Anchetă la staţiile de taxare peste podurile dunărene, după ce angajaţii Companiei de drumuri ar fi furat din încasări: într-o zi un salariat lua peste 5 mii de lei. CNADNR a început controalele şi i-a suspendat din funcţie pe cei prinşi că au furat.
Pe podurile de la Giurgeni, Feteşti şi Giurgiu funcţiona o schemă prin care câştiga şi şoferul, şi angajatul companiei. Pierdea, în mod evident, statul. Bariera se ridică după ce se stabilea cum se împarte taxa. Pentru un tir, de exemplu, şoferul ar fi trebuit să plătească 91 de lei. Dădea doar 30 şi trecea podul. Aşa reuşea să strângă casierul 1 600 de lei, în medie, pe zi.
Se ajungea însă şi la sume mai mari. La Feteşti, un angajat a plecat acasă după 12 ore de muncă şi cu 5500 de lei. Numai de la staţia de taxare de la Giurgeni sunt cercetaţi acum 31 de angajaţi. Compania de drumuri a concediat deja 80 la sută dintre salariaţii staţiei şi a recuperat şi prejudiciul. La Feteşti, trei sferturi dintre angajaţi şi-au pierdut locul de muncă. O tură completă formată din 6 persoane pleca acasă după o zi de lucru cu 20 de mii de lei.
Angajaţii companiei de drumuri din Bucureşti pot verifica acum în orice moment staţiile de taxare, comparând bonurile încasate cu imaginile înregistrate, relateaz¬a TVR. Zece mii de maşini traversează în medie în fiecare zi podul de la Feteşti, iar încasările se apropiau de 300 de mii de lei. De când a fost introdus sistemul de plată a taxei prin SMS, Compania de drumuri încasează cash mai puţin de jumătate din sumă, dar şi furturile au devenit aproape imposibile.