Mergi la conţinutul principal

Vlogger sau blogger - ce să alegi în lumea online

Tot mai multe persoane, în special tineri, decid că un job clasic nu li se potriveşte suficient de bine şi caută o alternativă de tip freelancer - muncă pe cont propriu. În mod normal, un freelancer este un profesionist care lucrează, exact ca o firmă, pentru a îndeplini anumite misiuni asumate. Proiectele pot viza diverse elemente - design, text, arhitectură, inclusiv muncă manuală. Cei mai mulţi freelanceri activează în prezent în IT&C, amenajări interioare, peisagistică, jurnalism, servicii curăţenie etc. Domeniile pot fi foarte diverse. În principiu, un freelancer munceşte pe cont propiu având o formă legală de lucru, de obicei PFA.

O tentaţie tot mai mare este cea de a deveni freelancer prin administrarea de conţinut online pe blog sau / şi vlog. Petreci timp pe internet, faci ceea ce îţi place şi poţi câştiga bani din această activitate. Sună ideal, însă este totuşi muncă si studiu, nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării dacă se doreşte un rezultat foarte bun. Să postrezi online texte, fotografii şi video-uri este plăcut, cei mai mulţi dintre noi o fac oricum pe reţelele de socializare, în special pe Facebook, Instagram, chiar şi pe YouTube. Însă dacă vrei să ajungi la nivelul superior (să ai venituri din aceste activităţi), trebuie să tratezi totul cu maximă seriozitate, să îţi faci un plan şi să acţionezi în mod coerent, constant, intensiv.

Vlogger sau blogger - ce să alegi în lumea online? Bloggerul este cel care administrează un blog, adică un website ce poate fi asumat personal, dar poate şi un website ce ajunge la graniţa zonei de mass-media, adică ce îşi propune o abordare ceva mai obiectivă. Bloggerul se bazează în mod special pe text, dar poate folosi şi conţinut de tip imagini şi video. Pentru a lansa un blog, ai nevoie de un domeniu web, servicii de hosting şi o platformă pe care să o administrezi. Investiţia iniţială este foarte redusă, căci domeniul web costă 10 - 15 euro / an maximum, iar pachetul de găzduire web are costuri foarte mici, mai ales dacă ai un blog la început de drum. Pentru a rezolva şi partea de platformă, poţi alege hosting cu Wordpress - vezi aici ofertă în acest sens. Cert este că ai un cost anual nesemnificativ, ca şi cum ai mânca de câteva ori în oraş.

Vloggerul mizează puternic pe conţinut video şi foloseşte YouTube ca platformă. Astfel, având propriul canal pe YouTube, se poate porni un proiect online fără costuri. Este foarte avantajos şi accesibil. Ai nevoie de fapt de un dispozitiv cu care să filmezi la o calitate foarte bună. Poţi utiliza un smartphone de ultimă generaţie sau poţi cumpăra o cameră video. Socotind acest cost, se poate spune că startul cu un vlog necesită o investiţie mai mare decât startul cu un blog. Totuşi, multe persoane cumpără astfel de dispozitive chiar şi fără a le folosi pentru profit, deci investiţia este relativă.

Cu un blog câştigi în mod special din reclame clasice şi advertoriale (şi articole SEO). Pe vlog poţi de asemenea să câştigi prin reclame (primeşti chiar de la YouTube - Google), dar şi prin conţinut video sponsorizat. Totul depinde de succesul tău personal, pentru că ai nevoie de audienţe mari pentru ca veniturile încasate să fie cu adevărat consistente. Altfel, vei avea mai degrabă un hobby cu extra beneficii...

Indiferent ce alegere ai face - blog sau vlog - trebuie să ştii că ai nevoie de conţinut de foarte bună calitate şi de o cât mai mare vizibilitate pe Facebook, Instagram, Twitter şi orice altă astfel de platformă. Trebuie să te promovezi cât mai mult în mod natural. Dacă mizezi pe blog, un capitol aparte este optimizarea pentru motoarele de căutare, care te va ajuta de asemenea să creşti mai rapid.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro