu locuiește nimeni, deci nu am consumat niciun metru cub de apă. Lucrările de pe stradă au fost făcute de câțiva ani, de către Primărie, iar branșamentele de către compania de apă. Au scos toate apometrele afară, foarte mulți vecini au avut și au de suferit din cauza lucrărilor făcute prost. Imediat, am oprit apa, că se oprește din stradă, am anunțat compania de apă, care a trimis trei echipe care au constatat că spărtura este pe domeniu public, pe trotuar, dar între apometrul lor și intrarea în curte și că sunt bună de plată. Pentru că nimeni nu făcea nimic de câte ori mergeam, nimeni nu știa nimic, m-am înscris în audiență, cu mare greutate, după două săptămâni de așteptare, pentru că nu erau de găsit, am reușit și am mers in audiență la directorul economic, care mi-a spus că, pentru a remedia, trebuie să ceară aprobare la Primărie, fiind pe domeniul public, apoi trimite o echipă să remedieze. Am așteptat iar două săptămâni degeaba, am început să sun și tot așa, nimeni nu știa, nimeni nu avea un răspuns. Astăzi (23 nov. - n.r.), am primit un răspuns la audiență, pe mail, dar cu lucruri pe care le știam dinainte de audiență; nu pomenește nimeni de autorizația pentru a interveni pe domeniul public, ci mi se spune că trebuie să repar și să-mi oprească apa. Apa este oprită de aproape două luni. Astăzi, m-am înscris iar în audiență, însă până pe 5 decembrie nu este niciun director, deci trebuie să aștept până atunci. Apa este pe numele fratelui meu GROSU Cornel, decedat și vor ca acele pierderi să le plătesc eu, însă eu nu am niciun contract cu ei pe numele meu. Deci nu este normal că nimeni nu știe nimic, nu ai la cine să te plângi pentru rezolvare, căci nici directorii nu sunt. Vă rog, dacă mă puteți ajuta să rezolv această problemă.

Ulterior, reclamanta ne-a contactat din nou, telefonic, ca să ne asigure că, până să devină unic moștenitor al casei de pe Mihai Bravu, facturile au fost plătite la timp. Ulterior, după moartea fratelui său, au venit două facturi de la CUP „Dunărea”, ultima, de 1.851 lei, pe 30 octombrie 2022.

În replică, directorul general al CUP „Dunărea” SA, Silviu Mangiurea, ne-a precizat că lucrările companiei de apă-canal se execută conform legii și că se cunoaște situația de pe Mihai Bravu 431. Contractul de furnizare a apei este pe numele defunctului Grosu Cornel, care a acumulat, încă din primăvară, o datorie de 1.851,30 lei, fiind două facturi de achitat, emise la finele lunilor septembrie respectiv octombrie. Potrivit sursei citate, reclamanta „nu vrea să moștenească decât activul, nu și pasivul. Eu aș întreba: oare impozitul pe casă pe ce perioadă îl plătește? Numai pe perioada de când a devenit, oficial, proprietar al moștenirii sau și din urmă?”.

Cât privește reparația care trebuie făcută la instalația de apă de pe Mihai Bravu, directorul general al CUP „Dunărea” a precizat că nu poate fi făcută decât în baza Legii nr. 241 din 22 iunie 2006 (republicată) privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare - art. 3 lit. i, ș, u și art. 30. Altfel spus, dacă „spărtura” este între apometru și intrarea în curte, chiar și pe domeniul public (pe trotuar) cheltuielile pentru reparații cad în sarcina beneficiarului, în cazul de față, Vasilica Covalschi.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro