• este vorba despre o navă destinată transportului de module preasamblate, parte a unei comenzi de 6 nave, cu acelaşi armator • “Topaz Volga” este sora geamănă a “Topaz Neva” şi “Topaz Lena”, recent “botezate” în şantierul naval brăilean • lansarea la apă este programată pentru sâmbătă, începând cu ora 8.00
Al treilea moment festiv în mai puţin de o săptămână pe platforma şantierului naval “VARD Brăila”, după dubla ceremonie de botez a navelor gemene “Topaz Neva” şi “Topaz Lena” de acum câteva zile (miercuri, 25 aprilie), şi lansarea la apă de joi, 26 aprilie, a unei nave de tip “live fish carrier”. Sâmbătă, 28 aprilie, navaliştii brăileni au programată lansarea la apă a unei noi nave din seria Topaz MCV, având aceleaşi caracteristici tehnice ca surorile “Neva” şi “Lena”: lungime de 123 m, lăţime de 16,5 m şi un pescaj maxim de 3 m, fiind destinată navigării atât în ape interioare cât şi maritime ca transportor de module preasamblate, asigurând condiţii standard de locuire pentru un echipaj format din 18 persoane. Sistemul de propulsie (câte 3 generatoare diesel de 940 kW fiecare, plus două motoare laterale cu o putere de 1.200 kW fiecare) îi va asigura o viteză de 10 noduri şi manevrabilitate ridicată. Construcţia “Topaz Volga” face parte dintr-o comandă mai mare preluată la nivelul grupului “VARD”, din partea “Topaz Energy and Marine” şi partenerilor acesteia, companiile “Blue Water Shipping” şi “Tengizcherroil”, şi a început în septembrie 2016, când a avut loc ceremonia de debitare a primei table de oţel din această comandă. În total, grupul norvegian “VARD” s-a angajat să le livreze celor de la “Topaz Energy and Marine” şi partenerilor ei 18 nave, dintre care mai mult de jumătate au fost repartizate pentru a fi construite şantierului naval de la Brăila.
Grupul “VARD”, cu sediul central în Norvegia, operează mai multe şantiere navale în Norvegia, România (la Brăila şi Tulcea), Brazilia şi Vietnam. Pachetul de control de acţiuni ale companiei mamă (79,69%) este deţinut de grupul italian “Fincantieri”, unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume.