Visul american în stil românesc: Cartierul Caporal Mușat, butoi cu pulbere | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Visul american în stil românesc: Cartierul Caporal Mușat, butoi cu pulbere

* locuitorii ansamblului rezidențial Caporal Mușat au fost la un pas de a rămâne în beznă totală, după ce contractul pentru electricitate în regim de șantier a expirat, iar Electrica a refuzat să încheie alt contract cu dezvoltatorul SC Dezvoltare și Vânzări Imobiliare SRL * motivul, acesta din urmă nu mai deține nicio autorizație de construire valabilă, termenul de finalizare al proiectului imobiliar fiind cu mult depășit * mai mult, dezvoltatorul avea o datorie uriașă către Electrica, pe care a achitat-o pe ultima sută de metri, înainte de a fi emis ordinul de deconectare * acum, locuitorii așteaptă să le fie montate contoare individuale pentru a scăpa de pericolul întunericului * în schimb, dezvoltatorul continuă să acumuleze datorii către operatorul apă-canal, CUP Dunărea, iar la mijloc există un proces în instanță * locuitorii se tem să nu rămână într-o zi fără apă, mai ales că în prezent primesc apă cu presiune extrem de redusă

 

 

Butoi cu pulbere la cartierul rezidențial Caporal Mușat. Unii locuitori sunt extrem de revoltați, după ce dezvoltatorul imobiliar care le-a vândut visul american pe multe zeci de mii de euro îi lasă să trăiască fără electricitate și fără apă. Dacă pentru electricitate problema este pe cale să se rezolve, nu același lucru se poate spune și despre serviciul apă-canal. Legat de străzi, nici măcar nu mai speră.

În 2014, dezvoltatorul imobiliar SC Dezvoltare și Vânzări Imobiliare SRL din Ilfov promitea visul american: o investiție de aproape 7 milioane de euro, exclusiv privată, unde modelul ales pentru proiect era cel al suburbiilor americane. Case unitare ca design exterior, așezate de-a lungul unor străzi cochete, asfaltate și cu zone pietonale cu multe zone verzi. Locuințele costau între 59.500 euro și 100.000 euro, la cheie. Tot atunci, dezvoltatorul anunța că acceptă mai multe variante de plată, printre care și sistemul Buy-Back, adică posibilitatea de schimb cu locuința clientului, dar și sistem de plăți în rate fără dobânzi și comision. Erau gata 70 de case, iar până la finele anului 2015 urmau a fi construite, per total, 200 de locuințe. Zeci de persoane au făcut tot posibilul pentru a-și cumpăra o casă în cartierul Caporal Mușat, unele dintre ele vânzându-și apartamentele și mutându-se în clădirile respective. De atunci, a început coșmarul.

În ianuarie 2019, a izbucnit un scandal uriaș între unii locuitori și dezvoltator, atrăgând atenția inclusiv presei centrale. Oamenii se plângeau că termenele proiectului investițional au fost cu mult depășite, străzile nu sunt asfaltate bine sau chiar deloc, nu există iluminat funcțional, gunoaiele căpătau dimensiuni “montane”, nu există spații verzi pentru copii, asta în timp ce dezvoltatorul acumulase datorii uriașe către Compania de Utilități Publice (CUP) Dunărea și către Electrica. De fapt, locuitorii aveau apă și electricitate în regim de șantier.

Iulie 2019 i-a prins în aceeași situație. Oamenii îl acuză pe dezvoltatorul imobiliar că nu achită datoria uriașă la apă, fapt pentru care apa abia picură la robinete, iar ei nu au posibilitatea de a încheia contracte individuale cu operatorul de apă-canal. În data de 27 iunie, am primit următorul mesaj din partea unui grup de locuitori: “Contractul pentru energie electrică de șantier a expirat pe 26 aprilie, apoi s-a făcut o prelungire de 2 luni. Datoriile dezvoltatorului sunt imense, iar Electrica nu mai acceptă un act adițional la contractul pentru organizarea de șantier. Un alt contract nu se mai poate încheia pentru că nu mai e nicio autorizație de construire valabilă. În concluzie, se va emite ordin pentru deconectare”. Oamenii erau disperați că vor fi lăsați în beznă totală. Au făcut presiuni asupra dezvoltatorului, care, într-un final, a mers și a achitat ultima tranșă (80.000 lei) din datoria uriașă (circa 350.000 lei) pe care o acumulase față de distribuitorul de electricitate. Imediat, a avut loc recepția lucrării pentru rețea, iar de luni locuitorii de la Caporal Mușat fac drumuri către ghișeele Electrica Brăila pentru a obține certificate de racordare. Nici nu-i mai deranjează că acum nu au energie electrică deloc, pentru că știu că sunt pe drumul cel bun. În cursul acestei săptămâni vor avea contor individual, în timp ce pericolul de a rămâne definitiv fără electricitate sau că vor primi cu porția, după o anumită oră, a fost eliminat.

 

Problema energiei electrice, pe cale să se rezolve. Datoriile la apă-canal cresc

 

Angajații Electrica Brăila fac tot posibilul pentru a elibera cât mai repede documentele, stând la birou chiar și peste program. “Dezvoltatorul respectiv a întârziat foarte mult cu solicitarea pentru dezvoltarea rețelei în zonă. În momentul în care a achitat toate ratele, constructorul a finalizat lucrarea. Vineri (28 iunie 2019 - n.r.) am făcut recepția lucrării. De ieri (luni, 1 iulie 2019 - n.r.) am început să primim documentele, s-au emis certificatele de racordare și, pe măsură ce ies documentele, clienții merg la furnizor cu acele contracte de racordare, fac contractul de furnizare și li se montează contorul. Ieri (luni - n.r.)) am prelucrat 20 de certificate, se lucrează și peste program, normal ar fi în 2-3 zile să finalizăm totul. În mod normal, dezvoltatorul ar fi dezvoltat rețeaua pe măsură ce construia casele, iar atunci când fiecare locuitor primea casa ar fi venit cu documentele și i s-ar fi montat contorul. Nu este vina societății de distribuție, ci este vina dezvoltatorului”, ne-a declarat directorul Electrica Brăila, Ștefan Rădulescu.

Dacă problema energiei electrice e pe cale să se rezolve, nu același lucru se poate afirma și despre serviciul apă-canal. Deși oamenii se plâng că apa are presiunea scăzută - legați fiind la rețeaua de șantier, CUP Dunărea susține că problema ar fi tot la dezvoltator, deoarece nu ar exista restricție de debit. În momentul de față, SC Dezvoltare și Vânzări Imobiliare SRL a strâns o datorie de aproape 2 miliarde de lei vechi către CUP Dunărea, iar la mijloc există și un proces în instanță. Potrivit directorului economic al companiei apă-canal, Ionel Avram, dezvoltatorul imobiliar plătește lunar cam 4.000 lei, în timp ce o factură pentru o lună întreagă s-ar ridica la 10.000-13.000 lei. “Ultima factură achitată de către dezvoltatorul imobiliar SC Dezvoltare și Vânzări Imobiliare SRL din județul Ilfov este cea din martie 2018, restul sumei ce trebuie achitată fiind de 195.000 lei, adică 1 miliard și 900 milioane lei vechi. Tot răul provine de la acel dezvoltator. Noi avem contract cu dezvoltatorul. Se pare că, deși acei oameni de bună credință ar fi plătit către acest dezvoltator consumurile proprii, mai departe acest dezvoltator nu a achitat către prestator, adică noi, contravaloarea prestației serviciului de apă-canal. Noi de altfel suntem într-un litigiu cu acest dezvoltator și ne judecăm. Acum să vedem care va fi deznodământul. Dacă judecătorul ne va da dreptate, atunci vom acționa legal pentru recuperarea datoriei. N-o să se ajungă la oprirea apei, asta ar fi ultima soluție. Nu putem încheia contract direct cu consumatorii, deoarece nu putem intra pe proprietarea dezvoltatorului...”, ne-a declarat Ionel Avram.

Reprezentantul  SC Dezvoltare și Vânzări Imobiliare SRL, Alexandru Ivan, nu a putut fi contactat telefonic pentru un punct de vedere.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro