* aceasta este întrebarea pe care ne-a adresat-o o cititoare a cotidianului „Obiectiv-Vocea Brăilei”, care ne-a solicitat, zilele acestea, sprijinul * „Noi, călătorii, stăm în stație la Blocul Turn din Calea Galați și așteptăm să vină autobuzul să ne transporte la Mall-Carrefour și nu vine. Știm că se refac unele străzi și bulevarde, dar vrem să mergem și noi, călătorii, unde dorim, direct”, a spus brăileanca * contactat de reporterii noștri, directorul SC Braicar SA Brăila, ing. Cristian Domnițeanu, vine cu explicații
Problema transportului în comun la Brăila este una intens dezbătută. Aglomerația de la orele de vârf și comportamentul unora dintre concitadinii noștri, care înjură mai abitir ca la ușa cortului, mirosurile pestilențiale împrăștiate de oamenii străzii sau de bețivii care se înghesuie prin autobuze - sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă brăilenii care circulă cu mijloacele de transport în comun ale companiei și care ne-au fost sesizate de nenumărate ori. Alții reclamă faptul că sunt prea puține autobuze sau prea puține trasee, așa cum este și cazul prezentat mai jos. Puțini sunt, însă, cei care știu că, în prezent, cele 13 trasee de autobuz din municipiul Brăila, cu graficele aferente, sunt stabilite nu de SC Braicar SA, ci de municipalitate, prin hotărâre de Consiliu Local, în baza unui contract de delegare a gestiunii din anul 2020. Altfel stau, însă, lucrurile când este vorba de o simplă deviere de la traseu, datorată unor lucrări de modernizare a străzilor din Brăila.
Redăm mai jos conținutul sesizării trimisă de cititoarea noastră:
„Stimată redacție a cotidianului „Obiectiv - Vocea Brăilei”, vă rog frumos, prin interviurile pe care le veți face să întrebați șefii instituțiilor abilitate - Primărie, Societatea de transport în comun - de ce nu există un autobuz pentru călători direct din cartierul Vidin spre Carrefour? Noi, călătorii, stăm în stație la Blocul Turn din Calea Galați și așteptăm să vină autobuzul să ne transporte la Mall-Carrefour și nu vine. Știm că se refac unele străzi și bulevarde, dar vrem să mergem și noi, călătorii, unde dorim, direct, fără ocolișuri prin toată Brăila, cum face autobuzul 33, iar la întoarcere nici nu ai cu ce să te întorci, decât cu taxiul pe care plătești mulți bani. De aceea, vă rugăm să ne informați în legătură cu acest aspect. Vă mulțumim frumos și vă dorim mult succes în activitate”.
Contactat de reporterii noștri, ing. Cristian Domnițeanu, directorul SC Braicar SA Brăila, ne-a precizat că traseele și graficele companiei de trasport public de călători au fost stabilite de către CLM Brăila, încă din anul 2020. Altfel spus, nu poate fi înființat un nou traseu de autobuz Vidin - Carrefour, spre exemplu, decât printr-o hotărâre a Consiliului Local. Societatea poate solicita, însă, municipalității, acordul pentru devierea temporară a unor trasee, noile rute fiind anunțate din timp, atât pe site-ul societății, cât și prin anunțuri postate în toate mijloacele de transport.
„Orice devieri temporare ale traseelor de autobuz, datorate unor lucrări de modernizare a străzilor din municipiu sunt comunicate călătorilor din timp, prin postări pe site-ul societății și prin anunțuri afișate la vedere în mijloacele de transport în comun. Aceste informații sunt comunicate cu câteva zile înainte de modificarea traseelor”, a precizat ing. Cristian Domnițeanu.