Brăila, Galaţi şi Braşov sunt cele trei judeţe, conform programului de guvernare al noului Cabinet Boc, care vor beneficia de asistenţă tehnică pentru construirea de noi aeroporturi. Aceasta în condiţiile în care, pentru construirea de noi aeroporturi, programul Cabinetului Boc I prevedea acordarea de asistenţă tehnică autorităţilor locale din judeţele Braşov, Alba, Galaţi, Brăila şi Bistriţa.
Oricum, scopul principal în domeniul transporturilor al noului program de guvernare este acela de a asigura coerenţa şi continuitatea pe termen lung a lucrărilor de autostrăzi prin promovarea "Pactului Naţional Autostrăzile României", finanţat cu cel puţin 1% din PIB.
La capitolul infrastructurii de transport, în lista obiectivelor de guvernare este trecută şi refacerea infrastructurii feroviare simultan şi în concordanţă cu cea rutieră, "astfel încât cel puţin traficul greu de mărfuri să redevină atractiv pe transportul feroviar", precum şi dezvoltarea infrastructurii porturilor maritime româneşti astfel încât acestea să devină poarta maritimă din est a UE.
De asemenea, tot la acest capitol sunt trecute: îmbunătăţirea condiţiilor de trafic fluvial pe sectorul românesc al Dunării la nivel european; ocolirea localităţilor aglomerate prin realizarea unui program naţional de centuri ocolitoare; asigurarea unui nivel calitativ european până în anul 2012 a 80% din reţeaua de drumuri naţionale; asigurarea condiţiilor de transport aerian pasageri/marfă din toate regiunile ţării.
În ceea ce priveşte transportul rutier, Guvernul îşi propune reorganizarea activităţii de construcţie şi întreţinere a infrastructurii de transport rutier prin separarea în cadrul C.N.A.D.N.R. a activităţilor de autostrăzi, de drumuri naţionale, de centuri ocolitoare.
Programul de guvernare prevede şi finalizarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a centurii existente a Bucureştiului, astfel încât să se poată ocoli atât prin nord, cât şi prin sud.
De asemenea, se doreşte înfiinţarea de centre logistice în regiunile de dezvoltare pentru stimularea transportului mixt cale ferată - rutier.
În domeniul transportului naval, se doreşte construirea unui pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, în zona Agigea, care să facă legătura cu autostrada A2 şi cu centura la nivel de autostradă a Municipiului Constanţa, dezvoltarea infrastructurii portului Constanţa prin construirea unui pod de legătură între ţărm şi insula artificială, precum şi dezvoltarea infrastructurii în porturile dunărene Moldova Nouă, Drobeta- Turnu Severin, Orşova, Calafat, Bechet, Giurgiu, Olteniţa.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.