• preşedintele clubului Hobby Auto Sport pregăteşte cele două etape din cadrul Campionatului Naţional de Autoslalom şi vorbeşte şi despre o premieră după aproape 40 de ani
Pentru al doilea an consecutiv, onoarea de a organiza Campionatul Naţional de Autoslalom a revenit clubului brăilean Hobby Auto Sport Brăila, al cărui preşedinte, Valentin Nemţanu, se regăseşte de mulţi ani printre laureaţii Galei Automobilismului Românesc. Atât în calitate de campion cât şi în cea de medaliat, la toate scţiunile la care a concurat. În aceste zile, în afară de pregătirea propriului autoturism pentru etapele a 2-a şi a 3-a a naţionalelor de Autoslalom, Valentin Nemţanu este preocupat şi de organizarea celor două competiţii, care vor avea loc pe 8 şi 9 august, la Brăila. Pilotul brăilean a avut amabilitatea e a ne oferi câteva date despre etapele care vor avea loc la Brăila. Dar a spus câte ceva şi despre surprizele pe care le-a pregătit.
- Aveţi noutăţi pentru pasionaţii automobilişti din Brăila?
- Da, vă mulţumesc pentru întrebare. Traversăm o perioadă dificilă, una de creştere a numărului de cazuri de îmbolnăviri cu COVID 19, dar continuăm să ne acomodăm situaţiei şi să respectăm programele sportive în care suntem angajaţi. Este vorba despre concursurile de Autoslalom, gen circuite de viteză stradale, şi anume etapele a 2-a şi a 3-a cu desfăşurare programată la Brăila, pe 8 şi 9 august. O “dublă” în weekend pentru ca piloţii să facă economii în privinţa cheltuielilor cu deplasarea.
- Unde se vor desfăşura aceste etape?
- Sâmbătă, 8 august, etapa va avea loc în cartierul Chercea, pe strada Cimbrului, unde am mai desfăşurat câteva concursuri şi unde apelăm la amabilitatea locuitorilor pentru eliberarea străduţelor din acea zonă între orele 7.00-14.00. Duminică, 9 august, va fi o premieră în municipiu după 38 de ani! Dorim să aducem automobilismul sportiv în centrul vechi, chiar la baza ceasului, marcă înregistrată a brăilenilor, cu un traseu pe lângă Hotelul Traian şi prin piaţa Poligon. Atenţionăm locatarii din zonă că se va impune o restricţie de circulaţie în această zonă între orele 7.00-14.00.
- Despre ce premieră este vorba?
- Da, este vorba despre ultimul circuit de viteză stradal
desfăşurat în Brăila anului 1981, când ehipele tari din Piteşti, Bucureşti, Sibiu... etc ale momentului se duelau pe strazile municipiului într-o etapă de campionat naţional. Ulterior s-au construit pe strada Mihai Eminescu (fosta Republicii) acele ronduri cu flori şi circuitul, din păcate, s-a întrerupt, fiind plasat la Galaţi. Aici subliniez, că s-a întrerupt o serie de 9 etape desfăşurate în anii 70-80 la Brăila. Au dispărut şi maşinile şi echipele brailene, şi... acum încercăm resuscitarea!
- Despre participanţi ne puteţi spune ceva?
- Aşteptăm la start piloţii care au punctat la prima etapă de campionat de la Slobozia şi am lansat invitaţii chiar în străinatate, la prietenii din Bulgaria cu care avem acea tradiţie marcată de Raliul Prieteniei Brăila - Dobrich. Invitaţia a fost acceptată, sunt speranţe de minim 2 piloţi la start, doar... starea generală cu pamdemia să ne permită. Vor veni cei doi juniori brăileni, lansaţi în 2019, care vor continua să concureze şi avem speranţa că acestora li se vor alătura şi alţi copii cu vârsta până în 18 ani. Pe cei doi îi veţi putea urmări cu numerele de concurs la Gala Campionilor de la Timişoara, pe 30 noiembrie.
- Un nou concurs, o nouă locaţie. Alte surprize mai sunt?
- Vorbim despre Trofeul “George Burianu”, care va cuprinde un clasament special, inedit, din care va face parte o anumită categorie de participanţi. Un clasament pe care îl vom oficializa împreună cu Marian Ghionu de la Camera de Comerţ şi Industrie Brăila. Noi nu uităm istoria şi chiar ne mândrim cu cei ce au semnat pagini glorioase. George Burianu a fost singurul român care s-a luptat pe primele circuite de Grand Prix acum 90 de ani, care a fost un “ghimpe” pentru Mercedes şi Ford. George Burianu s-a născut pe 20 august 1901 la Brăila, pe actualul bulevard Panait Istrati (Sulina) la nr.18. Pentru performanţele sale, locul al 2-lea la Monte Carlo în 1928, locul al 2-lea în Marele Premiu al Spaniei din 1929, ne-am gândit să amintim tuturor despre istoria automobilismului românesc în care, o pagină, a fost scrisă de un brăilean. Trofeul este unul transmisibil, iar pe soclul cupei se va marca numele câştigătorului pentru generaţiile viitoare.
- Proiectul privind organizarea unor concursuri pe aerodromul de la Ianca mai este de actualitate?
- Da, aici aţi atins un punct mai sensibil. Dacă în anii trecuţi acolo s-au desfăşurat 2-3 concursuri cunoscute ca “liniuţe”, acum nu mai au loc. Organizatorul s-a mutat la Arad anul acesta şi acolo se vor ţine toate etapele de campionat. Noi nu am putut să organizăm la Ianca, în primul rând pentru că nu am avut puterea financiară de a susţine chiria unui teren pe care nu se întamplă nimic. Iar condiţiile de desfăşurare trebuie asigurate de noi: curent, secretariat (rulotă), pubele, pregătire traseu cu anvelope, cu bandă avertizare, comisari de traseu, salvare şi altele. Fără susţinere nu avem puterea financiară de a desfăşura o activitate acolo, chiar dacă sunt doritori. În acest sens, am făcut demersuri, avem speranţe, dar încă nu vă pot comunica ceva concret. Trebuie să găsim înţelegere de la administratorul aerodromului pentru această activitate. Şi până atunci rămâne o dorinţă!